Őrült vagy? Itt a helyed!

Hődmezőrület 2016

2016.08.23. 12:37

Sokat gondolkodtunk azon, hogyan lehetne feldobni a helyenként már unalomig ismert, körpályás csapatós bulit, amit annak idején Faluvégi Farolás néven vezettünk be a köztudatba.

Hiszen láttuk, tudtuk, hogy az az egy hely, ahol ezt egyáltalán csinálni lehet, már egy kicsit megszokottá vált, talán a közönség számára már unalomba is fordult, ellenben egy olyan remek keménymag alakult ki az évek folyamán körötte, melynek kijárna valami extra, valami más. Valami érdekesebb, egy buli, amely még a rutinos rókákban is újra felkorbácsolja az adrenalinszintet.

Valami, amit még más nem csinált ilyen szervezett formában...

Ez azonban nem megy könnyen, hiszen a limitáló tényező – amely minden ilyen kezdeményt jellemzőn derékba tör már az elején idehaza – az a megfelelő hely megtalálása. A megfelelő hely az, ahol elsősorban jó az aszfalt minősége másodsorban pedig a tulajdonos nem a végtelenségig kapzsi és nem árazza túl annyira, hogy hoppon marad, plusz ugye érzi a bugit a dologban és jó buliként tekint rá, nem a résztvevők és a mi pénzünkön akar meggazdagodni.

Sok ilyet nem ismerünk, de szerencsére elég éppen egyet, ez pedig az Axiál Kft. Melynek nem csak hatalmas telephelyei vannak szerte az országban, hanem – és ez egy ekkora vállalattól elég szokatlan - , nem csak merev irodistákkal és ígynemlehet-Jánosokkal van kibélelve. Érdekes, de amerre fordultunk, ott eddig azzal szembesültünk, hogy idehaza csak azt veszik észre a partnerek, amiből lóg a pénz és a hatalmas, kamu PR és sokszor lövésük sincs arról, micsoda hiba az, amikor a csendes tömeggel szemben csak pár kiváltságos versenyzőnek adnak lehetőséget és tolják őket orrba-szájba (érdemmel vagy érdemtelenül, ez már más kérdés). Őszintén szólva: kicsit csömöröm is van már ettől így, hogy sokadik éve szervezem a Totalcar különféle akcióit. Hangzatos lózungok az elején, aztán a rádöbbenés, hogy ebbe bizony munkát és pénzt kell fektetni, majd a hetekig tartó akadékoskodás végén az inkábbhagyjukafrancba-végkifejlet.

Na, az Axiállal nem ez volt a helyzet, ott cselekedtek és így tettünk mi is. A Hódmezőgazda telephelyét szemeltük ki elsőnek, nem csak azért, mert itt tudnak felszabadítani egy nagyobb helyet, hanem azért is, mert itt már elég rutinos a csapat, hiszen hatalmas vásárokat szerveznek évente, plusz autópályán jól megközelíthető és remek szálláslehetőség is van a területen belül.

Lementünk kétszer, megvitattuk, amit meg kellett, tisztáztunk minden – biztonsági és technikai – kérdést, most pedig lám... ott tartunk, hogy hahó, lehet regisztrálni! És ehhez csak annyi kellett, hogy érjen valamit az adott szó. Na bumm, szóval köszönjük.

Vittünk autót is, hogy lássuk, hogyan lehet elférni, ha már ott voltunk, akkor meg is autóztattuk azt, aki arra járt, a csacsi bírja a kiképzést, nem lesz gond. Ami eltörik, azt megragasztjuk és megyünk tovább. Nyilván a terület még messze nem a felkészített állapotát mutatta, a pálya nyomvonala is sokkal érdekesebb lesz az itt látott nyolcasnál (abban sok kihívás nincs), de a próba annyit elárult, hogy igen, amit elképzeltünk, azt meg lehet csinálni, egy igazán extrém, de helyenként akár lendületesnek is mondható ívet lehet autózni, bónusz adrenalinbombával. Mobilgumis lesz, a hangárban – árnyékban – profi büfé sörpadokkal, a mentő is készenlétben áll, a beléptetés megoldott és mivel a résztvevők száma elég limitált (30), ezért a várakozás is minimális lesz, ha minden jól megy, akkor gyorsan pörög majd a program. Az Axiál pedig mögé teszi mindenét, amije van. Traktorok, emelőkosarak, mindenféle gépek. Természetesen az ingyen kilátogatók így a magasból is megnézhetik a mókát és szerintem a gyerekek sem fognak unatkozni. Most pedig a tények.

A helyszín pontosan itt található. Megközelítése egyszerű, nem lehet eltéveszteni.

A pálya nem körpálya lesz, hanem egy szakasz, mely a nézők részéről jól belátható és a résztvevők sem fognak eltévedni rajta. A teljesítés után az autók egy árnyékos, aszfaltozott úton várhatnak a sorban, akik úgy érzik, hogy egyszerre próbálnak szerencsét, azok mehetnek együtt, de alapvetően a pályán egyszerre csak egy autó mozog. A vonalvezetésből kitűnhet, hogy elsősorban már némi rutinnal rendelkező, megbízható autósokat várunk, akiknek nem gurul el a gyógyszere pár kör után. A kezdőket sem zárjuk ki, de jó eséllyel nem ez az a hely, ahol az első erőcsúsztatásokat próbálgatja az ember, ezt mindenképpen tartsátok észben.

Mivel ez egy alapvetően mezőgazdasági telep, ezért áramvételezési lehetőség van bőven, pár méteres körzeten belül akad kulturált illemhely, remek szállás a korábban érkezőknek és éhesek sem leszünk. Maga a helyszín természetesen szépen el lesz rendezve, az Axiálnál nem probléma sem a fűnyírás, sem a felmosás, ahogy a 400 kilós szalmabálák beszerzése sem.

Az időpont szeptember 10. egyszerűen azért, mert az volt az első megfelelő hétvégi nap. A nézők előtt a kapukat 10.00-tól nyitjuk meg, a kilátogatók egy nagyon közeli, füves parkolóban hagyhatják az autójukat (alig pár méterre a helyszíntől). A rendezvény a látogatók (nézők) számára ingyenes, de egy felelősségvállalási ívet nekik is alá kell írniuk, mielőtt a számukra kijelölt zónába belépnek, ahol szigorúan be kell tartaniuk a rendezők utasításait. A biztonság mindennél fontosabb, ezért is vesszük komolyan és elhihetik, hogy amivel megfognak egy elszabadult traktort, az megfogja a keresztben érkező autót is. Aki netán utasként szeretné kipróbálni a helyet, annak nincs más dolga, csak megbeszélni a sofőrrel, ennyi az egész, ahogy eddig is mindig. Aki az utastól netán pénzt kérne azért, mert közben ő is jól érzi magát, az inkább ne is jelentkezzen, ez nem a lehúzós buli.

Nem titok, hogy pár bevállalós cimborám már előre jelentkezett, így a nézők biztosan nem maradnak hoppon. Van, aki 500+ lóerővel, van, aki 170-el, de megcsinálják a műsort, az biztos.

Tudnivalók a résztvevőknek

A résztvevők száma limitált, maximum harminc autót tudunk beengedni előzetes regisztrációt és befizetést követően. A regisztráció menete nagyon egyszerű:
- küldj egy e-mailt szeptember ötödikéig az omm kukac mail pont totalcar pont hu-címre, a tárgyba csak írd be a Hódmezőrület-jelentkezés
- ha elég gyors vagy, akkor egy válasz e-mailben megkapod a további infót
- a részvételi díj 10 ezer forint és a regisztrációd csak azok után lesz érvényes, hogy az általunk megadott számlaszámra elutaltad az összeget, természetesen számlát kapsz erről
- szombaton reggel egy gyors eligazítást tartunk és mehet

Mivel a helyszín sokaknak nincs közel, ezért a helyi Vándorsólyom fogadó felajánlotta, hogy kedvezményesen, 5000 Ft/fő/éj áron ad szállást a korábban érkezőknek. Maga a fogadó nem egy favella, hanem egy négycsillagos, wifivel, minibárral és külön fürdőszobákkal felszerelt hely, alig pár méterre a placctól. A parkolás természetesen megoldott, az egész telephelyet folyamatosan őrzik.

Mi már csütörtökön ott leszünk, építjük a pályát és aki akar, az csatlakozhat, szállásigényét jelezze a regisztrációs e-mailben!

Úgy gondoljuk, nem minden nap adatik meg, hogy egy ilyen szokatlan helyen lehessen zörgetni egy jót, ráadásul jó társaságban, a nyár talán utolsó nagy hepaján. Igen, kell hozzá egy kis bevállalós attitűd, de a tempó nem túl nagy, a nyomvonal könnyen megjegyezhető és ki tudja, talán beiktatunk egy-két hangulati elemet, melyekkel egy kicsit emlékezetesebbé tesszük az élményt azoknak, akiknek kevés az, hogy nehézgépek és szalmabálák között fűzik át, nem a sík aszfalton és a rázókövön.

Gyertek, ha tudtok, szeretettel várunk. Ez egy ilyen nap lesz, bolondoknak. Hódmezőrület, szeptember 10.-én, Hódmezővásárhelyen.

Ha kérdésed van, nyugodtan tedd fel a rendezvény Facebook-oldalán! Punks not dead!

Az oldalról ajánljuk

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
  • Hírek

Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban

Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.

2 órája
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45