Autóért külföldre? Hogyan?
Többféle módon is nyakára hághatunk az összekuporgatott pénzünknek, ha külföldre mennénk autót vásárolni és már az elején elárulom, hogy a szuper kényelmesnek gondolt repülő azonnal kiesik, ha másnap már ott szeretnénk lenni és nem egyedül vágunk neki a kalandnak.

Pedig látszólag a repülő a tökéletes megoldás, mert az út Münchenig nettó egy óra lehet. Azért nettó, mert valójában legalább egy fél nappal számolhatunk, és ennek nagy részét a várócsarnokban fogjuk tölteni, az átszállásra várva, ha a legolcsóbb, fejenként 42 ezer forintos jegyet választjuk a Skyscanner nevű árösszehasonlító oldal kínálatából.
Napszaktól és héttől függően a jegyár kicsit kevesebb és sokkal több is lehet, ha például közvetlen járatra szállnánk. A repülős utazás fejesugrás a kútba, amelynek alján talán víz van, talán krokodilok várnak. Hogy a mai Rulettkerék cikkben vázolt helyzetnél maradjunk, megérkezve vonatra kellett volna szállnunk, hogy Münchenből Bad Aiblingba jussunk, ahol a helyi közlekedést igénybe véve juthattunk volna el a külvárosi ipari parkban található kereskedéshez.
Audi A6 olcsón, Németországból
Mit tud egy német vizsgás TDI? Milyen állapotra számíthatunk és milyen buktatóktól kell tartani. A Totalcar nyugaton vadászott autóra.
Ez egy mogorva fickó, mondja Tanja az első telefonbeszélgetés után. Ne kockáztassunk! Ha az autó jó, akár még szerencsénk is lehet, gondoltuk, és akkor körülbelül 140 ezer forintból rárepülhettünk volna. De mi van, ha nem? A jegyeink az odaútra szólnak, visszafelé hajótöröttek leszünk.
Másik autót keresni persze ott is lehet, de azért is el kell utazni. Az egyetlen, belátható távolságban hirdetett C4-es Audi A6 2,5 TDI szintén München közelében várja a sorsát, de a térképen legalább öt centiméter a távolság a két kocsi közt, amit én rutinosan még száz euróra és két óra vergődésre fordítottam le magamban. Itt jegyezném meg, hogy hivatali nyitvatartási időkkel is számolni kell, ha kiviteli rendszámot szeretnénk még az érkezésünk napján.

A helyzet nagyon hasonló a távolsági buszos utazással, attól eltekintve, hogy Göbi arcán a busz említésekor láttam, hogy szívesen nemet mondana, de nem akar megbántani. Busszal, hármasban néhány tízezer forintért elmehettünk volna Münchenig, és onnan helyi vonattal tovább az autóhoz. A végeredmény hasonlóan orbitális szopássá válhatott volna, ha az Audi közben mégis elkelt volna, vagy nem olyan, mint reméltük. Patthelyzet. Akit érdekel a vonatos megoldás, helyettesítse be a busz helyére a kötött pályás élményt.
A Becsületesnepper szívesen kivitt volna magával a következő beszerzőútjára és biztos vagyok benne, hogy vagy így vagy úgy, de autóval jöttünk volna haza. Legfeljebb a Rulettkerék főszereplője mégis tréleren gördült volna át a magyar határon. Önök ezt a megoldást választanák, ugye? Én nem, és pontosan azért, mert önök a monitor túloldalán nem választhatják ezt, hiszen az olvasók nincsenek olyan szerencsés helyzetben, mint én. Nincs ennyi, autózásba mélyen beágyazott barátjuk, önöknek bizony durván nemet mondana a nepperünk.
Tehát ha kintről hoznának autót, amit egyébként merek ajánlani, beszéljenek angolul, de ha lehet, ezen felül vigyenek magukkal valakit, aki tud németül, mert az én nepperem nem volt bátor Shakespeare nyelvén. Szükségük lesz olyasvalakire is, aki hideg fejjel képes megítélni a kiszemelt autót és megmenti önöket egy roncs megvásárlásától.

Autóval mentünk, a teljes útiköltség, tehát az egyik autó oda-visszaútja és a behozott Audi hazaútja, szigorúan az útiköltségeket számolva és az amortizációs, illetve más fenntartási költségek kilométer-arányos részéről jótékonyan megfeledkezve, alulról nyalta a 70 ezer forintot. Ehhez kell még hozzáadni az egy hónapra szóló német exportrendszámot, amely további 77 ezer forintnyi eurót mart el tőlünk, de még hetekig autókázhatunk vele Magyarországon. Valami ilyesmire számítsanak, ha az egyik legközelebbi német városból hoznának használt autót.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
