Az Opel többször is elővette a GT nevet, miután az eredeti GT-tanulmányautót szériagyártmánnyá érlelte. A hatvanas évek végén, hetvenes évek elején a csodálatosan szép kupé a viszonylag elérhető sportkocsi volt, utána aerodinamikai tanulmány és Amerikában gyártott Opel-sportkocsi is viselte ezt a nevet. Vajon most mire készül az Opel, hogy bemutatta a modern kori GT-t Genfben?

Az Experimental GT egy tanulmányautó volt, amely 1965-ben akkora sikert aratott FRankfurtban, hogy 3 évvel később már elkészült a szériagyártású változata

Az Experimental GT külseje azért lényegesen különbözött a későbbi Opel GT-étől, érdemes megnézni a hátulját is

Balra a széria GT, jobbra a tanulmány. Akkoriban még nem volt divat tanulmányautókat készíteni, de még dizájnstúdiót üzemeltetni sem
Legendák 2016
Hány éves ön? Emlékszik még arra, amikor 25 évvel ezelőtt az első, nagy befektető befutott? Emlékeznek még az első Astra csodájára? Bizony, a 25 éves Opel idén hatodszor rendezi meg a Hungaroringen a monstre Opel-napot. A Legendák Találkozása teljesen ingyenes, mindössze regisztrálni kell a www.legendak.com oldalon. A május 21-i rendezvényen garantáltan nem fog unatkozni a család egyik tagja sem és nem csak a valaha gyártott első, magyar Opel Astra lesz ott a múltat képviselve, hanem a jövő is az Opel GT Concept sportautóval és a jelen, az Év Autójának választott új Astrával. Izgalmas pályaprogramokkal, veterán kiállítással, gyorsulási versenyekkel várják az eseményre kilátogatókat. Bővebben a www.legendak.com oldalon.

Hihetetlen, de ezek a vázlatok nem festmények, hanem fekete ragasztószalagból készültek

Erhardt Schnell (a tervező) és George Gallion (az Opel Design akkori vezetője) a széria GT mellett, 2014-ben, a stúdió 50. születésnapján tartott sajtóeseményen Rüsselsheimben

A mai napig minden Opel-forma elkészül agyagmodell formájában is, mert a számítógéppel generált felülelek és élek túl sterilek

A tolóajtós GT2 tanulmányautót 1975-ben állították ki Frankfurtban. Ezt hamar el is felejtettük, szériagyártmány nem lett belőle

Az autót főleg a kis légellenállásra optimalizálták, 0,326 volt az alaktényezője - ez akkoriban trendi dolog volt

Akkoriban ez szinte egy űrhajónak tűnt

1975-ben készült egy GT-W nevű tanulmányautó, amely az Opel Wankel-motoros sporkupéjának volt a mellékterméke. A Wankel-programot leállították, de a kasznit kiállították a '75-ös Genfi Autószalonon

Az embert így szerkesztették bele az autóba, más modellezésre nem volt mód

És íme a valódi Opel GT, amely 1968 és 1973 között készült

1,1 és 1,9 literes motorkkal készült (67 és 102 LE, Amerikában csak 83) és hátsókerék-hajtásos volt

Úgy tűnhet, hogy ezek bukólámpák, de nem

Szörnyen áramvonalasnak számított

Ugye, mennyire eltér az Experimental GT-től? A szériaváltozat sem csúnya, de a tanulmányon sok aprólékos részlet volt

Ez vajon mi lehet?

Elárulom: a világításkapcsoló. Megfelelő lendülettel kell kezelni, mert a lámpafordító mechanizmus kissé nehezen járt

Csodálatos belső a '70-es évekből

Akkoriban még lehetett szép egy tanksapka is

Mindenre volt egy műszerük, de vezetni nem volt egy csoda, mai szemmel nézve

Hurkák minden mennyiségban

A lámpa a hossztengelye mentén fordul ki, nem előrefelé, mint egy rendes bukólámpa

Egy korai GT-vázlat

Az Opel GT modern kori változatát a GM Kappa platformjára építették, a Pontiac Solstice és a Saturn Sky európai testvéreként

Herr Schnell, az eredeti Opel GT designere a modern GT bemutatóján, akkor még a hetvenes éveiben

Kétliteres turbómotor hajtotta a roadstert, méghozzá a hátsó kerekeit. Egy retikülnyi csomagtartót sem sikerült kialakítani benne

A legfrisebb Opel GT tanulmány, amely az Opel közeljövőjének a formáit vetíti előre

Nem bánnánk, hogy ilyen Opel-belsők is lennének

A vörös kerekek témája a levegőkürtőn is visszaköszön

A kupé orr-középmotoros, vagyis a motor az első tengely vonala mögött van, és hátsókerék-hajtásos. Jelenleg nincs a GM-nek olyan platformja, amire ráépülhetne egy szériaváltozat

Alapvetően nem tervezik a szériagyártású változatot, de a tervezettnél sokkal nagyobbat durrant a modern GT-tanulmány, szóval még bármi lehet a dologból
