Gyalázatos Renault-motorok, frusztrált Rosberg
Formula–1 Kínai Nagydíj – 2015
Legfrissebb külső munkatársunkat nem kell bemutatnunk senkinek, aki valaha is közel szagolt a Forma-1-hez. Wéber Gábor neve garantálja a szakmai hozzáértést és azt is, hogy olvasmányosan át tudja adni, amit akar. Mi mindenesetre nagyon örülünk, hogy sorainkban köszönthetjük és elindíthatjuk ezt az új rovatot, amely minden futam után jelentkezik majd. Dr.Wéber elemez, fogadják szeretettel, hajrá Gabesz, üdv a fedélzeten! - Totalcar -

Volt abban valami szimbolikus, ahogy három körrel a vége előtt Verstappen Toro Rossója blokkoló hátsó kerekekkel lezárta a sanghaji pálya célegyenesének egy részét, biztonsági autós befutóra kárhoztatva a mezőnyt. Ezen a hétvégén ez volt a harmadik elfüstölő Renault-motor és a francia gyártó problémái nem csak a Red Bullt és a Toro Rossót, de bizonyos értelemben az F1-et is hátráltatják.
Motorikus szempontból ugyanis két részre szakadt a mezőny, elöl a Mercedes-re közeledő Ferrarival, hátul pedig a sebeit nyaldosó Renault-val és a gyerekbetegségekkel küzdő Hondával. A szakadék pedig óriási, ami egyelőre lose-lose szituációt teremt: rossz PR a Renault-nak, rossz a motorjait használó csapatoknak és rossz az F1 új szabályrendszerének és ezen keresztül az F1-nek egészének. Az újonnan érkező Honda kínkeserves kezdése még elment volna elsőévesként, ám a Renault gondjaival együtt ez hat versenyzőt, azaz mezőny egyharmadát lehetetleníti el a 18-ból. Tudom, hogy 20-an vannak, de a két Manor pilóta pusztán beépített F1-turista státuszban a legjobb két ülésből nézheti a versenyt, szereposztáson kívül.

Az aktuális szerepeket az élcsapatokon belül is gyorsan leosztották, amit egyértelműen Rosberg visel rosszabbul. Raikkönen jobban palástolja a csalódottságát, ráadásul nem keresett mentséget, teljesen frankó módon beismerte az időmérős hibáját, ami általában rányomja a bélyeget a futamaira. Ezúttal jól jött előre az első körben és versenytempóban is egálban álltak Vettellel: az 1. kör végén 0,8 mp, az 54.-ben 1,37 mp volt kettejük közt, ráadásul Kimi 4 körrel frissebb gumikon autózhatott a végén. (Taktikailag Vettelt az ideálisnál korábban, Raikkönent később hozták ki Rosberg miatt.)
Ám aki előzést várt, az a biztonsági autó nélkül is nagy valószínűséggel csalódott volna, ugyanis az utolsó körökben csapaton belül öngólnak minősül a csatázás. Tudom, hogy ez ellentétesnek tűnik a versenyzés szellemével, azonban egy csapatot nem a szurkolók elvárásai, hanem az eredménymaximalizálás vezérel amióta világ a világ, ezért ilyen esetben szinte mindig „hold your position” lenne az üzenet. A 3-4. hely zsebben volt, az esetleges Vettel-Raikkönen csatával viszont mindkettőt elveszthették volna.

A Mercedesnél kicsit más a helyzet, mert idén egyelőre mindenben egy lépéssel Rosberg előtt jár Hamilton, és ezt a frusztrációt nehezen kezeli a német. Nincs nagy változás, ám miközben Lewis összeszedettebb lett időmérőn, addig Nico nem találja a Szent Grált versenytávon, és az időmérős második helyeivel az optimális boxtaktika előnye sem nála van. A saját szemszögéből nézve jogosnak is tűnhetett tegnapi kirohanása, azonban Hamilton pont azt csinálta azzal a minimális visszalassítással, amit mindenki megtett volna: kedvezőtlenebb helyzetbe hozta a közvetlen üldözőjét. Rosberg és versenymérnöke, Tony Ross mostantól sokkal inkább valami váratlanon kell, hogy dolgozzanak, mert Hamiltont árnyékként követve sosem kerülnek elé. Ki kell lépni a megszokott gondolkodásból és sokkal rizikósabb, de elméletben még nyereséggel kecsegtető versenytaktikákat kell használni. Sok veszteni valója nincs, és ha egyszer is bejön, azzal kibillentheti Hamiltont a saját komfortzónájából, hisz a kettejük közti párharc egyik legfontosabb ütközete pont a fejekben zajlik.

H | Pilóta | Csapat | Idő/különbség | Pontok |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39:42.008 | 25 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | +0.714s | 18 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | +2.988s | 15 |
4 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +3.835s | 12 |
5 | Felipe Massa | Williams | +8.544s | 10 |
6 | Valtteri Bottas | Williams | +9.885s | 8 |
7 | Romain Grosjean | Lotus | +19.008s | 6 |
8 | Felipe Nasr | Sauber | +22.625s | 4 |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull | +32.117s | 2 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber | +1 kör | 1 |
11 | Sergio Perez | Force India | +1 kör | |
12 | Fernando Alonso | McLaren | +1 kör | |
13 | Jenson Button | McLaren | +1 kör | |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso | +1 kör | |
15 | Will Stevens | Marussia | +2 kör | |
16 | Roberto Merhi | Marussia | +2 kör | |
17 | Max Verstappen | Toro Rosso | Kiesett | |
Kie. | Pastor Maldonado | Lotus | Kiesett | |
Kie. | Daniil Kvyat | Red Bull | Kiesett | |
Kie. | Nico Hulkenberg | Force India | Kiesett |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Közélet
Több százezres árajánlatot adott a márkaszerviz egy hibátlan alkatrészre? – Segítség, átvertek!
Olvasónk vásárolt egy dízel Volvót és már az egyik első szervizelés alkalmával több százezres hibát találtak az autóban.
