Feladó András
Címzett Csikós Zsolt
Dátum 2015. december 5. 11:29
Tárgy Mercedes
Szia Zsolt!
Nemrég láttam ezt a Mercedest itt, Cork cityben (Írország).
Lehet hogy egy tök átlagos példány, én azonban - bevállalom- nem láttam meg ilyen, hosszított verziót.

Annyit tudok róla a rendszáma alapján hogy 1982-ben helyeztek itt forgalomba, illetve hogy egy 240-es diesel példánnyal állunk szemben.
Gondoltam, esetleg érdekes lehet. (Vagy nem?)

Üdvüzlettel,
András
Szia András!
A Mercedes-Benz elsősorban taxi- és protokolláris használatra készítette ezeket az 5+2 üléses (testőrök!) Lang 123-asokat, a kódjuk nem is W123, hanem V123 (a kombi S123, a kupé C123 volt mellesleg) volt. Németországban mindkétféle üzemben futott belőlük anno jó sok, Olaszországban szintén, ott még a pápai konvojban is előfordultak - igaz, az a Vatikán.

Nálunk Magyarországon csak fekete színben, külföldi delegációk fuvarozásakor lehetett ezeket látni, ha jól emlékszem, AA-s rendszámmal, bár a műfajnak vannak itthon komoly szakértői. Akadt tehát belőlük az államnak jó néhány - mind benzinesként kezdte. Hogy azok hova tűntek, nem tudom, még régebben néha egy-egy felbukkant a hasznaltauto.hu-n, de mostanában nem láttam belőlük. Ismertem nagycsaládos apukát, aki ilyet használt - még az MPV-k előtti időben.
Mivel ez az írországi példány dízelmotoros, ezért sejthetően taxinak készült, bár lehet, hogy később alakították át. A protokoll-autók minden országban benzinesek voltak.

Ez szegény - ráférne egy kis TLC (tender loving care), ha jól látom, mert minden díszléce eláll, rohad is, ez a festés se dobja fel túlságosan, alufelnivel meg egyenesen röhejes, hiszen ezeken az autókon jobb rugózást és nagyobb tartósságot biztosító spéci 15-ös felnik voltak olyan túlméretes dísztárcsákkal, mint a mentőkön - nem pedig ilyen görkorcsolya-jellegű 14-esek, mint az általános modelleken. Mivel a lang verziók általában rövid diffit is hordtak, ezért ez a példány szép csinnadrattát művelhet autópályán - ha egyáltalán fel mernek még vele menni olyan helyre, hiszen még a gyári, nagy kerekekkel is csak 130 km/h a végsebessége, s utazni ennek a töredékével, olyan 100-110-zel szeret.

Egyébként a Mercedesnél régi hagyomány a hosszított kivitelek készítése - csak azok közül, ami a mostani generációknak ismerős: ilyen volt a nagy (olajsejkes és diktátoros) 600 Pullman, de már az ötvenes-hatvanas évek fecskefarkújából (W110), a hatvanas-hetvenes évek állólámpásából (W114/115) is létezett lang, miként a 124-es szériából, még a V123 után, később is.
Köszi a fotókat, jó volt látni az autót.
CsZs

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
