Versenyzésre tervezték, de ez a Mercedes mindig csak álldogál
Amikor hosszas fejlesztés és temérdek pénz elköltése után a Mercedes bemutatta a 190-est, akkor már tervben volt, hogy a raliban is sokkal inkább helye volna, mint a nagy, nehéz és elavult SL-nek. Az összkerékhajtású Audi Quattro és a többi turbós rettenet viszont megnehezítette volna a Mercedes dolgát, ezért az angol Cosworth-szal fejlesztett motort inkább a DTM-ben vetették be. Ennek az egésznek a legmagasabb pontja tagadhatatlanul a 190E Evo II-es.

Mert ott volt ugyan a 2,3-as változat, amihez szorosan köthető Ayrton Senna neve is, hiszen a Nürburgring megnyitóján ilyen autókkal versenyeztek a híres és tapasztalt pilóták. Közülük tűnt ki a fiatal brazil versenyző, aki a rajt után azonnal a második helyre ugrott és addig taposta a Baby Benz-nek, amíg fel nem ért a dobogó csúcsára.
Egészen addig tartott a lendület, amíg meg nem jelent a BMW M3 Sport Evolution, ami után a Mercedesnek is villantania kellett, ezért 1989-ben megjelent az Evolution I, majd a következő évi Genfi Autószalonon bemutatták az Evolution II-t. 2,5-ös, négyhengeres motorja 235 lóerőt tud 7200-as fordulatnál és 245 Nm nyomatéka van 5000-től. Állítható a felfüggesztése és épp úgy dog leg kézi váltó van benne, mint az M3-asban, így egy síkba kerül a 2-es és 3-as fokozat, mert ez ugyebár eredetileg nem a garázsnak, hanem a pályának szólt.
Az M3-as BMW útja 500 lóerő fölé
35 év alatt az M3-as BMW 1200 kilós, 200 ló körüli sportkupéból 1,8 tonnás, 510 lóerős, összkerékhajtású pusztító lett.
Hatalmas légterelőit a Stuttgarti Egyetem professzora, Richard Eppler tervezte. Állítólag az autó láttán a BMW kutatás-fejlesztési vezetője, Wolfgang Reitzle csak annyit mondott, hogy “az aerodinamika törvényei bizonyára különböznek Müchen és Stuttgart között, mert ha ez a hátsó szárny működik, akkor át kell tervezünk a szélcsatornánkat.”
1990 májusában készült el a 487-e sorszámú, amit aztán július 13-án szállítottak az augsburgi márkakereskedésbe, ahol 8 évet állt mielőtt átvette első tulajdonosa, az autóversenyző, Gunter Thiel. Egészen 2019-ig tartotta meg az autót, amiben még most is csak 9350 kilométer van. Ideje nagyobbik részét gyűjteményben állva töltötte, de mindig elvégezték rajta szükséges szervizeket, hogy menetkész legyen. Thiel egyébként a sirályszárnyas Mercedes 300 SL-lel olyan nevekkel együtt indult a Nürburgringen rendezett 1000 km-s versenyen 1957-ben, mint Stirling Moss vagy Juan Manuel Fangio.
Megjelenésekor a közel 137 ezer német márkás 190-esre nem lehet azt mondani, hogy ne volna feltűnő homologizációs autó. El is kelt már a megjelenése előtt mind az 502 darab és ez ma sincs másképpen. Még közel 430 ezer euróért is lecsaptak a legmenőbb 190-esre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
