Ötről a hétre - mivel számolj, ha a nagyobbat választod?
Két és fél millió forint nagy pénz, különösen, ha csak úgy jár nekünk. Az állami támogatás sok családot segíthet új autóhoz, és ahhoz is jól jön, hogy az eredetileg kiszemeltnél nagyobbat vagy jobbat vehessünk. Miért ne lehetne mondjuk valami prémiumot, mondjuk családi BMW-t?
Februárban erősítette meg az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára, Novák Katalin, hogy 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatással segíti az állam a három- vagy többgyermekes családok autóvásárlását. Annyi a kitétel, hogy a kocsinak legalább hétszemélyesnek kell lennie, és a vételár maximum felét teheti ki a támogatás. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy-egy olcsóbb modellnél nem feltétlenül tudjuk kihasználni a teljes összeget.
De kinek jó ez, és egyáltalán kinek kell hétüléses autó? A kínálat hatalmas, szinte minden, Magyarországon elérhető márkának van olyan modellje, ami belefér ebbe a kategóriába.
Meglepő lehet, de a főként sportossággal és kiemelkedő vezetési élménnyel összekapcsolt BMW is kínál ilyet, tehát
prémiumautóra is felhasználhatjuk a 2,5 millió forintot.

Általánosságban elmondhatjuk, hogy egy háromgyermekes családnak a hétköznapokban fölösleges egy mikrobusz, bőven elég lehet az egyterű is. Könnyebben manőverezhető, jobb vele parkolni, mégis elég benne a hely a gyerekeknek és a csomagnak is.
Az ötszemélyes autók helyett viszont most minden családnak érdemes lehet megfontolni a hétülésest, még akkor is, ha nem lesz mindig foglalt az összes hely.
A BMW például nemrég frissítette a 2-es sorozatot, azon belül is az Active Tourert és a Gran Tourert. Előbbi ötszemélyes, utóbbit viszont megvehetjük hétüléses kivitelben is.
A Gran Tourer huszonkét centivel hosszabb, de ami igazán mellette szól, az a tizenegy centiméterrel hosszabb tengelytáv, ami már akkor is érezhető a lábtérben, ha csak öten használjuk az autót. A második üléssorban akár három gyerekülés is elfér egymás mellett, míg a leghátsóba kettőt rögzíthetünk.
A csomagtér még akkor is nagyobb az Active Tourerénél, ha hétüléses kivitelt választunk a Gran Tourerből. Ekkor a 468 helyett 560 literrel gazdálkodhatunk alapból, ami nagyobb mint egy átlagos középkategóriás autóé. Ha pedig ledöntjük a középső üléssort, már 1905 literes óriásbarlangot kapunk. Ez izgalmas játékbunkernek is megfelelhet a kisgyerekeknek, de ha funkciójának megfelelően használjuk, lényegében bármit elnyel, aminek a szállítása csak megfordulhat a fejünkben.
Amikor pedig arra van szükség, felhajthatjuk a padlóból a leghátsó két ülést. Így akár az ötgyermekes családok is megtalálják a számításukat, vagy a három csemete mellé befér még a nagymama és a nagypapa is. Egy adag pelenkának vagy néhány szatyornak így is marad még bőven hely a csomagtartóban.
A harmadik üléssor egyébként nem jelent túl nagy súlytöbbletet: mindössze 33 kilogrammot nyom. Így a fej- és lábtérben is tágasabb Gran Tourer összességében csupán hatvan kilóval nehezebb az Active Tourernél.
Mivel tömegben nincs számottevő különbség, így attól sem kell tartani, hogy lomhább lenne a nagycsaládosok BMW-je. Ha a belépőmodellt, a 216i-t nézzük, akkor az 1,5 literes, háromhengeres motor 109 lóerejével és 190 newtonméteres nyomatékával jól mozgatja a nagyobb kasznit is. Gyorsulásban csupán négy tizedmásodperc, végsebességben két kilométer per óra a differencia, hasonló eltérésekre számíthatunk a 220-as dízelnél is.
Apukának sem lesz tehát hiányérzete, ha kicsit sietősebbre veszi a nagymamalátogatást. Ráadásul a családi költségvetést sem dönti romlásba az üzemanyagszámla, fogyasztásban mindössze néhány deciliternyi többletet tapasztalhatunk, a legerősebb benzines is eljár nyolc literből.
Egy családi autónál természetesen nemcsak a helykínálat és a takarékosság fontos szempont. A szülők minden élethelyzetben szeretnék biztonságban tudni gyermekeiket, nem számít kivételnek ez alól az utazás sem. A Gran Tourerben plusz légzsákok segítenek minimálisra csökkenteni a fejsérülések kockázatát, az úgynevezett dinamikus stabilitás kontroll, azaz DSC pedig szenzoraival érzékeli, ha bizonytalanul kezd viselkedni az autó az úton, és szükség esetén mind a motor, mind a fékek működésébe beavatkozik, ezzel stabilizálva a helyzetet.

Ebből az összevetésből jól látszik, hogy egy hétszemélyes autóval nemcsak azok járhatnak jól, akik a mindennapok során tényleg megtöltik mind a hét ülést. Tágasabb autót kaphatnak azok is, akik talán beérnék egy ötszemélyessel is. Alapból nagyobb raktérrel gazdálkodhatnak, szükség esetén pedig ott lesz az a plusz két hely. Ez akkor is jól jön majd, amikor oviból vagy suliból hazavinnénk csemetéink barátait, vagy egy nagyobb családi összejövetel után kisegítenénk a nagybácsit egy fuvarral.
Már csak azért is érdemes ezen elgondolkodni, mert a hétüléses kivitel arányaiban alapból sem kerül sokkal többe, a vissza nem térítendő támogatásnak köszönhetően pedig jóval olcsóbban megkapjuk, mint a kisebb, szűkebb modellváltozatot.


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
