A Mercedes egy évtizede majdnem leállította a G osztály gyártását, de a téglaszerűen szögletes luxusjárműből váratlanul olyan megkerülhetetlen divattárgy lett, hogy inkább kifejlesztették az utódját.

A G osztállyal az volt a legnagyobb baj, hogy a konstrukció alapjai még 1979-ből származnak, amikor a jelenleg már természetes biztonsági elvárásoknak még nyoma sem volt. Ugyanakkor ezt az autót a stílusa miatt keresik, így az újabb változatot úgy kellett megtervezni, hogy a műszaki felújításból lehetőleg semmi ne látsszon. A képek tanúsága szerint ez sikerült is: az ablakkeretek eltérő formáján és a magasabb hűtőmaszkon kívül csak olyan apróságok árulkodnak róla, hogy ez már a következő generáció, mint az új, LED-es fényszóró-egységek. A lényeg viszont maradt: a forma katonás egyszerűsége, amely azt sugallja, hogy a tulajdonos minden polgári kötelmen, még a kötelező környezettudatosságon is túllépett, számára már csak a stílus fontos.
Az új Mercedes luxusterepjárót a hónap közepén mutatkozik be Detroitban, de már most is elég sok adat került nyilvánosságra. Úgy tudjuk, már a Mercedes két legfrissebb nagy teljesítményű motorját kapja meg az új G osztály: a háromliteres sorhatost 408 lóerővel, illetve a négyliteres V8-as AMG biturbó-motort, bőven 500 lóerő feletti teljesítménnyel. Európában persze dízellel is forgalmazzák majd a típust, méghozzá az új, szintén soros hathengeres OM656-ossal, amely 340 lóerő körüli csúcsteljesítményt nyújt. Az új karosszéria durván két centivel lesz szélesebb, mint eddig, ennek ellenére 2,6 tonnáról alig több, mint 2,4 tonnára sikerült lefaragni a tömegét – persze a pontos érték a beépített motortól függően változik néhány kilót. Változtattak az első futóművön is, amely állítólag egyszerre javítja a típus menettulajdonságait terepen és épített úton. Egyedül a karosszéria formatényezője nem javul: a 0,54-es érték mai szemmel nézve borzalmas, de ez a forma, úgy néz ki, egyszerűen nem tesz lehetővé kisebb légellenállást.
Ennél többet várhatóan már csak a bemutató idején tudhatunk meg a típusról, amely ezek után további évtizedeken át töltheti be a szélsőséges presztízsjármű szerepét a Mercedes kínálatában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
