Kisdarázs
Régi vágyam teljesült. Ki tudja, mióta már, hogy észrevettük egymást. Mindketten tudtuk ott legbelül, hogy az érzés, ami szívünket fűti, nem maradhat viszonzatlan, de a körülmények nem játszottak a kezünkre. Évek teltek el, mire a sok összekacsintás és bátortalan mosoly után végre megtörtént a csoda. Ott álltunk, szemtől-szembe. Már nem sürgetett az idő, nem volt több kétség, legfeljebb a tenyér izzadt egy kevéssé.

Előre elnézést kérek mindenkitől, de hát egy autós újságíró is lehet néha elfogult. Előfordult ez már mással is. Talán néhányan még emlékeznek a 96-os genfi autószalonra, ahol az AX-et felváltó új kisautó, a Saxo bemutatkozott. A szépség fogalma a legkevésbé sem objektív, a Genfben tapasztaltak után mégis nagyon nehéz lenne megmagyarázni ezt a tételt, az új mini Citroënt ugyanis hatalmas ováció fogadta.
Új korszak kezdődött. A Xantia után megérkezett a második nevesített típus. Úgy tűnt, jó a recept, és a megszokott AX,BX,ZX stb... elnevezéseket szép lassan végleg felváltják majd a sokkal könnyebben memorizálható hangzatos nevek. Ma már tudjuk, a Citroën végül mégis visszatért eredeti stratégiájához. Hogy miért? Senki sem tudja. Japán kutatócsoportok évek óta nagy erőkkel dolgoznak az ügyön.
Név vagy kód, nem számít. Sokkal fontosabb és érdekesebb momentum, hogy az autók külső vonalai is szakítottak a hagyományokkal. A radikális formavilág egyszerűségét, egyenes éleit gömbölyded, lágy ívekre cserélték a tervezők. 98-ban kisebb arcplasztikát eszközöltek a Saxón, aminek - rossz nyelvek szerint - az elégtelen hűtés miatt felmelegedésre hajlamos motor volt a legfőbb oka, majd 2000-ben az egész autót kipofozták, így lett olyan csudaszép, mint az általunk tesztelt 2001-es modell.
Kivételesen haladjunk hátulról előre. A kicsike autóhoz képest jó széles gumik, - 185/55 R14 a gyári méret - sportkipufogó és a hátsó lámpák hófehéren világító mandula szemei azok, amiket elsőre észreveszünk. De figyeljük meg elmélyültebben is ezt a képet! Érdemes, hiszen ennek az autónak hátul is van arca. Ahogy nézegetem, gyermekkorom bábfilmhősei jutnak eszembe. Manócska legjobb barátja, Mazsola mosolyog rám kedvesen, hát persze, hogy azonnal elolvadok. A széles kerékjárati ívek, a hátsó szárny, valamint a több helyen felbukkanó 16v illetve VTS feliratok azonban jelzik, vizsgálódásom tárgya egyáltalán nem játékautó.
Szembenézünk egymással. Ebből a nézőpontból már felülkerekedik a tekintély a játékosságon. Mindenre elszánt, könyörtelen harcost látok, aki nem átallja bemocskolni isten adta szépségét a csatamezőn. A Saxo orra robusztus. Szép az összhang a hűtőrács, a lámpák és a ködlámpák formái között, a hatalmas Citroën-jel meg szinte világít a nagy feketeség közepette.
A belső tér is a sportosság és a játékosság ötvözete. Az autó tulajdonosa szinte minden mozdítható alkatrészt kicserélt. Momo-kormány, pedálok és váltógomb hivatottak helyettesíteni az eredetieket, lábunk alatt alumínium taposólemez díszeleg. Mókásan mutat az ülések gyerekszobák tapétájára emlékeztető kárpitja a sportos környezetben. Ahogy beültem, az első benyomásom az volt, hogy hú, de kicsi. Ez az észrevétel jobbára helytálló is, ennek ellenére elég hely van belül. Én a magam 170 centijével még úgy is elfértem hátul, hogy az első ülést teljesen hátratoltuk. Nincs a földön ember, aki a csomagtartó mérete miatt kacsintgat majd a VTS-re, de ha már a helykihasználásnál tartunk, megjegyzem, hogy az autó 280 literes csomagtartója még ma is nagynak számít a kategóriában.
Sajnos a kormány- és ülésmagasság fix, így a vezetési pozíciómat nem sikerült tökéletesen belőni. Az ülések kicsit puhák, az oldaltartásuk is lehetne egy leheletnyivel jobb, de végső soron jól érzem magam a kormány mögött. A műanyagok kemények, a középkonzol egyszerűsége spártai, de legalább könnyen megtalálhatunk minden kapcsolót. Kivételt képez a váltórúd alsó vége mellé gondosan elrejtett ablaklehúzó. A rádió helyén tátongó randa luk miatt egyrészt elnézést kérek az olvasóktól, másrészt a tulajdonossal - és minden becsületes emberrel - vállvetve átkozom el az összes pitiáner bűnözőt, aki autókat tör fel.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
