Gyakran teljesen másik autóvá változnak egy-egy alkatrészt kicserélve, ez a Cee'd-del sem történt másként.

Szürreális, mennyire más egy azonos gyártó azonos modellje egy másik motorváltozattól, vagy kasztnitól. Ezért fontos, hogy az adott típusból a legjobb, és nem a számunkra legjobb, hanem abszolút értékben a legjobb kombinációt válasszuk, máskülönben őrületes baklövések születhetnek egy nem megfelelő motor vagy felszereltség változattól.
Egy autó, ami egynégyessel fickós, az egykettessel egy rémületes, rugalmatlan, sokat evő, de üvöltően nem menő kényszermegoldás, használhatatlanná áttételezve. Egy másik, a sportrugózás járulékos mellékhatásaitól lesz ideges kormányzású. Egy harmadik az automatától lesz papucsférj módjára bólogatós, lusta és iszákos. Megint másik egy nagyobb turbótól kap egy nyomatékpúpot, alatta-felette semmi, tehát papíron ugyan erősebb egy pillanatban valamennyivel, de a mindennapi használhatósága korlátozódik, ezért abból a motorból a gyengébbet kell venni, úgy lesz harmonikusabb.

Mostanra az új Kia Cee'd is szinte teljesen feltérképeződött: járt nálunk ötajtósként kis motorral, ugyanezzel a dízellel, automata váltóval, és most itt a kombi, a már ismert 128 lovas dízellel, de kézi kapcsolással.
A Cee'd érdekes állat. Használati tárgynak tökéletes. Nem audii értelemben vett érzelemmentes választás a kompaktok közül, ahol amúgy a legkeményebb harcot vívnak a gyártók, hanem a középszer maga. Kívülről is szép, nemhiába, sztárdesigner tervezte. Jó tapintásúak benne az anyagok, sok a garancia, jól variálható a felszereltség, takarékos, megy is a megfelelő motorral. Nincs bibi. Tényleg nincs. De a fejlesztésre szánt összeg jelentős része arra ment el, hogy a Ceed mindent tudjon valahogy, amit a konkurensek tudnak együttvéve, de darabonként többnyire jól. Megpróbált a Kia egy olyan kompromisszumot elérni, amivel a szép kompaktot keresők nagy százalékának megoldást tud adni a problémájára. Ilyenek a fent felsorolt, a használatot a háziasszony és a területi képviselő szintjén befolyásoló tényezők. A maradék meg észreveszi azokat az apróságokat, amik a konkurenciánál esetleg valamivel jobbak.

Itt se csatolt lengőkaros a futómű, de az ötajtósban nem is igazán jól fogja az utat, és pattogós, a kombiban legalább már nem pattog. De eszembe se jutott eltenni keresztbe. Létezik ennél jobb hangolású térlengőkaros cájg, de ez is elmegy éppen, ha nem kanyart vadásznánk vele, na de ki az a megveszekedett marha, aki egy fronthajtású dízel kompakttal kanyarvadászatra indul? Ott a kormányerő változtatás lehetősége, de elégséges szintű visszajelzés csak a legkisebb állásban érezhető, a másik kettő nem eléggé informatív. De kellenek-e ezek az információk a tenyérre, szükséges-e újabb tesztekkel áthangoltatni a futóművet? Nyilván nem, mert így is veszik a Kiákat, sőt. Szóval, ha ez a Kia vevőnek megfelel – akik közé a tapasztalataim szerint én is tartozom, működik az elméletük.

Az előzőleg nálam járt ötajtós Ceed-del az volt a legnagyobb bajom, hogy elviselhetetlenül kemény volt a rugózása hátul. Hiába terheltük az alapnál kicsit nagyobb kerékkel szerelt autót, semmi jelét nem adta, hogy bármilyen üzemi körülmények között is kényelmes tudna lenni. A másik, amit nem szerettem benne, a lustácska motor, ami alul gyenge volt, pörögni viszont nem akart, cserébe sokat fogyasztott, de egyszerűbb másik motorral kérni, mint a rugózást helyrepofozni.
Sejtettem az ötajtós Ceed tesztelése közben, hogy egy ekkora darabszámban eladott, kiváló megjelenésű, jó minőségű autó, ami a kategóriájának egyik leginkább fogyasztott terméke, nem maradhat ennyire kényelmetlen. Ezért voltam nagyon kíváncsi, hogy a kombinál is el van-e szúrva rugózás, pattog-e, üt-e, rúg-e annyira, mint az ötajtós. És örömmel jelentem: nem.

A kombi kényelmes, valahogy úgy himbálódzik, mint régen a Dacia 1310 TLX kombi. Pont úgy ahogy szeretem, kicsit emlékeztet a hidrós autókra, hosszú a rugóút, progresszív a rugó. Nem a mai aszfaltszörnyek, hanem a régi vágású ténylegkombik ringását adja. A múltkor nem hangsúlyoztam ki, ezért most pótolom, hogy nagyon szélesre nyílik minden ajtaja, gyereket, nagyit, ebet, járókeretet könnyű betuszkolni, látszik, hogy ez tényleg szempont volt a tervezésnél. 528/1642 literes a csomagtartó, az ülések 60/40 arányban dönthetők. Az ötajtóshoz hasonlóan lefelé rétegzett a csomagtér, jól használható rekeszekkel, amik ráadásul fedetten állnak rendelkezésre.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
