A Kia ellenállt a kísértésnek, és az európai bemutatón egyszer sem hangzott el a crossover kifejezés. Volt önhordózás, súlycsökkentés, személyautós viselkedés, ami kell, de crossover az nem volt. És Koreában még mindig nem tudják, hogy a Nápoly melletti Sorrento az két r.
Csökkentették a tömegét vagy 215 kilóval, köszönhetően annak, hogy az új Sorento gyakorlatilag csak a nevet tartotta meg az elődtől. Újak a motorok és maga a kasztni-futómű is: végre szakítottak az alvázas szerkezettel és a hátsó merev tengellyel. Ettől aztán romlott a vontatási képesség, ami persze viszonylagos, mert a 3,5 tonna az kategóriaelső volt, a 2 és fél tonnás vontatási képesség meg simán csak jó.
Padtársammal, Katona Mátyással (Az Autó) kő-papír-olló alapon eldöntöttünk, ki vezet, nekem a jobb egy jutott. Kifordulunk a parndorfi parkolóból, megyünk a fertő-tavi körútra a navi utasításainak megfelelően, és még nem teszünk meg három kilométert, de azt kell mondanom:
- Te, ez nekem nagyon alvázasan fut!
Mátyás pont ezt akarta mondani, hogy ő se érzi ezt a fene nagy önhordóságot, meg személyautós viselkedést. Kicsit megmozgatja a kormányt – hát igen, ültünk már ennél okosabban viselkedő SUV-ban. Fotózunk egyet a kavicsbányában, aztán cserélünk; igen, ez a vezetőülésben ugyanolyan butácska alvázasnak érződik, mint utasként.
A motor, az új 2,2-es, 197 lovas dízel tényleg lehet 197, mert bitangul megy, bár nyilván legkésőbb 150 ezer kilométernél széthullik majd, hiszen ez az ilyen literteljesítmény nem a hosszú élet titka. Ha valaki sose padlózza, nyilván elmegy akármennyit, de ahhoz tényleg egygazdás, tizenéves dízel Sorento kell.
Városban a Sorento még épp a kezelhető, élhető méret, de finoman sajnos ott se fut – fontolóra kéne venni a Kiánál, hogy nem csak a Cee’d, de a többi autó futóművét is itt hangolják, Európában, mert a Cee’dé jól sikerült, a Sorentóé meg rosszul. Országúton egyszerűen rossz érzés vele menni; van benne feszesség és van benne lágy imbolygás is, de mindkettőből valahogy a rossz. A tesztút nagy része ráadásul olyan szerpentin, amin nagy öröm lenne motorozni, vagy Minizni, én még egy 1,4-es Cee’det is szívesen meghajtottam volna – bármit, csak Sorentót ne kelljen.
Még nehezebben érthető a futómű, ha kimegyünk az autópályára, és egyből pont jó, magabiztosan feszesnek érezzük. A dízel automata ráadásul jóval kevesebbet, olyan 3000 körül pörög 130-as tempónál, és itt hangszigetelés is jutott a géptetőbe, úgyhogy kellemesen halk, tágas és kényelmes utazóautó a Sorento – sztrádán.
Benny Oeyen főmarketinges szerint a Sorento mérföldkő volt a Kia történetében, ezzel lépett ki a cég az olcsó kisautó-imidzsből. A Sorento legjobb éve a 2005-ös volt, 40 ezer eladott példánnyal és 14 százalékos piaci részesedéssel. Ami nem is lehet nagy trükközés a számokkal, már úgy értem, a többi év értelemszerűen rosszabb volt, de mivel a Sorentóból összesen 185 ezret adtak el Európában, az átlag nem lehetett évi 30 ezernél rosszabb.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
