A Cee'det nagyon kitalálták a Kiánál. Nem állította el a lélegzetet, de kellemesen semleges, európai formavilágához nehezen kikezdhető minőség járult – én általában a Cee'det ajánlottam, ha valaki alsó-középkategória ügyben kért vásárlási tanácsot.
A hét éves garanciát el lehetett intézni annyival, hogy persze, de akkor hét év alatt mennyit keres a Kia a kötelező szervizeken, egyébként a Cee'den nem igazán lehetett fogást találni. 3,5 millió forintért többet adott, mint bárki más – lehet persze, hogy valami undort keltő betegségben szenvedő szerencsétlen alsó-közép autó papíron jobb vétel volt, de még az is valószínűtlen.
Az európai bemutatón Benny Oeyen, a Kia frankfurti központjából érkezett európai marketing- és termékfejlesztési igazgató hangsúlyozta, hogy a Cee'd a legfontosabb Kia, ezzel akarják végrehajtani az európai áttörést. Európában formatervezték, Európára szabták a műszaki tartalmat, ami persze olyan, mint az európai konyha, hiszen nem mindegy, hogy rénszarvaspörkölt, vagy olívás spagetti. A lényeg, hogy európai vásárlókon tesztelték és európai utakra, klímákra fejlesztették (trópus és sivatag kimaradt). És kizárólag Európában gyártják, itt a szomszédban, Zsolnán. És ez volt az első koreai autó, ami öt csillaggal végzett az Euro NCAP-törésteszten. 363 ezret adtak el belőle, amiből negyedmillió fut Nyugat-Európában.
Vladislav Alexiev termékmenedzsernek jutott a kemény feladat: úgy adni elő egy faceliftet, mintha bármi érdemi változás lenne az autón. Egyébként a frissítés adta lehetőségből kihozták a maximumot – nem csak a ködlámpát cserélték le sunyin valami nagyobb Kiáéra, hanem gyakorlatilag mindent, amit ilyenkor a legdrágább elemek, a karosszéria variálása nélkül lehet. Hűtőrács, lökhárító, lámpák, műszerfal kormányostul, üléskárpitok, és persze jön három új felni, meg öt – nem különösebben izgalmas – új szín. A régi palettáról viszont marad a három legnépszerűbb árnyalat.
Vladislav Alexiev ezeket becsülettel fel is sorolta, természetesen megfelelő mennyiségű rizsával, melyből a stronger road presence maradt meg bennem, ami szó szerint erősebb országúti jelenlétet jelent. Mennyire vesznek észre minket az úton; egy tízes skálán mondjuk a Lamborghini Murciélago a 10 pont, a Suzuki Wagon R+ az 1. A Kia Cee'd eddig is valahol középtájt volt, ezután is ott lesz. Ami nem baj, hiszen a Cee'det nem a road presence-e miatt szerettük, hanem szinte minden másért.
A lényeget gyorsan elmondom, mert a többi részletkérdés: ne hagyják, hogy a Kia szalonok hétpróbás értékesítői lukat beszéljenek a hasukba, és bármi mást sózzanak önökre, mint az alap Cee'd az 1,4-es motorral, klímával. Ami egyébként most százezerrel kerül többe, mint 2006-ban, de ez a 3-4% biztosan kevesebb, mint az infláció.
Szóval egy alap Cee'd gyakorlatilag mindent tud, szervokormány, négy automata villanyablak, mégpedig fel-e automata, nem ám, mint zsugori uraméknál, függönylégzsák, ilyesmi, ez 3,6 millióért több mint méltányos.
Amit lehagyható róla, az az alumínium keréktárcsa (plusz százezer forint), ami pedig megfontolandó, a 170 ezer forintos biztonsági csomag, amiben nemcsak fékasszisztens és ESP van (kiául VSM), de még az a vicces kormányszervo-játék is benne van, amin a jelenlegi 3-as BMW-nél álmélkodtunk el első ízben: vészhelyzetben az autó nem kormányoz helyettünk, de a kormányzás könnyítésével-nehezítésével jelzi, mit kéne csinálnunk. Nem piti, hogy már ez is megérkezett az alsó középkategóriába.
A Cee'dben is van ma már stop-start rendszer, amit biztos, ami biztos, itt ISG-nek hívnak (Idle Stop and Go). A dán piacon alap lesz az ISG, Oroszországban viszont az aktív népesség frászt kap, ha a mínusz 40 fokban leállogat neki a motor, úgyhogy ott csak rendelésre lesz. Na de a lényeg, hogy a schwechati reptéren, ahová persze nem repülővel jutottunk, hanem minden idők legnyomorúságosabb kisbuszával (Isuzu) és leghalvérűbb pilótájával, folyamatos közveszélyt okozva 80-nal az autópályán, hogy előzésre kényszerítsük az összes kamiont, de végül azért csodával határos módon, másfél órás késéssel megérkeztünk, és elvittünk egy 1,6-os Cee'det, kézi váltóval, 17 colos felniken.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
