Korábban arra biztattam olvasóinkat, lépjenek kapcsolatba országgyűlési képviselőjükkel, és kérdezzék meg tőle, mi a véleménye a 125 köbcentis robogók B kategóriás jogosítvánnyal történő vezethetőségéről. Akkori példámban Hende Csaba szerepelt, az én országgyűlési képviselőm viszont nem más, mint Dr. Tóth József.

Dr. Tóth József egyben Budapest XIII. kerület polgármestere is, de a Google a „Dr. Tóth József” és a „fogadóóra” kifejezések együttes begépelésére nem ad ki sok találatot. Az internetes keresés végeredménye, hogy Dr. Tóth József polgármesterként minden páros hét péntekjén online fogadóórát tart. Ez olyasmi lehet, mint a különböző internetes sztárchatek: a polgár beírja a kérdést, amit minden más olvasó is lát, majd a polgármester ugyancsak publikusan válaszol.
Ez micsoda böszmeség már! A jobb oldali hasáb láthatóan nem kommunikál a ballal, hiszen előbbiben a „Dr. Tóth József, a XIII. kerület polgármestere minden páros hét péntekjén 10:00 és 12:00 óra között tart itt online fogadóórát” szöveg olvasható, közvetlenül mellette „A következő fogadóóra időpontja még nem ismert”. A kérdezzen a XIII. kerület polgármesterétől természetesen nem kattintható, korábbi kérdéseket és válaszokat sem találtam. Dr. Tóth József polgármesteri működésével meg van elégedve a kerület, de ez az elismerés nyilván nem az online életműnek szól. Úgy látszott, nem fog összejönni a találkozás. A neten láthatóan nem maradt már az ügyben túrni való, úgyhogy csaltam: átcsoszogtam az Index belpolitika rovatához és kérdtem egy telefonszámot, majd felhívtam Nyakó István volt MSZP-szóvivőt, aki az Index szakértője szerint 2008-ban egészen biztosan menő volt.
Egy pártszővivő nem lehet elutasító, ha a választót és a képviselőt kell összehozni, de sajnos nem lehet minden egyéni képviselő mellé egy szóvivőt állítani. Jó, az MSZP esetében majdnem lehet, mert két egyéni képviselőjükre jut egy pártszóvivő.
Szokatlan lehetett a kérdésem, hogy vajon az MSZP egyéni parlamenti képviselőivel találkozhat-e élőben a választó. Nyakó István kapásból nem is tudta a választ, de visszahívást ígért, amit meg is tett. Kaptam egy számot valami titkársághoz, felhívtam, érdekes módon semmi parlamenti nem volt rajta, ellenben önkormányzatinak tűnt, de azt mondták, a polgármester úr csak a jövő héten elérhető. Dr. Tóth Józsefnek tehát nincs egyéni képviselői fogadóórája. Polgármesteri sincs, mert én ezt a csetes megoldást nem fogadom el, országgyűlési képviselői meg aztán végképp nincs. A legszomorúbb, ahogy a magyar politikus reflexei működnek: amikor bementem a királyi televízió reggeli műsorába és elmeséltem a történetet, a sztori hamarosan a klasszikus irányba fordult.
Tisztelt Winkler Róbert!
Dr. xxxxxxxx vagyok, dr. Tóth József polgármester/országgyűlési képviselő munkatársa. Polgármester úr megbízásából írok Önnek. Értesítettek, hogy múlt héten csütörtökön az m1 reggeli műsorában Önnel készült riportban elhangzott, hogy dr. Tóth Józseffel szeretett volna egy népi kezdeményezés ügyében beszélni, de nem sikerült őt elérnie. Polgármester úr múlt héten nem volt itthon, de a Önnel készült interjú leiratát elolvasta. A kezdeményezést támogatja. Úgy gondolom, egy személyes találkozó keretében – elsőként velem – meg tudjuk beszélni a részleteket, amennyiben Önnek is megfelel.
Üdvözlettel:
Dr. xxxxxxxxxxxx
képviselői munkatárs
Ha a polgármester úr olvasta a beszélgetés leiratát, észre kellett vennie, hogy itt nem arról van szó, hogy egy újságíró egy politikussal interjúzna, hanem azt teszteli, választópolgár kerülhet-e közvetlen kontaktusba az ő képviselőjével. Olvasta, de nem érti, és ez nem egyszeri eset. Hogy miért csinálnak egy polgármesternek/képviselőnek leiratot, miért nem nézi meg online azt, ami érdekli, megint nem értem. Az is szép és jellemző, hogy a két MSZP-s egyéni körzetből a Parlamentbe jutott képviselő másika, Szanyi Tibor egy államigazgatásban dolgozó haveromon keresztül üzent: nyugodtan hívjam fel, örömest beszélget erről az érdekes dologról. Szanyi kapitány javára mindenképpen felírjuk, hogy neki speciel van fogadóórája: minden páros hét péntekjén ott üldögél a körzetében, a XIII. kerületi Hegedüs Gyula utca 8. alatti MSZP-irodában. Ha van olyan olvasónk, akinek megfelel a hely és idő, ugorjon be hozzá egy kis eszmecserére. Én is szívesen mennék, higgyék el, de én egy szavazókörzettel északabbra élek (Bp. 20. sz. vk.).
Jó lett volna egyszerű választóként bejutni Dr. Tóth Józsefhez, és megtudni, mi a véleménye a B125-kezdeményezésről. Vagy, amennyiben nem tud róla, tájékoztatni. Így most megtudtuk, hogy támogatja kezdeményezésünket, amit ezúton is köszönünk. De azért reméljük, Dr. Tóth József nem gondolja komolyan, hogy a választópolgárokkal történő kapcsolattartás egyenlő a pártfejléces szórólapokkal, meg az önkormányzati újságnak adott mélyinterjúkkal.
Nincs ihlete? Parancsoljon!
Szpemmelje ön is Orbán Viktort! Vagy legalábbis a saját országgyűlési képviselőjét! Csatlakozzon a Totalcar munkatársaihoz, és ha nem tudja fejből, nyomozza ki a képviselője nevét. Ha nem tudja, a parlament.hu megfelelő menüpontjában (“Képviselők listája választókörzetenként”) kiderítheti! Ha megvan a név, meglesz az emailcím is, mégpedig itt! Ahol ráadásul a képviselő emailcímére kattintva rögtön írhatjuk is a levelet:
Tekintetes Képviselőm!
Alulírott választópolgárként szeretném megtudni, mi a véleménye a 125 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, 11 kW teljesítményt meg nem haladó, tehát maximum 15 lóerős robogók B kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségét célzó állampolgári kezdeményezésről (715/2010). Ha még nem hallott volna róla, engedje meg, hogy a figyelmébe ajánljak néhány ugróhivatkozást, ahol egyfelől újságírók véleményét olvashatja, másfelől a komment-mezőben tanulmányozhatja a pezsgő társadalmi vitát.
http://totalbike.hu/magazin/2010/06/16/otvenessel_megdoglesz/
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/04/a_totalcar_elso_ nepi_kezdemenyezese/
http://totalbike.hu/hirek/2011/01/05/nepi_kezdemenyezes_ahol_alairhat/
http://belsoseg.blog.hu/2011/01/07/b125_beindult_a_gepezet
http://totalbike.hu/magazin/2011/01/12/tanuld_meg_szeretni_a_b125-ot/
Várom tehát megtisztelő válaszát, jó egészséget és sikeres képviselői munkát kívánva:
XY
Az ön választója
Adjunk mondjuk a képviselőnek egy hetet a válaszadásra, aztán kérjük az emailt ide a szerkesztőségbe, akár pozitív a válasz, akár negatív, akár nem is válaszolt. Mi mindennek tudunk örülni – az élet szép!
B125 – Miről szól a kezdeményezés?
Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.
Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.
Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.
B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése
Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.
Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
