Dr. Tóth József elrontotta a mókát :(

B125

2011.01.20. 11:44 Módosítva: 2011.01.20. 13:59

Korábban arra biztattam olvasóinkat, lépjenek kapcsolatba országgyűlési képviselőjükkel, és kérdezzék meg tőle, mi a véleménye a 125 köbcentis robogók B kategóriás jogosítvánnyal történő vezethetőségéről. Akkori példámban Hende Csaba szerepelt, az én országgyűlési képviselőm viszont nem más, mint Dr. Tóth József.

Dr. Tóth József, a XIII. kerület polgármestere
Dr. Tóth József, a XIII. kerület polgármestere

Dr. Tóth József egyben Budapest XIII. kerület polgármestere is, de a Google a „Dr. Tóth József” és a „fogadóóra” kifejezések együttes begépelésére nem ad ki sok találatot. Az internetes keresés végeredménye, hogy Dr. Tóth József polgármesterként minden páros hét péntekjén online fogadóórát tart. Ez olyasmi lehet, mint a különböző internetes sztárchatek: a polgár beírja a kérdést, amit minden más olvasó is lát, majd a polgármester ugyancsak publikusan válaszol.

Ez micsoda böszmeség már! A jobb oldali hasáb láthatóan nem kommunikál a ballal, hiszen előbbiben a „Dr. Tóth József, a XIII. kerület polgármestere minden páros hét péntekjén 10:00 és 12:00 óra között tart itt online fogadóórát” szöveg olvasható, közvetlenül mellette „A következő fogadóóra időpontja még nem ismert”. A kérdezzen a XIII. kerület polgármesterétől természetesen nem kattintható, korábbi kérdéseket és válaszokat sem találtam. Dr. Tóth József polgármesteri működésével meg van elégedve a kerület, de ez az elismerés nyilván nem az online életműnek szól. Úgy látszott, nem fog összejönni a találkozás. A neten láthatóan nem maradt már az ügyben túrni való, úgyhogy csaltam: átcsoszogtam az Index belpolitika rovatához és kérdtem egy telefonszámot, majd felhívtam Nyakó István volt MSZP-szóvivőt, aki az Index szakértője szerint 2008-ban egészen biztosan menő volt.

Egy pártszővivő nem lehet elutasító, ha a választót és a képviselőt kell összehozni, de sajnos nem lehet minden egyéni képviselő mellé egy szóvivőt állítani. Jó, az MSZP esetében majdnem lehet, mert két egyéni képviselőjükre jut egy pártszóvivő.

Szokatlan lehetett a kérdésem, hogy vajon az MSZP egyéni parlamenti képviselőivel találkozhat-e élőben a választó. Nyakó István kapásból nem is tudta a választ, de visszahívást ígért, amit meg is tett. Kaptam egy számot valami titkársághoz, felhívtam, érdekes módon semmi parlamenti nem volt rajta, ellenben önkormányzatinak tűnt, de azt mondták, a polgármester úr csak a jövő héten elérhető. Dr. Tóth Józsefnek tehát nincs egyéni képviselői fogadóórája. Polgármesteri sincs, mert én ezt a csetes megoldást nem fogadom el, országgyűlési képviselői meg aztán végképp nincs. A legszomorúbb, ahogy a magyar politikus reflexei működnek: amikor bementem a királyi televízió reggeli műsorába és elmeséltem a történetet, a sztori hamarosan a klasszikus irányba fordult.

Tisztelt Winkler Róbert!

Dr. xxxxxxxx vagyok, dr. Tóth József polgármester/országgyűlési képviselő munkatársa. Polgármester úr megbízásából írok Önnek. Értesítettek, hogy múlt héten csütörtökön az m1 reggeli műsorában Önnel készült riportban elhangzott, hogy dr. Tóth Józseffel szeretett volna egy népi kezdeményezés ügyében beszélni, de nem sikerült őt elérnie. Polgármester úr múlt héten nem volt itthon, de a Önnel készült interjú leiratát elolvasta. A kezdeményezést támogatja. Úgy gondolom, egy személyes találkozó keretében – elsőként velem – meg tudjuk beszélni a részleteket, amennyiben Önnek is megfelel.

Üdvözlettel:

Dr. xxxxxxxxxxxx
képviselői munkatárs

Ha a polgármester úr olvasta a beszélgetés leiratát, észre kellett vennie, hogy itt nem arról van szó, hogy egy újságíró egy politikussal interjúzna, hanem azt teszteli, választópolgár kerülhet-e közvetlen kontaktusba az ő képviselőjével. Olvasta, de nem érti, és ez nem egyszeri eset. Hogy miért csinálnak egy polgármesternek/képviselőnek leiratot, miért nem nézi meg online azt, ami érdekli, megint nem értem. Az is szép és jellemző, hogy a két MSZP-s egyéni körzetből a Parlamentbe jutott képviselő másika, Szanyi Tibor egy államigazgatásban dolgozó haveromon keresztül üzent: nyugodtan hívjam fel, örömest beszélget erről az érdekes dologról. Szanyi kapitány javára mindenképpen felírjuk, hogy neki speciel van fogadóórája: minden páros hét péntekjén ott üldögél a körzetében, a XIII. kerületi Hegedüs Gyula utca 8. alatti MSZP-irodában. Ha van olyan olvasónk, akinek megfelel a hely és idő, ugorjon be hozzá egy kis eszmecserére. Én is szívesen mennék, higgyék el, de én egy szavazókörzettel északabbra élek (Bp. 20. sz. vk.).

Jó lett volna egyszerű választóként bejutni Dr. Tóth Józsefhez, és megtudni, mi a véleménye a B125-kezdeményezésről. Vagy, amennyiben nem tud róla, tájékoztatni. Így most megtudtuk, hogy támogatja kezdeményezésünket, amit ezúton is köszönünk. De azért reméljük, Dr. Tóth József nem gondolja komolyan, hogy a választópolgárokkal történő kapcsolattartás egyenlő a pártfejléces szórólapokkal, meg az önkormányzati újságnak adott mélyinterjúkkal.

Nincs ihlete? Parancsoljon!

Szpemmelje ön is Orbán Viktort! Vagy legalábbis a saját országgyűlési képviselőjét! Csatlakozzon a Totalcar munkatársaihoz, és ha nem tudja fejből, nyomozza ki a képviselője nevét. Ha nem tudja, a parlament.hu megfelelő menüpontjában (“Képviselők listája választókörzetenként”) kiderítheti! Ha megvan a név, meglesz az emailcím is, mégpedig itt! Ahol ráadásul a képviselő emailcímére kattintva rögtön írhatjuk is a levelet:

Tekintetes Képviselőm!

Alulírott választópolgárként szeretném megtudni, mi a véleménye a 125 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, 11 kW teljesítményt meg nem haladó, tehát maximum 15 lóerős robogók B kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségét célzó állampolgári kezdeményezésről (715/2010). Ha még nem hallott volna róla, engedje meg, hogy a figyelmébe ajánljak néhány ugróhivatkozást, ahol egyfelől újságírók véleményét olvashatja, másfelől a komment-mezőben tanulmányozhatja a pezsgő társadalmi vitát.

http://totalbike.hu/magazin/2010/06/16/otvenessel_megdoglesz/

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/04/a_totalcar_elso_ nepi_kezdemenyezese/

http://totalbike.hu/hirek/2011/01/05/nepi_kezdemenyezes_ahol_alairhat/

http://belsoseg.blog.hu/2011/01/07/b125_beindult_a_gepezet

http://totalbike.hu/magazin/2011/01/12/tanuld_meg_szeretni_a_b125-ot/

Várom tehát megtisztelő válaszát, jó egészséget és sikeres képviselői munkát kívánva:

XY
Az ön választója

Adjunk mondjuk a képviselőnek egy hetet a válaszadásra, aztán kérjük az emailt ide a szerkesztőségbe, akár pozitív a válasz, akár negatív, akár nem is válaszolt. Mi mindennek tudunk örülni – az élet szép!

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.

Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
A Ford megkezdte az alkudozást
  • Hírek

A Ford megkezdte az alkudozást

A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket

április 10., 18:24
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
  • Hírek

A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis

Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.

1 órája
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Ezeket vennénk 1 millióért
  • Égéstér

Ezeket vennénk 1 millióért

A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.

április 10., 17:42
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
  • Hírek

Új átkelőhely nyílt a magyar határon

A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.

április 10., 06:06
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései

Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.

április 10., 16:38
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
  • Hírek

Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét

Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.

április 10., 06:05
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
  • Hírek

A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban

Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.

április 10., 08:00
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
  • Hírek

Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben

A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.

április 10., 15:46
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
  • Hírek

Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá

Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.

április 10., 11:19
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
  • Hírek

Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz

Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.

április 10., 13:10
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
  • Hírek

Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén

Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.

április 10., 09:10
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
  • Hírek

Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban

Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.

április 10., 14:46
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

április 10., 12:09
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
  • Hírek

Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son

Az esetről videó is készült.

április 10., 10:11
XX. Oldtimer Show!
  • Infó

XX. Oldtimer Show!

április 11., 00:02
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
BYD Thang L és Han L
  • Hírek

BYD Thang L és Han L

április 10., 18:16
Új álcázott Hyundai
  • Hírek

Új álcázott Hyundai

április 10., 14:43
Mazda EZ-60
  • Hírek

Mazda EZ-60

április 10., 10:21