2015.08.03. 15:13

Feladó: Robin

Tárgy: MX-5 nepperűzés

Címzett: Winkler Róbert

Kedves Winkler Róbert!

Mindenképpen Ön az Magyarországon számomra, aki ilyen témával kapcsolatban a legnagyobb hitelességgel bír. 25 évesen az első saját autó megvásárlása előtt állok és mindenképpen olyan autót szeretnék elsőnek, amire igazán vágyok és amit igazán lehet szeretni. Ez számomra a Mazda MX-5. Egyszer még gimnazista koromban vezettem egy ismerősöm alig használt NB-jét. Az érzés egyből magával ragadott, azóta sem felejtem. Úgyhogy nekem nagy álmom egy ilyen autót birtokolni.

Az autó paraméterei, a keresési feltételek persze le vannak már határolva. Mindenképpen NB-t szeretnék. Ezen belül is a 2001-es (már ráncfelvarrott) generációtól felfelé, körülbelül 1,5 millió Ft-os értékig. A futott km-t 150 ezer körüli értékre szoktam beállítani. Persze nem tudom, hogy ennek az autónak az esetében soknak számít-e ennyi km, csak hozzávetőlegesen írok be ennyit.

Extraként egyetlen dolog, ami számít, az a klíma. Tudom, hogy ezzel nagyon leszűkítem a kört, de szerintem elengedhetetlen manapság. Gondolkodtam az utólagos beszerelésen is, de ezzel kapcsolatban nem találtam semmilyen biztos forrást. Remélem Önnek vannak tapasztalatai ilyen téren. Lényegében azt szeretném kérni, hogy segítsen nekem azzal, hogy tanácsokat ad egy ilyen tulajdonságokkal bíró MX-5 vásárlásához, ha lehet az autó minden kritikus pontját kivesézve. Egész éves használathoz lenne, kötelező dolog ilyen esetben a keménytető? Tudom, hogy teljesen megfelelőt úgysem lehet találni, de én próbálok ahhoz közelíteni, még ha a magyar piacon nehéz is a kicsi halmaz miatt.

Külföldi behozataltól sem zárkózom el, de az sajnos teljesen ismeretlen számomra. Ha nem találnék, akkor gondolkoztam még ugyanilyen árfekvésű Mégane CC-ben is. Mennyire lehet alternatívája az MX-5-nek és mik a kritikus pontok, amikre figyeljek ezen autó esetében? Hálás vagyok és előre is nagyon köszönöm a kedves és hozzáértő segítségét!

Üdvözlettel,

Robin

Kedves Robin,

ezt most használhatod referenciaként is, ha van munkahely, vagy egyéb, ami elfogadja az ilyesmit: ezennel írásba adom, hogy van eszed. Kevesen kötik ki a legfontosabbat ilyen precízen, márpedig egy MX 5-ösben, mondjon bárki bármit, a klíma a legfontosabb.

A sperrdifi, a turbó, a bőrülés szerintem mind hülyeség, illetve alig ad az élményhez, ráadásul utólag mind kényelmesen beépíthető. A klíma nem, és ezt saját tapasztalatból mondom. Az én MX-5 NA-m is klímamentes volt, és nem az 1,8-as motor, meg a sperr hiányzott belőle a legjobban, hanem az a rohadt klíma. Nem evidens, de érthető: ha nyáron dugóba kerülsz, vagy nyitva tartod a tetőt, és akkor megrohadsz a tűző napon, vagy becsukod, és akkor átélheted, milyen másnaposan ébredni egy fesztiválon egy rossz helyen felvert sátorban. Halál.

Az utólagos klíma sajnos nem opció, ezt kikísérleteztem, hogy neked ne kelljen. Sokáig kerestem a megfelelő helyet, és aki valamennyire értett az autókhoz, egybehangzóan az Antartktisz Bt-t ajánlották. Biztos értenek hozzá, de mivel az MX-5 NA-hoz nem létezett gyári utólagos, ezért ők gyártották le. 340 ezer forint volt, ha jól emlékszem. És bár a hűtésével nem volt baj, a Mazda komputere valahogy mindig kétségbeesett, ha bekapcsoltam, össze-vissza bakkecskézett az alapjárat, meg ilyenek. Plusz egyszer vissza kellett vinnem, mert egy ékszíjtárcsa nem volt megfelelően beállítva, plusz egyszer elszakadt az az ékszíj, ami a szervószivattyút is hajtotta, így elment a kormányszervó, amit egy sportkormányos autóban nem kívánok senkinek.

Mindegy, végül is nem bántam, muszáj volt, mert az NA még az NB-nél is jobban fűt a kardánalagútnál, meg a tűzfalnál, és boldogult Morzsa kutyám nagyon szenvedett benne. De másodszor már több eszem lenne, és nem vennék kabri... izé, bocs, trollok, roadstert, klíma nélkül.

A keménytető NB-nél szerintem nem kötelező, mert fázni úgysem fogsz; ilyen kis légteret könyű melegen tartani. Az NA-ra is azért jó a téli tető, mert a hátsó szélvédő egy plexilap, ami állandóan tejüvegre karcolja magát, és a novemberi esőben az MX 5-ös magasságában ez azt jelenti, hogy folyamatosan egy derítőlap világítja a tarkónkat. Na, az NB-ben már üveg a hátsó szélvédő, és ha jól elmlékszem, fűthető. Szóval biztos jó a kemény tető, de szerintem ott már inkább csak ízlés kérdése.

A Mégane CC-t meg felejtsd el, egyszer úgyis leszel még öreg is, bőven ráérsz majd akkor.

Az oldalról ajánljuk

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

3 órája
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28