Nem tudom, mit csinál a VW
Olvasónkat, Bencét komolyan elgondolkodtatta az új Seat Leon tesztje. Kissé szkeptikusan szemléli a Volkswagen-csoport lépéseit - úgy véli, hogy a német konszern szab határokat a Seat fejlődésének. Levelében kitér a VW régóta fontolgatott lépésére, az Alfa Romeo esetleges felvásárlására, és javaslatot is tesz a Volkswagennek: miért nem veszik meg a Suzukit?
Feladó: Bence
Dátum: 2013. május 25. 12:30
Tárgy: Nem tudom, mit csinál a VW
Címzett: Totalcar
Tisztelt Totalcar!
Miután elolvastam az új Seat Leon tesztjét, felmerült bennem néhány kérdés. Bár eddig nagyon szépen terjeszkedett a VW-csoport, néhány lépésüket nem igazán értem.
Kitűzték maguk elé azt a célt, hogy a világ egyik vezető autóipari konszernje szeretnének lenni, és hogy 13 márkás cégcsoporttá szeretnének bővülni. Elnézve az eladási számaikat egész jó úton haladnak. Ezzel kapcsolatban már évek óta lehet hallani arról, hogy szeretnék bekebelezni az Alfa Romeót. De minek? Hiszen sportos márkájuk már van a Seat képében, de sajnos azzal is csak szenvednek. A Seat már többször is kapott utolsó esélyt, és a jelenlegi európai autópiaci helyzetben komolyan elképzelhetőnek tartom, hogy tényleg nincs sok hátra a spanyol márkának.
Véleményem szerint a Seattal éppen az a probléma, hogy rájuk erőltetik az egyen-Volkswagen alkatrészeket. Ez bizonyos mértékben befolyásolja a formatervezési lehetőségeket is és műszaki határokat is szab - innentől kezdve az igazi sportosságnak lőttek, és joggal tehetjük fel a kérdést, amit Andróczi Balázs is megfogalmaz: miért venne bárki is Astra, Focus vagy Golf helyett Leont? És itt szeretnék visszatérni az Alfa Romeóra: ha azt megvásárolná a VW, egy ideig lehet, hogy jól menne a szekér, amíg a Fiat-alapú Alfák ki nem kopnak a kínálatból. Na de mi lesz utána? Egy átcímkézett A3-as lesz az Giulietta? A Giulia (159-es utódja) egy Skoda Octavia vezetési élményét fogja nyújtani? Ha az egész Alfa Romeo-kínálat ugyanúgy egyen-Volkswagenekből fog állni, mint most a Seaté, akkor ki fog a sportosság miatt Alfát venni? Az Alfa Romeo hagyományokkal és dicsőséges múlttal rendelkezik, nagyon helyesen teszi a Fiat, hogy (egyelőre) nem kárhoztatja a VW kezére.
Azt sem értem, hogy ha már a VW megvette a Suzuki-részvények 20%-át, miért nem ebbe az irányba haladnak tovább? A Suzukin keresztül pl. Indiában hatalmasat kaszálhatna a Volkswagen. De nem csak ott, hanem Japánban és talán Kínában is. A Suzuki szerintem sokkal ideálisabb 13. márka lenne a cégcsoport számára, mint az Alfa.
És úgy az egész személyautó-palettájukat is csodálkozva szemlélem. A '90-es években még nagyjából működött az a felállás, hogy a Skoda olcsó; a VW átlagos, de elegáns; a Seat sportos; az Audi pedig presztízsautókat gyárt. (A Porschéval és a Lamborghinivel most ne számoljunk.) Ehhez képest mi van ma? Az Audi megmaradt a presztízsautók piacán, a VW is a presztízsmárka irányába mozdult el, a Skoda pedig éppen csak egy paraszthajszállal van lemaradva a VW-től. A Seat meg amolyan mostohagyerek, a sportosságtól fényévekre van (mondjuk ez a mostani Toledo és Leon egész pofás), mostmár inkább olcsóautós-márka lehetne belőle, de az árai miatt ettől is messze van. Véleményem szerint a kínálatból a nagyon olcsó, Dacia Logan-Fiat Panda kategóriájú kocsik hiányoznak igazán, és ilyeneket nyilván nem dobnának piacra VW vagy Skoda jelvénnyel, hiszen ez komoly presztízsrombolás lenne, de erre a célra éppen megfelelő lenne a Suzuki márkanév. Megint csak oda lyukadtunk ki, hogy nem értem, hogy a VW-cégcsoport miért nem a Suzukival kötött kapcsolatát próbálja tovább mélyíteni.
Tehát nem igazán látom át a VW-csoport terjeszkedési politikáját, bár eddig a számok őket igazolták. Mit kezdenének az Alfával és miért nem működnek együtt a Suzukival? Kérem a tisztelt szerkesztőséget vagy az olvasókat, hogy próbálják a leírtakat végiggondolni és magyarázatot adni.
Üdvözlettel: Bence

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
