Tárgy: Segítség
Feladó: JVK
Dátum: 7 Nov 2009 8:19
Címzett: Papp Tibor
Üdvözlöm Papp Úr!
Lehet, hogy nagyképű kérésem van ebben a válsággal teli világban, de a feleségemnek nem tudunk autót választani. Vagy a most bemutatott X1-es, vagy a lassan kifutó félben levő X3-as közül kellene ráböknünk a neki megfelelő típusra.
Ön márt mindegyiket tesztelte, ezért is kérném ki a véleményét. Bár vidéken lakunk, de nekem a családom biztonsága (2 kiskorú gyermek +asszony) mindennél fontosabb, ezért fontos számomra a magasabb építési mód.
Mindenképp 2.0 D, automata váltó és 4x4 meghajtású lesz a verda, csak azt nem tudjuk, hogy melyik.
Érveit és ellenérveit várnám ezzel a világrengető problémával kapcsolatban.
JVK
Kedves JVK!
Sokat gondolkodtam a kérdésén, azért is tartott eddig a válasz. Talán jobb is. Elsőre biztos azt írtam volna, hogy X1-est vegyenek, mert az újabb fejlesztésű autó általában jobb. És ez szerintem az X1-X3 viszonylatban sincs másképp. Egyszerűen az X1-nek szebb és jobban kidolgozott a belseje, de vegye figyelembe, hogy nekem az X3-as sosem tetszett túlzottan. Ezt nem dönthetem el Önök helyett, végül is ízlés dolga. Mivel én nem vagyok terepjárós alkat, az X1 mindenképp közelebb áll a szívemhez. És a talajhoz.
Csakhogy ma elmentünk ebédelni az X1-essel, és úgy jött ki a lépés, hogy hátul ültem. Ennek tükrében már azt mondom, hogy oda kell erre figyelniük. Ha ugyanis a családban nincs 180 centi alatti ember (ki tudja, egy kamasz is lehet irdatlan magas), akkor az X1-es megbukik Önöknél. Ha ez nem szempont, akkor már csak a csomagtartót is meg kell nézni, elég lesz-e. Az X1-esé úgy 10 százalékkal kisebb, bár szerintem általános használatra elégnek kellene lennie. Pláne, ha második autóról van szó.
A bemutatón egyébként jól látható volt, hogy az X3 lényegesen terepjárósabb fazonú, mivel a felvezetőautónk ilyen volt. Az X1 oldalról csak azért tűnik magasnak, mert a küszöbön és a lökhárítókon olyan fémszínű betétek vannak, amelyek kicsit átverik az ember szemét. Valójában az X1 nem lényegesen magasabb, mint egy szimpla kombi. Igaz, ha az autószalonban lesznek, ott könnyen összevethető a két autó ilyen szempontból, igaz, gondolom a felesége ritkán fogja offroadozásra használni, ez is inkább ízlés kérdése. Ha emlékeim nem csalnak, az X3 rugózása feszesebb, ami rossz minőségű városi utakon, ahol lassan megy az ember, kényelmetlen. Igaz, autópályán már tökéletes az X3 is. A kétliteres dízel/automata váltó kombináció picivel jobban bír az X1-gyel, az X3 nehezebb is, és a légellenállása is nagyobb. Persze azon is elgondolkodni, hogy hamarosan az X3-ast leváltják, ha jól tudom, cirka egy év múlva, és nem tartom kizártnak, hogy egy lényegesen ütősebb járgány lesz az utódja. Ha tehát nem sürgős, lehet, hogy érdemes ezt megvárni.
És akkor lehet dilemmázni: a kifutó X3 olcsóbban, egy X1 az árában és egy új, nagyon jó és tágas X3, a bevezetéskor szokásos magasabb áron.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Tárgy: Re:Segítség
Feladó: JVK
Dátum: 16 Nov 2009 19:40
Címzett: Papp Tibor
Tisztelt Papp Úr
Köszönöm a kimerítő válaszát.A levelem megírása után volt alkalmam kipróbálni az X1-est, és hát nagyon nem győzött meg. Élőben alacsony és kicsi, ráadásul mi elég magas növésű család vagyunk.
Úgyhogy maradunk az X3-nál, abban legalább nincs I-drive. Legalább eggyel kevesebb ok vonja el az asszony figyelmét a vezetéstől, arra ott vannak a gyerekek. Most találtam egy másfél éves magyarországi autót, szerviz könyves, és minden jóval felszerelt. Az asszony Mini Cooperjét is lefoglalózták, úgyhogy remélem, tényleg mint a mesében...:-)
Tisztelettel:
S. Béla

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
