Feladó: A. Balázs
Dátum: 2009. június 3. 21:54
Tárgy: levegomcs
Címzett: Papp Tibor
Kedves Papp Tibor,
mindamellett, hogy az írásában foglaltakkal, illetve a Levegő Munkacsoportról írottakkal egyetértek, kérem engedjen meg egy személyes - vagy úgy tetszik személyeskedő megjegyzést. Csupán azért vetemedem ilyenre, mert a cikkének hangvétele is ilyen, különösen a kerékpárosokról szóló, hivatkozott részben.
Hogy ne raboljam sokáig idejét: a kerékpárosokat firtató megjegyzése (téli kerékpározás, kamásli, ficsúrok, egyebek) számomra pökhendi, megalázó és ostoba.
A következő másfél sort, amiben az Ön stílusában leírtam, hogy az autósok mit és hova dugjanak (maguknak), töröltem.
Kár, mert nagyon örültem annak, hogy valaki végre veszi a fáradságot és megírja (mindannyiunk számára jól érthetően) véleményét a Levegő Munkacsoportról.
Üdvözlettel,
A. Balázs
Kedves Balázs,
tisztázzunk valamit. Önök, akik "kerékpárosok", szeretnek kerékpározni, ezért teszik. Akinek közlekednie kell, annak a kerékpár csupán egy alternatíva a közlekedési gondjainak megoldására. És azt kell mondjam, hogy csak bizonyos fokú megszállottság esetén alternatívája az autónak, ahogy a motorkerékpár is. Tehát az egész nem a kerékpározás ellen szólt, hanem az ellen, hogy minden baromságot erre hivatkozva próbáljanak megvalósítani.
Amúgy pedig, saját stílusomban hadd tegyek még hozzá valamit. Olyan, hogy az "autós" nincs, senkit sem egy négykerekű fémbobozban szült meg az anyja. Az autó egy közlekedési eszköz, amit valakik használnak, de nem zárja ki azt, hogy kerékpározzanak, motorozzanak, villamosozzanak. Szóval, az "autós" nem létezik, ahogy a "kerékpáros" sem.
Üdv
Pt
Feladó: László
Dátum: 2009. június 4. 0:50
Tárgy: levegomcs
Címzett: Papp Tibor
"Egyáltalán, mi a fene az a Goratex és a kamásni?" Kedves Tibor, lásd pl. itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Gore-Tex
A Graboplast (vagy Grabo Kft.) Grabotter néven gyártotta / gyárt egy hasonló tulajdonságú anyagot.
Kedves László,
tudom mi az, csupán szó szerint idéztem a belinkelt szövegből. Na jó, a kamásnit nem tudom.:)
Üdv
Pt
Feladó: Barta István
Dátum: 2009. június 4. 23:32
Tárgy: levegomcs
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibi!
Nem akarlak zavarni, csak a cikkedhez gratulálnék. Ez már kellett.
A legnagyobb baj ezekkel a szervezetekkel, (Levegő, Grean Peace, stb..), hogy azok az emberek, akik képviselik, aktivistáik, - legtöbbjük tanuló, és unalmában beilleszkedik ezekbe a szervezetekbe. Azt se tudja, mi fán teremnek az élet megpróbáltatásai, csak simán megy a többi ökör után tiltakozni, tüntetni. Nem értik ezek még az élet dolgait. Mindent elhisznek, amiket demagóg tanítójuk bead nekik. Többnyire csóró tanulók, vagy még csak simán munkanélküliek.
A másik dolog a téli biciklizéssel kapcsolatos. Postás vagyok 6 éve. Télen semennyire se jó biciklizni. Bakancs, vastag zokni, 2 nadrág, 2 pulóver, kesztyű, sapka-sál. Így a kerékpározás nem élvezetes, hanem szörnyű nyűg. Fázik az ember. Azonkívül az autók felcsapnak, a jégen elcsúszok, a hóban nehéz tekerni. Azonkívül 0 C° alatt lefagy az ember arca. Bukósisakban mégsem lehetek. Nem tudom, ki gondolta ki közülük, hogy ez jó lenne az embereknek. Még csak véletlenül sem.
További jó napot!
Barta István
Kedves István!
Nos, akkor egybecsengenek a tapasztalataink, bár sokan felháborodtak a kijelentésem miatt. Csak a globális felmelegedés előnyeiben bízhatsz, de a zöldek ellened dolgoznak:)
Üdv
Pt
Tárgy: levegomcs
Dátum: Wed, 03 Jun 2009 18:22
Feladó: Kunhalmi Zoltán
Címzett: Papp Tibor
Kedves Papp Tibor!
Magyarországon élünk, egy autós honlap szerkesztőjétől nem is vártam mást.
Én gyalogosként, kerékpárosként és autósként is közlekedem, de próbálok eljutni arra a szintre, hogy megértsem, mi az a fenntarthatóság.
Magyarországon az emberek jelentős része ezt ma még nem érti, azoknak pedig, akik értik, zöme túl felelőtlen.
De mindig elkeserít, ha egy újságíró visszaélve a média hatalmával, olcsó népszerűségre törekedve fikázik.
Könnyű köpködni a Levegő Munkacsoportra, és garantált népszerűséget hoz.
Ahhoz már felkészültség is kellene, hogy riportra, érdemi vitára hívja a Levegő képviselőjét, és ezt a vitát közölje a Totalcar.
Magyarországon régi hagyomány a dögöljön meg a szomszéd tehene. A Levegősök most javasoltak valamit.
Nem az az igazi lényeg, hogy javaslatuk jó-e vagy sem. A lényeg az, hogy Magyarországon vagyunk, ahol bármilyen kezdeményezésnek szükségszerűen az a vége, hogy a kisszerűek agyagba döngölik. Nem, nem tesznek helyette jobb, használhatóbb javaslatot, csak fűrészelnek. A magyar csak ennyit tud, de ebben kétségtelenül vérprofi.
Ahogy ehelyett sem javasolt mindeddig semmi használhatóbbat senki, csak gáncsolta ahol tudta, hozzátéve, hogy persze a cél, amiért szeretné a Levegő, az ugye fontos.
Mire Ön cikkét megírta, mások már régen elgáncsolták a tervet.
Így tehát az újabb rúgás már fölösleges volt, meg ugye, döglött oroszlánba - Magyarországon kívül - nem is annyira elegáns belerúgni.
De hurrá, megszületett a cikk, lehet nyugodtan hátradőlni, és csodálkozni, hogy lehet az, hogy már a románok és a szlovákok is lehagynak minket.
Üdvözlettel:
Kunhalmi Zoltán
Kedves Zoltán,
engedje meg, hogy levelére egy kicsit megkésve válaszoljak, mert elég sok levél érkezett.
A bajom az a Munkacsoport tevékenységével, hogy nem realista megközelítésű a környezetvédelmi tevékenységük: ha valóban tartható célokat fogalmaznának meg, sokkal többen támogatnák a munkájukat. A nagyváros forgalomcsökkentése is okos cél, de ahogy ez felvetődött, csupán egy dolog jönne át az embereknek: nyáron sem érhetnek haza időben a családjukhoz. Amúgy Budapesten a zseniális forgalomszervezés mellett nincs szükség műdugóra amúgy sem, bár lehet, hogy a Lágymányosi híd és a rávivő úthálózat már eleve ezzel a céllal épült. Momentán ott tartunk, hogy felszámolták vagy fizetővé tették azokat a parkolókat, ahol átszállhatna az ember tömegközlekedésre. Másrészt, rengeteg helyen csupán az környezetvédelmi engedélyek megtámadásával operálnak, és évekre beküldik a hosszadalmas bírósági eljárásra az ügyet, az ott lakók véleménye ellenére is.. Ugyan már, ha ez a környezetvédelem, amit ők csinálnak, akkor bármikor szívesen döngölöm a földbe az ügyet, még ha Ön ezt kisszerűségnek minősíti is.
Amúgy pedig ez csupán egy vélemény volt, ahogy például az LMCS véleménye szerint az Etele tér nem megfelelő közlekedési csomópont buszpályaudvarral vasúttal, villamos-végálomással egy metróvégállomás megépítéséhez???! Ezek nyilvánvaló sületlenségek, amelynél bármely, valóban hozzáértő környezetvédő szervezet jobbat mond, csak őket valamiért nem kérdezik
Üdvözlettel:
Papp Tibor

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
