Budapesten nem egyszerű történet a parkolás. Sokszor percekig kering az ember, mire helyet talál, azt is hat utcával odébb. Van, aki minden nap eljátsza ezt, amikor hazamegy... Egyik olvasónk úgy döntött, nem nézi tétlenül a dolgot, hanem megpróbál a tettek mezejére lépni:
Feladó: Tibor
Küldve: 2008. július 17. 12:58
Címzett: Winkler Róbert
Tárgy: parkolási problémák- hátha érdekesSziasztok!
Én most nem az autózásról, hanem a parkolásról illetve annak (tudatos?) ellehetetlenítésérôl írnék. Azért gondoltam rátok, mert most épp valamiféle lakossági ellenállást szervezünk Erzsi szomszédommal, (aláírásgyüjtés, ilyesmi), gondoltam, hátha érdekel titeket is, konkrétan meg úgy általában: hogy nehezítik az önkormányzatok az autósok életét.
Most ott tart az ügy, hogy próbálom megtudni az illetékes elvtárs nevét, és próbálom megszerezni (meg lennék lepôdve, ha sikerülne...) a lakossági fórumok jegyzôkönyvét, az elôzetes tanulmányokat, kutatásokat, amik azt igazolták, hogy elég lesz negyedannyi parkoló is az utcában (meg a környéken), részletek alant.
Történetünk a Ferencvárosban játszódik, napjainkban. Szépen újul meg a környék, új házak, felújított régi épületek, rendbetett terek, némi zöldfelület itt-ott, tényleg minden klassz. Hogy még szebb legyen, pár éve elkezdték az utcákat "díszburkolattal" kicsicsázni, ami még rendben is lenne, de valami sérült agyú önkormányzati emberke kitalálta, hogy nem jó az, ha az úttest két oldalán autók parkolnak, elég lesz oda kevesebb parkoló is. Nosza, csináltak jó széles járdákat, elhelyezték a demszkykarókat és hipp-hopp máris fele annyi parkolóhely van az adott utcában.
Most épp a Liliom utca van soron. Eddig kiválóan elfért az út két oldalán kb 50-60 autó, közöttük vígan járt a kukáskocsi, meg az utcában található szálloda elé parkoló buszok is elfértek, és a járdákon is lehetett gyalog közlekedni, nem állt fel még véletlenül se oda senki, de majd most! Szép, még szélesebb járda lesz az eddigi széles járda helyett, és max. húsz autónak elegendô parkolóhely. Hogy a többiek hova állnak, az legyen az ő gondjuk, vegyenek/bérljenek maguknak garázst havi harmicezerér' vagy vigyék föl az emeletre a kocsit ha már megvették a rohadtak... Egy apró bibi van csak: minek sétálóutcává alakítani egy olyan környéken az utcákat, ahol az égvilágon semmi nincs (már a lakásokon kívül)? Nincs egy üzlet, kocsma, semmi az adott utcában, ki a franc fog ott sétálgatni a három méter széles járdákon? Hogy jön az önkormányzat ahhoz, hogy a lakók megkérdezése nélkül jelentős többletköltségbe verje az ott lakókat, én pl. ha akarnék se tudnék a saját mélygarázsunkba állni, merthogy nem építettek ilyet... Csak arra tudok gondolni, hogy valamelyi nagyeszűnek "érdekeltsége" van a környéken levő parkolóházakban, ahol már most is kb 30 rugó egyhavi parkolás amit én pl nem valószínű, hogy meg tudok fizetni.
Szóval nagyon szép lesz az utcánk, csak épp az autósok élete lesz még nehezebb.
Örülnék, ha érdekesnek találnátok a problémát, ami most épp csak a miénk (pár tucat autótulajdonos családról van "csak" szó) de ez szerintem ennél általánosabb: a helyiek megkérdezése, beleegyezése nélkül rengeteg helyen csinálják ugyanezt, teszik lehetetlenné az utcai parkolást. Tudom, hogy ez nem alapvető állampolgári jog, de mit csináljon az a pár(tíz/száz)ezer ember, aki ilyen-olyan okból nem rendelkezik saját garázzsal?
Üdvözlettel:
Tibor

Az oldalról ajánljuk
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
