A következő dimenzió
Lóerők, literek, másodpercek… tényleg csak ettől függ, hogyan érezzük magunkat egy autóban? Szerencsére a Toyota szerint nem.
Talán furán hangzik, de az autózás nem akkor kezdődik, amikor becsatoljuk az övet és beindítjuk a motort, hanem már jóval korábban: amikor odasétálunk a kocsihoz, és rápillantunk. Néhány röpke másodperc az egész, mégis elég ahhoz, hogy az első kellemes adrenalinlöket útnak induljon. Nem is csoda, ha minden autógyár ezerrel dolgozik azon, hogy a látvány már az autókereskedésben torkon ragadjon minket, ami aztán néha sikerül, néha meg nem – de a Toyotának most nagyon bejött a dolog az Auris új dizájnjával. Mondjuk az autó már eleve jól nézett ki, ezért kicsit úgy tűnhet, mintha a japánok tizenkilencre kértek volna lapot, de be kell látnunk, hogy most tényleg nagyon bejött nekik a dolog.
Persze itt nem szerencsejátékról van szó, hanem nagyon is tudatos húzásokról. Az első és hátsó túlnyúlások meghosszabbítása például kifejezetten jó ötlet volt, mert ettől még nyúlánkabb és kecsesebb lett az Auris. A nizzai formatervezők az orr-rész átgyúrását is gyönyörűen oldották meg: az alsó légbeömlőt szélesebbre húzták, amitől sokkal markánsabb lett az autó kiállása, a krómdíszítést pedig olyan jó ízléssel adagolták, mint egy Michelin-csillagos séf a cayenne-borsot. A króm amúgy tényleg olyasmi az autódizájnban, mint a fűszer a konyhában: ha csak egy kicsit is kevesebb van belőle a kelleténél, már nem érvényesül, de elég csak egy apró túlzás, és máris túl harsány lesz az egész.

Hát az Auris nem lett harsány, hanem nagyon is harmonikus, és ez a hátsó rész új kialakításra is igaz: a krómozás diszkréten elegáns, és a mélyebbre húzott, izmosabb lökhárítók hátulról nézve is határozottan szélesebbnek láttatják az autót. És ha már a formatervezők lendületben voltak, gyorsan terveztek még néhány merész, mart felületű könnyűfém felnit is, amivel sikerült feltenniük a koronát a megújult dizájnra.
Amúgy ha már a felületekről beszélünk, ne feledkezzünk meg a Toyota egyik különleges részlegéről, ami semmi mással nem foglalkozik, mint az érzékelhető minőséggel. Az Auris megújult utasterének minden szögletében megtaláljuk a kezük nyomát: ők faragták egységes egésszé az ajtóburkolat, a műszerfal és a középkonzol formáit, ők hangolták össze a belső tér színárnyalatait, ők formálták meg a nagy, letisztult felületeket, és még az olyan apróságokra is odafigyeltek, mint a műszerek egységes betűtípusa. Ahogy a részleg főmérnöke mondta: a fémhatású dekoráció az Aurisban mostantól valódi króm, és ha egy felület keménynek látszik, akkor keménynek is kell lennie, ha pedig puhának tűnik, akkor az tényleg legyen puha tapintású.
Az Auris vezetése is pontosan ettől, vagyis a valódi értékektől válik igazi élménnyé. És most nem is csak a dinamikus motorokról, a nagyon igényes futóműről vagy a precíz kormányzásról van szó, hanem a Toyota új autóépítési koncepciójáról, ami jóval mélyebbre helyezi a tömegközéppontot, és ezzel együtt a vezetőt is. Ettől válik élménnyé minden kanyar, ez tölt el minket magabiztos nyugalommal vezetés közben, és ez az, amitől úgy érezzük, hogy az Auris menet közben is valóra váltja mindazt, amit első ránézésre ígért nekünk. Akkor, amikor rápillantottunk, és útjára indult az a bizonyos adrenalinlöket.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
