Váltás világos nézetre
-
-
-
teszt
cover video teszt
-
-
-
-
-
totalcar híradó
Hanyatló nyugat és robotló kelet
-
-
-
-
renault 5
A szőlőtőke mellől szedtük ki
-
mercedes
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
totalcar híradó
Isten szeme figyel le rád
-
-
-
phaeton
A Phaeton visszatér és lecsap!
-
-
-
-
TCTVS11EP05: "A gyerekemet nem merem beültetni mellém"
TCTV Teszt: Gardner Douglas Cobra Mk3
Az idei évem egyik kedvenc telefonbeszélgetése volt, amelyet Cobra Jánossal folytattam a forgatásunk előtt. Abban hangzott el a címbéli mondat. Eleve megilletődött rajongással érzek mindenki iránt, aki rám meri bízni az értékes autóját, pláne, ha az egy olyan legendásan gonosz, könnyen tönkretehető kígyó, mint a Cobra. Aztán még végig is sztorizta, hogyan jutott hozzá, és nem mondhatok egyebet: legyen mindenki János! A beszélgetést azzal zártuk, hogy megkérdeztem milyen és mekkora gumi való rá, ha esetleg elfogyna. Ezzel nem tudsz driftelni - zárta rövidre a kérdést. Nem, mi?
Nos, nem. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a szélvédő betörése olyan hangulati gyomros volt, ami után nem sok kedvem maradt még a technikát is erőltetni, de nem csak erről van szó; a sárnehéz, kegyetlenül tekeredő kormány, a motorerő által komikusan csavarodó, megfeszülő és kiugró karosszéria tényleg olyan feladatot csinál a határon autózásból, mintha körfűrésszel és bontókalapáccsal kellene szemlencse-műtétet végezni.
Mindezt úgy, hogy a Gardner Douglas Mk3 felépítésében egy korszerűbb termék, mint az eredeti. A térhálós gerincváza lényegesen merevebb, és a műanyag kocsiszekrény is dupla falú, erősített kompozit. 980 kiló az egész autó. Igen, a GD MK3 egy brit kit car egy amerikai V8-as motorral (ami itt egy 345 lóerős Chevy Small Block ZZ3), de mielőtt bárki finnyogna ezen, emlékeztesse magát, hogy az “igazi” cobra egy brit kit car egy amerikai V8-cal.

Hogy mennyire eszement gagyi volt a Shelby-féle eredeti, arról rengeteget lehet olvasni, de talán elég az hozzá, hogy már a Mark II-es, “modernizált” Cobrába érkezett meg először a fogasléces kormánymű, és még ott is archaikus keresztlaprugó volt hátul (nem ám Corvette-féle egzotikus kompozit, hanem ősi acél rettenet). És a fogasléc is hogy: a kormánymű MG B, a kormányoszlop Bogárhátú, ahogy épp kiadta. Nincs ezzel semmi baj, a kisszériás autóépítés így ment és megy mindörökké, csak fontos, hogy senki ne higgye, hogy a kendácsolás alaptermészete másmilyen, csak azért, mert egy másik kontinensen történik. És fura módon a Cobrával tényleg az a helyzet, hogy a mai kitek lényegesen modernebb felépítésű, jobb vezethetőségű és biztonságosabb autók tudnak lenni, mint a dollármilliókat érő eredetik.

Hogy a hangulatuk mégis mennyire azonos, azt le lehet olvasni a fejemről. Még friss volt bennem a papíron sokkal erősebb és gyorsabb AMG GT C élménye, mégis az első pillanatban nyomtalanul kisöpörte a Cobra örökre. Rengetegszer láttam versenypályán veretni ilyeneket Goodwoodban, a kigyorsításkor a kasztnitekeredéstől és a tapadás kedvéért puhára vett, összeülő hátsó felfüggesztéstől jellegzetesen elemelt ívbelső első kerékkel, mint egy vadat álló vizsla, és akkor sem értettem, hogy hogyan nem halt szörnyet bárki, aki valaha akár csak gondolt arra, hogy pályára vinné. Carrol Shelby mákja, hogy a hatvanas évek elején senki másnak nem jutott eszébe egy babakádba big blockot szerelni, így feltörölhette párszor a padlót az egyébként sok szempontból jobb konkurensekkel. És hogy John Tojeiro és Carrol Shelby is zseni.
TCTVS11EP04: Egy méltatlan kis csíra vagyok
Az AMG GT C volt az év frissen sült rósejbnije a szerkesztőségünkben.
A Cobra a legcsodálatosabb rossz autó, amit valaha vezettem. Ha megjön az új szélvédője, és megkapja végre a nevetséges jelenlegi 350 lovas V8 helyett a másfélszer erősebb új motorját, visszakönyörgöm magam, és csak lefűzünk valami kanyart rendesen, ha el is töri a csuklóm közben.
Carrol Shelby életművét Rézmányi Balázs dolgozta fel:
Carroll Shelby (1923 január 11 – 2012 május 10)
Talán a legjobb módja, hogy ne feledjük az autózás egyik legnagyobb alakját, ha testközelből éljük meg a legendát.
Nincs ma a Cobránál drágább amerikai autó.
Ez ma a legdrágább amerikai autó
A legelső Shelby Cobra egy Ford GT40-et taszított le a trónról. Közel négymilliárdot ért.
További friss TCTV-adások
- Két Mustang: az egyikért rajongunk, de a másikat veszik
- Csak nézz rájuk: osztoznak a néven, de ennél távolabb nem is állhatnának egymástól.
- A német Elrettentő Bajnokság újabb sztárja
- Lóerővel versenyeket lehet nyerni, de utcán a nyomaték a király!
Friss TCTV-adás csütörtök esténként a Viasat6-on. Részletes vetítési időpontok idelent:

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
