És nem! Nem utáltam! Sőt teljesen jó volt vele közlekedni, a teszt végére már-már úgy éreztem, megértem, aki ilyet vesz. És állítólag nemcsak ez a vadállat 1,8-as, de az 1,6-os is jó.
Van pár annyira ocsmány autó a piacon, hogy maga a gyártó is szégyenkezve dugdossa a sajtó (legalábbis annak tőle független része) elől. Ilyen például a Jeep Compass. Amióta csak kijött, folyamatosan csúszunk térden ide-oda a hazai importőr székháza előtt a járdán: hadd vigyük már el egy pár napra. De hát mindig közbejött valami. Először csak pont nem volt bent tesztautó, aztán jöttek az ünnepek, aztán véletlenül benzint tankoltak bele gázolaj helyett, aztán meg egyszer csak már eladták.
Ez igen, így kell ezt csinálni, a Jeep az ügyes halogatással alighanem meg is úszta, hogy a márka szégyenfoltja, a Dodge Caliber unokatesója, csúnya, eleve nem is igazi terepjárónak tervezett, Volkswagen-dízelmotoros Compass valaha is a kezünk közé kerüljön. (Hacsak egy tulaj nem ajánlja fel a kocsiját egy szemlére itt és most!)
És a jóknak nem marad el a jutalmuk: a Gablini időközben megvette a Summit Autót, immár ő osztja a tesztautókat.
Ezek után már óvatosabbak voltunk, amikor egy másik gyönyörűség, a Nissan Tiida gyanúsan hosszú ideig maradt lélegzetvisszafojtva a vízfelszín alatt. És megkérdeztünk egy kereskedést, nincs-e egy tesztautójuk kölcsönbe. Volt. Köszönjük tehát a kocsit a Gablininek!
Pedig annyira nem is csúnya ez a Tiida. Persze szörnyen aránytalan, esetlen, darabos, mindez különösen jól megfigyelhető, ha odaállunk vele szinte bármelyik másik négyajtós kompakt mellé. De emlékezzünk csak vissza a nemrég bemutatott lépcsős hátú SX4 elődjére! Na ugye, hogy a Suzuki Lianával már sikerült az újkori autógyártás történetében a Tiidánál is csúfabb kis szedánt csinálni!
A Tiida esetében nehéz lejönni erről a hogynézki-témáról. Hiszen – amellett, hogy a szűk csomagtérfedél a 7-es BMW-t is megidézi – az autó még a Logan elődjére, a Dacia Solenzára is hasonlít. És az sem lehet véletlen, hogy a szalonban, ahonnan a második tesztautót vittem fotózni, minden volt Micrától X-Trailig, csak Tiida nem. Az értékesítők (akik, akárcsak mi, kényszeresen Tildának emlegetik a kocsit) azt mondták, épp eladták. Szmájli.
Bizony, a Tiidát kétszer fotóztuk le. Egyszer még a régi fényképezőgépemmel, a képeket azután lementettem a régi laptopomra. Aztán hétvégén betörtek hozzánk, és elvitték mindezt (a betörő úrnak itt is üzenem, hogy folyamatban van a keze leszárítása, ez évi személyi jövedelemadóm egy százalékát ezennel felajánlom a vudu egyháznak). Így hát újra meg kellett kérnem Tildát, pózoljon már nekem egy kicsit.
De a lényeg: a célközönségnek tetszik. A Tiidát ugyanis elsősorban idősödő urak vásárolják, akiknek megöregedett az Almerájuk, lejárt az öt év garancia. Ők elmennek a Nissan-kereskedésekbe, kicsit elveszve csoszognak a nagy terepjárók meg a városi minik között, idegenkedve próbálgatják a delfinszerű Primera vezetőülését, végül lemondóan távoznak, amikor a parkoló sarkában meglátják egy eldugott, poros Tiida kikandikáló lapos orrát. Négyajtós autó, ötszáz literes puttonnyal, nézzük csak, gondolják, beülnek, és már el is vannak veszve.
Kényelmes, puha ülések, egész jó minőségű anyagok, egyértelműen kiosztott funkciók, számtalan rekesz, békés csend, elöl-hátul könyöklő – mi kellhet még? És mondom ezt minden irónia nélkül, hiszen a Tiida odabent már nekem is tetszik. Majdnem.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
