A Cooper S a BMW rugós krampusza, ami mindenkiből közúti sátánt csinál. Még a téli virsligumikkal is szétkanyarodta az agyunkat, mit művelhet rendes kerekeken?!
- He? - kérdezett vissza a Winkler.
- He? - kérdezett vissza a Fenyő.
- Mondom minden istenverte eleme új. Minden. Minden atom a szemed
előtt.
Az összes. Mind más.
Ez megy napok óta. Valaki meglátja a Minit. Mond valami trágárságot, mint mikor a slejm felszakad, aztán azzal folytatja, hogy még mindig mennyire kurva jól néz ki, pedig már mióta. Aztán megkérdi, hogy ez most miben más. Én megmondom, hogy mindenben, ez itt konkrétan, effektíve, a leghatározottabban egy teljesen új autó. Erre jön a he, aztán a legyintés. Aztán mindenki vezetni akarja.
850 000 fogyott eddig belőle 2001 óta, amikor először mondtam rá, hogy kéne. Pedig retro, amit utálok. Továbbá nincs benne semmi forradalmi, szemben az eredetivel. Nem adott semmit a világnak. Technikai értelemben legalábbis. De visszahozta a lenyűgöző arcátlanságot a népautógyártásba: feltűnő, szép, célszerűtlen, drága, irigylik, és még jó is. Megejtően ellenszenves, muszáj szeretni.
Minden rendes csaj akarna egyet, és igazából minden rendes pasi is. Mégis ki kellett jönni egy újjal, mert eltelt 6 év. Meg mert le kellett cserélni a korábbi (Chryslerrel közös) motort. De akkor már az új biztonsági normák miatt hosszabb és magasabb orr kellett. De akkor meg kicsit már meg kellett emelni hátul is, hogy ne boruljanak fel az arányok.
Ez lett a vége: nincs két azonos elem, minden teljesen más, és élő ember meg nem mondja. Az is szép volt, ez is szép. Hat éve tudjuk, hogy a Mini a kortalan sikk, hogy nem kopik porrá a bazári retrósága, hogy még egy megalázó redbullos dobozzal a hátán is címlaplányt csinál az egyenruhás területi képviselőkből.
Ekkora autón ennyi szép részlet letaglózó. Az első lámpák krómja, a fehér gombóc tükör a fekete nyelén, az S-logós kopoltyú, a vaskos fém tanksapka, a fehér spoiler, a két kipufogó, az ál-légbeömlő az elején (elköltözött alóla az intercooler, most nincs is luk, csak olyan), a hátsó lámpa szinte láthatatlan Mini-emblémás alnyomata, a krómkilincsek, a fehér csíkok, a tető, az ablakok töretlen vonala, egyszerűen gyönyörű az egész. Pont mint volt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
