Az otthonos tank
Isuzu D-Max Crew LS 3.0 TD AT4 (2010)
Mostanság, hogy a Polar Mobil lett a D-Max importőrje, egész elegáns társaságba került. Mikor a tesztautóért mentem, ott feszengett szegény a sok Saab 95, 93 között, mint egy buldogkölyök a tacskók között. Míg a többiek karcsún nyúltak el a hóesésben, addig a pickup vicsorgó tömbként magasodott föléjük. Bár csak ebben a környezetben, a fajtársai között egész más volt a helyzet.
Az utcán haladva az tűnt fel, hogy szinte eltörpül a többi platós kishaszonjármű között. L200-asok és Hiluxok suhantak el felettem. A technikai adatokat megnézve és összehasonlítva az kiderült, hogy ez a legkisebb szinte minden értékében, már-már városi mini. Ezt éreztem is, amikor parkolni vagy a parkolóházban manőverezni kellett. Nem volt annyira batár hatású, persze azért a megnyugtató és kissé hamis sérthetetlenség érzése megmaradt.
Isuzu D-Max | Nissan NP300 | Mitsubishi L200 | VW Amarok | Toyota Hilux | Ford Ranger | |
Hossz | 5035 | 5260 | 5045 | 5254 | 5255 | 5080 |
Tengelytáv | 3050 | 3000 | 2950 | 3095 | 3085 | 3000 |
Hasmagasság | 205 | 205 | 230 | 249 | 212 | 207 |
Platóhossz | 1380 | 1485 | 1505 | 1555 | 1547 | 1530 |
Platószélesség | 1525 | 1390 | 1470 | 1620 | 1515 | 1456 |
Plató belső magasság | 480 | 435 | 460 | 508 | 450 | 465 |
Fordulókör | 12,2 | 12 | 11,8 | 12,9 | 12,2 | 12,6 |
Első terepszög | 34 | 33,4 | 31 | 28 | 30 | 34 |
Hátsó terepszög | 21 | 24,9 | 31 | 23,6 | 26 | 20 |
(Minden modellnél a duplafülkés kivitelt vettem figyelembe.)
Egyébként a mérete mellett egy másik érvet is találtam a városi használatra. Álldogálok a dugóban, automata váltós kocsi révén csak a féket kezelve kúszok néha előre. Egyszer csak csattanást hallok. Előttem egy Stilónak sikerült kissé későn megállnia egy Nissan Navarra mögött. Ekkor a pickup sofőrje kiszállt, hátrasétált, megtekintette a nyomokat, aztán vállat vont és visszaült. Hát igen, ilyen körülmények között az acél lökhárítókban egy átlagos autó kevés kárt tud okozni. És mostanság már a törésteszteken is sikerül egész jó helyezéseket elérniük. Bár pont itt a D-Max elég hátul kullog, legalábbis a legutolsó, 2008-as teszten nem sikerült 1 csillagnál többet elérni, így lehetőleg kerüljük a félátfedéses frontális karambolokat.
Bár tudjuk, hogy ezekben a tesztekben pluszpontokat kapnak az olyan roppant fontos dolgok, mint például a sebességet maximalizáló gomb. Hát ilyen úri huncutságok nem jutottak a kocsiba, de nem is hiányoztak. Mondjuk egy rádió azért jó lett volna. Az importőr félig megcáfolta azt az elméletet, hogy egy adott típus első tesztautója általában a full-full felszereltségű. Mivel ez az autó ugyan magasabb, LS-nek nevezett felszereltségi szintbe tartozott, de szériába csak a hangszórók jártak, igaz, abból mindjárt hat. Kicsit furcsa, hogy míg már a legkisebb személyautóknál is USB-s hétzenés audiorendszert adnak, a haszonjárműveknél még mindig ezen spórolnak.
A motorház alatt a legerősebb, 3 literes, soros 4 hengeres, 163 lóerős dízelmotort találtam a klasszikus, 4 sebességes automatával. Nem is emlékszem, mikor láttam ilyen kiosztású váltót. Persze egy terepjárónál több értelme van a 2. és 3. fokozatban maximalizáló módnak, mint az S-nek. Hópihe mód nem volt, volt helyette 3rd feliratú gomb, ami a sárban vagy hóban való elinduláskor jöhet jól, ekkor a harmadik sebességből indult a kocsi, így nem szabadul rá azonnal a 333 Nm az útra. Egyébként itt korlátozták a teljesítményt, a kézi váltós ugyanezzel a motorral 360 Nm-re képes. Ez nem kevés, de azért nem tapadtunk az ülésekbe gyorsításkor, a tekintélyes önsúly (1920 kg) eléggé visszafogja a virgonckodást. Az automatára panasz nem volt, több utasom is meglepve vette tudomásul, milyen simán váltogatott. Nem egy sportváltó, de olyannak érződött, ami sok százezer kilométeren keresztül képes tenni a dolgát egykedvűen, mint a kedvenc öreg öszvérünk a tanyán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
