Dacia debütált derék dízelmotorral Dunamenti domíniumunkban. Dísztelen, drabális darab, de durva, dilatációtól dezintegrálódott dűlőútjainkon dicséretesen dolgozik. Drága? Dehogy!
Az autó a motor körül ugyanaz, ami volt. Nem különösen szép, de az utólag szedánosított kis ötajtósok esetlenségétől mentes a karosszéria; egyszerű, strapabíró, még a mieinknél is rosszabb utakra tervezett a futómű. Térkínálata lenyűgöző, technikája tartósnak ígérkezik, ergonómiailag árához képest simán elfogadható, anyagaira, kidolgozására pedig bátran mondhatjuk: látni rosszabbat jóval drágább autókban is. Korábban már számtalanszor megírtuk róla véleményünket, lásd például itt.
A Renault másfél literes dízelmotorjának 68 lóerős változatáról viszont még nem írhattuk meg, hogyan teljesít másik személyautóban. A sajtónak rendelt tesztautókban ( Clio, új Clio, ) rendszerint a legerősebb, a százlovas verzió van. Egy kerülő úton megszerzett alapkivitelű Kangooban mindenesetre egészen kellemesen viselkedett, de hát az egy nagy homlokfelületű teherautó, más tészta.
A Loganban nem lehet rá panasz. A KRESZ keretein belül, illetve a magyar forgalmi viszonyok közepette teljesítménye tökéletesen elegendő, a hiányzó lovakat newtonméterek ellensúlyozzák. A váltó a benzines modellekből származik, áttételezése lehetne hosszabb. 100-nál 2400-at forog a motor, ami dízeltől elég sok, 130-nál már 3000 felett a fordulatszám. No de végül is ez csak egy üres adat, a lényeg, hogy 140-150-es tempóig bizton lehet számítani a csekély (0-100 km/h: 15 másodperc), de mindig rendelkezésre álló gyorsítóképességre.
A zajszint nagy fordulatszám mellett magasabb, mint egy Clióban, Thaliában, de korántsem fülsiketítő. A fogyasztást a negyedórás próbakörön nem sikerült hitelt érdemlően lemérnünk. Ha a 4,7 literes gyári átlagérték nyilván nevetséges is a való világban, de odafigyelés nélkül, tempósan autózva öt és fél literes átlag alighanem reális cél. A tankba ötven liter gázolaj fér, tehát Budapest–Linz oda-vissza megállás nélkül legfeljebb biológiai okból lehet probléma.
A motor mindössze 127 kilogrammot nyom. Kialakításánál elsősorban a költségek alacsonyan tartása volt a cél, így egyszerű, fix geometriájú turbó került rá; a második generációs common-rail rendszer egy pilot- és egy fő spriccel operál. Akad még a motortérben egy töltőlevegő-hűtő is, no meg ott van személyes kedvencem, a láthatóan vérnyomásmérő pumpából készített kézi légtelenítőszivattyú.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
