Gerapppppaaaaa
Felhívtak egyszer a Renault marketingesei, hogy miért az ő terméküket választottam. A kedves női hangot sikerült meglepnem: a reklám miatt. Előtte gőzöm sem volt a típus létezéséről, annyira belesimult az utcaképbe, hogy észre se vettem. A kocsmai söprögető felkeltette érdeklődésemet, és hamar kiderült, hogy rendkívül kedvező ár-érték arányú kisautót árulnak hárommillióért (2000 decembere).

98 lóerős, 1,4-es motor, sportülések, hosszabb első és második fokozat a nem Tech'Run kivitelhez képest, alapáron légkondi hővédő üvegezéssel, könnyűfém felni a pótkerékben is, fekete metálfény, elektromos ablakok, két légzsák, pirotechnikai övfeszítő, kormányról vezérelhető rádiómagnó hat hangszóróval (nincs RCA kimenet), az ülés beállítását megjegyző előredöntés, narancssárgával megvilágított műszerfal fehér számlapú órákkal, fordulatszámmérő, sportosabb futómű.
Ez a motor a paletta közepe felé található, felette van még 1,6-os, 2,0-es és 3,0-es benzines, az akkori kínálatból alatta az 1,2-es, egy szerényebb 1,4-es és a dízelek.
Az amúgy remek oldaltartású és kényelmes ülésekben pattoghatunk naphosszat a budapesti utakon, rugózása és csillapítása a kemény fokozatban ragadt Citroenekhez hasonlítható, anyukám mégis szereti. Én kevésbé, a tervezők nyilván arra gondolhattak, hogy egy 1000 cliós kocsit valahogy az úton kell tartani ámokfutás közben, mert bizony már erre is alkalmas ezzel a motorral.
Két évig használtam, ami tartós tesztnek kicsit sok, de a rengeteg szórakoztató történet miatt megérte:
Az első hiba a légzsák meghibásodását jelző lámpácska kigyulladása volt, amit a Renault szakemberei azzal magyaráztak, hogy takarításkor esetleg a tulaj véletlenül széthúzza az utasoldali légzsák vezetékét, amit hasonló esetben csak össze kell dugni. Gerapppppaaaaa.
A második hiba egy zivataros nyári délutánon ért, egy reccsenéssel félúton megadta magát a bal oldali elektromos ablak szerkezete. A Renault szakemberei azzal vigasztaltak, hogy gyenge a szerkezet ilyen súlyú ablakhoz (tényleg hosszú az ajtó), ez feltehetőleg visszatérő hibaforrássá válik. Nem lett az. Gerapppppaaaaa.
Harmadik meglepetésként ért, amikor a fogyasztás hirtelen felszökött az addigi 8 literről 14-re, amit a gyújtástrafó (hengerenként van egy) cseréjével orvosoltak, és nagy csodálkozások közepette megállapították, hogy ebben a kocsiban nem ettől a beszállítótól való tekercseknek kellene lenniük, de jótállásban nem cserélték ki, fizetni kellett, azóta sem értem, miért. Gerapppppaaaaa.
A garanciaidő lejárta után kilyukadt a légkondi hűtője (gerapppppaaaaa), ami egyértelműen konstrukciós hiba, hiszen egy közeli alkatrész dörzsölte ki. Mind a hűtőt, mind a nyomáspróbát, mind a feltöltést magánszerelőnél intéztük a korábbiakból okulva, további kiadások. Hurrá.
Egy alkalommal elfelejtette az egyik kulcsot, nyitni nyitott, de nem indult vele. Elemcsere, semmi. Haza a másik kulcsért, kocsi szervizbe, új kulcs hat hét. Gerapppppaaaaa.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
