Jó, de miért épp ez?

2005.11.25. 08:20

Adatlap Renault Clio Dynamique Plus - 2005

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 86 LE @ 4000 rpm
  • 200 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.7 másodperc
  • Végsebesség:
    174 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.0 l/100km
  • 3 820 000 Ft

Ülök benne, ásítozom, hallgatom a rádiót, mondja a híreket. Hölgyeim, uraim: megvan az Év Autója. És pont ez. Amiben ülök. Nahát. Gratulálok a gyártónak, szép dolog. De nem értem. Ekkor még egyáltalán nem. És később se nagyon.

A Renault az új Clióval hatodjára is megszerezte az Év Autója címet Európában.

Korábbi Évek Autói a Renault-tól

2003: Renault Mégane II

322 ponttal nyert, a második helyezett a Mazda 6 háromszázkettőt szerzett. Az alsó-középkategóriás, 3, 4 és ötajtós kasznival, no meg Scénic II néven nagyszerű egyterűként is kínált Renault biztonsági felszereléseivel, masszivitásával, a beltér ergonómiájával és kiváló minőségű anyagaival, a jól eltalált 1,9 literes dCi-vel és a hatgangos váltóval nyerte meg a zsűritagok szívét.

1997: Mégane Scénic

405 pontot kapott, a második helyezett jócskán lemaradva, 293 ponttal a Ford Ka lett. A Mégane család legnagyobbja, a kompakt egyterű logikus felépítésével, variálhatóságával rabolta el az ítészek eszét, még ha gömbölyded esetlenségével szívüket nem is tudta. A gyártó maga is meglepődött sikerén, kapacitása alig bírta követni a piac igényeit.

1991: Renault Clio

A büszke nagypapa. A Clio első generációja tizennégy éve lett az év autója. 312 pontot kapott, a második a Nissan Primera lett, 258 ponttal. Az R5 utódja - akárcsak a most győztes Clio - bőséges térkínálatával, a kategóriában addig soha nem látott kényelmi berendezésekkel, kezes viselkedésével vette le lábáról a COTY, hehe, de hülyén hat ez magyarul kiejtve, zsűrijét.

1982: Renault 9

335 pont, a második, az Opel Ascona, 304. A négyajtós, szerintem rendkívül csúnya limuzin sokkal jobb fogadtatásra lelt, mint elődje, a szerintem sokkal, na jó, valamivel szebb, korát megelőzően gömbölyded R14-es ötajtós. Huszonhárom évvel ezelőtt még az ötsebességes váltó is akkorát tudott ütni, hogy - többek között - emiatt szavazták meg az autó győzelmét.

1966: Renault 16

Ma már leginkább OT-s rendszámmal, veteránként hívja fel magára a figyelmet. Tíz évvel születésem előtt, amikor John Lennon azt nyilatkozta: "A Beatles népszerűbb, mint Jézus", az R16 98 pontot szerezve 17 ponttal utasította maga mögé a Rolls-Royce Silver Shadow-t. Fronthajtás, négy független kerékfelfüggesztés, 55 lóerős 1,5 literes, 83 lóerős, 1,6 literes OHV-motor - és a Renault győzött.

Eleinte nem értettem, mi vihetett rá kollégákat, hogy a Clióra szavazzanak. Mire is gondolok: az újságíró zsűritagok beülnek egy Passatba. Nagy, kényelmes, jó motorral képes egyszerre erős és takarékos lenni. Aztán átülnek egy 159-be. Nagy, kényelmes, szép satöbbi. BMW 3-as: dettó. Mazda 5: még nagyobb, még kényelmesebb. Aygo- C1- 107 trió: hagyjuk; az új Yaris meg, hát az olyan, mint a Clio.

Aztán fogják magukat, és úgy rangsorolnak, hogy az összesítésben a Clio kapja a legtöbb pontot. Helyes, kellemes kisautó, egész jó motorkínálattal, de a legcsekélyebb újdonságérték, extravagancia, különlegesség nélkül, unalmas, amennyire egy új modell csak lehet. A Passatnál van DSG váltó, a BMW eleve különleges, mert hátul hajt, a Mazda tolóajtós, hétüléses, a törpetrió három márka együttműködésének érdekes kísérlete. A 2006-os Yaris hátsó traktusa - állítólag, még nem láttuk - zseniálisan variálható. Tavaly a Prius nyert, űrhajó, jövő, meg minden. És most ez a Clio???

Kívül divatos forma, cicaszem, szép hátsó lámpa, nekem mégsem tetszik. Van egy heppem, nem szeretem, ha az övvonal túl nagyot zuhan a tükörnél. Márpedig a Clio motorháztetejének vonala a visszapillantó mögött igen alacsonyan folytatódik. Van azonban egy bizonyos szög, ahonnan a Clio kifejezetten kívánatos. Valahogy srégen hátulról nézve az ember, a férfiember szinte megugraná, már elnézést.

Nagyon nézték az autósok és a járókelők, de szerintem csak a díj miatt. Hiszen tesztautónk nem kifejezetten a sajtónak szánt darab, színe is különösen szerencsétlen, valami középszürke. Egyrészt cseppet sem fotogén, hiába kerülgettem, forgattam a Nap alatt, ugyanolyan unalmas maradt. Ennek oka viszont épp a Clio mellett szól: akkora érdeklődés mutatkozott a típus iránt a sajtó részéről, hogy márciusig lekötötték a Renault Hungária három tesztautóját. Gyorsan rendeltek hát egy negyediket, de a PR-osok immár nem válogathattak, azt kellett egyék, ami volt: egy szürke Dynamique Plus-t.

Ez a felszereltség az árlista közepéről való, három ajtóval, az 1,5 literes dízel gyengébb változatával így a tesztautó kijön 3,82 millió forintból. Van olyan extra is, illetve hát nincs, ami jobb is, hogy nincs (világos?), mint például az idegesítően visongó, teljességgel megbízhatatlan keréknyomás-ellenőrző, ugyanakkor egy-két dolog hiányzik. Más Renault-kban már nagyon megszerettük a kártyás nyitás-zárás-indítást. És zavaróan hatnak a vakkapcsolók a tempomat-sebességhatároló egység hűlt helyén is.

Az oldalról ajánljuk

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

4 órája
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14