A tömött erszény előnyei

2007.10.26. 08:41

Adatlap BMW 6 635d - 2007

  • 2993 cm3-es,soros 6 hengeres dízel
  • 286 LE @ 4400 rpm
  • 580 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézzel kapcsolható automata
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 19 632 000 Ft

Adatlap BMW 6 633csi - 1976

  • 3210 cm3-es,soros 6 hengeres benzines
  • 199 LE @ 5500 rpm
  • 285 Nm @ 4250 rpm
  • 3 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.4 másodperc
  • Végsebesség:
    207 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

Ehhez nem elég a sok pénz. Ehhez stílus is kell. Mármint a veterán kupéhoz, mert sajnos az újhoz meg előbb nagyon vastag buksza kell, aztán jöhet, amit a jó ízlés diktál.

Bevezetés – Rövid modelltörténet

Az E24-es BMW-vel indul a 6-os kupészéria, 1976-ban. A CS-t és a CSL-t váltja, két változatban: 630CS (185 LE) és 633CSi-ként (200 LE). Két évre rá érkezik a 218 lóerős 635CSi, amitől bizonyos német korosztályok szemére máig pára ereszkedik. A következő esztendőtől itt a szerény 184 LE teljesítményű, nevében is alsóbb rangú 628-as, vele egy időben eltűnik a 630-as.

1984-ben kiveszik a gyártásból a 633-ast, cserébe itt a legerősebb 6-os kupé, az M635CSi. Hengerenként négyszelepes motorja 286 lóerős, a csodálatos M1-esből származik. Egészen 1989-ig készül a cápakupé, amikor is a 8-as széria váltja, 10 évig ez a BMW nagy kupéja.

Korunk Hatosa az E63-as, 2003-tól készül. Tesztautónk a 2007-es modellfrissítés első darabja, rögtön egy döbbenetes változattal, dízelmotorral.

Egyediség és tucatjegyek – külsők

Emlékszem, micsoda tátott szájú ámulat övezte az első hazai 6-osokat. A lapaj 7-es karcsúbb, sportosabb, elegánsabb öccse mindenkiben kontrollálhatatlan vágyakat indított. Voltam olyan merész, hogy egy eladó darabot még meg is néztem. A kecskeméti tanyavilágban, hosszas dűlőutazás után egy ecsettel (!) sárgára mázolt, bent szétvert, technikailag azonnali bezúzásra érdemes példányt találtam, akkor nagyon hosszú időre kiábrándultam belőle.

De azóta legalább 15 év telt el, a tüzelőolaj pancsolása átadta a helyét más jövedéki termékek hamisításának, és a 628/630/633/635-ösök rég nem a hirtelen gazdagodás szimbólumai. Ismét olyan embereknél vannak a még működő példányok, akikkel normális interakcióra is képes az átlagpolgár. És (újra) rájöttem, micsoda szédületesen jó arányokkal bíró, pazar autó. Természetesen keret nélküli oldalablakkal, és nekem még a B-oszlop sem zavaró. Elöl klasszikus cápa, két aprócska kereklámpa-párral. Hatalmas, sík motorházteteje előre dől, hogy ékként fúrja magát a levegőbe. Így is fejeződik be.

Akkoriban még keskeny csík a lökhárító, mégsem nevetséges tőle: komoly köténylemezzel emelik sportosságát. Mérete – kétajtós, ne feledjük – igazán tekintélyes: 4,75 méter hosszú, 2,63 méter a tengelytáv, 172 centi a szélessége. A markánsan kiemelkedő utasfülke ellenére meglepően lapos, 136 centi.

Érdekes, hogy a 31 év ellenére nem sokat nőtt a BMW 6-os. Új tesztautónk 7 centivel hosszabb, 15 centivel vannak távolabb a tengelyei, felfelé másfelet gyarapodott. Egyedül a szélességében változott nagyot az arány, 1,855 méter. Apropó, arányosság. Nekem az új kupé is tetszik, de kevésbé emelkedik ki az egyenautók sorából, mint annak idején a 633-as. Sokak szerint csúnyán mellélőttek, mások szerint a piac egyik legszebb granturismója. Tény, hogy három évtizeddel ezelőtt nem volt szokás BMW-k formáján vitatkozni.

Bár pont a lámpái változtak, ez az a részlet, amin nem tudok hosszasan mélázni. Miközben az Alfa van olyan merész, hogy különálló fényszórókat tesz autóira, a bajorok belesimulnak az átlagba. Azért nem annyira elkeserítő a helyzet, mint a Volvónál, ahol elölről félmagasan semmi különbség a C30-S40-V50-C70 között, de amikor visszavittem a gazdájához, tétován keresett a parkolóban a sok egyforma BMW- vesétől káprázó szemmel. Ettől függetlenül szép, csak nem ezt akarja hangsúlyozni, hanem az erőt.

20 vagy 100 kilométerre négyszemélyes – belterek

Mindkét 6-os kupé négyszemélyes. Helyesebben ennyire vizsgáztatták őket. Mindkettőben ült hátul a közepesen nyurga Csikós és a langaléta Orosz kolléga: szenvedtek a hálátlanok. Pedig micsoda kocsikban kuporoghattak! Lábtér hátul mindkettőben kevés (főleg a régi szűk), az ülések a kagylósítással felületben nagynak látszanak, de gyereknek valók. A fejtér a 633-asban kicsi, a 635-ösben drámaian szűk: 188 centinél már 45 fokban félre kell fordítani. Ahogy O.P. mondta, a régiben 100, az újban 20 kilométerig hajlandó hiszti nélkül utazni.

De az a húsz is fogcsikorgató lenne

O.P.

A 2+2-es kupék hátsó ülései rossz viccek. Pedig negyven éve Marcello Gandini formatervező megtalálta a megoldást. Úgy hívják: Lamborghini Espada . Erről, és az egész Rögtönzött 2+2-es Hátsóülés-teszt, Zsiráf Editionről olvashat a Belsőség Zsiráfszállítók figyelmébe című írásában.

Elöl mindjárt más. Bár az újabb itt is egy űrhajós leszállókabin meghitt közelségét biztosítja a szerkezeti elemekkel, ennek a biztonság, meg a látszatja az oka. A régi bezzeg nagy, kényelmes, mint egy limuzin. Az ülés jól tart, kellemes, szép is a félbőr. A műszerfal informatív, rengeteg ismeretlen üzenetet hordozó lámpával, kapcsolóval, ilyenekkel. Úgy látszik, az iDrive-nak volt előzménye. A CSi-ben fantasztikus részletmegoldásokkat fedezünk fel, így az ülésállítás kallantyúját vagy egy hatalmas fegyver többujjas ravaszát mintázó ajtónyitót. Meg kell említeni, hogy a 31 éves 633CSi nem zörög, nem potyognak alkatrészei – némi bőrkopáson kívül tökéletes.

A csomagtartó mindkettőben döbbenetesen nagy. Konkrétan 530/450 liter – persze a veterán nyer, akkor még nem kellett kétarasznyi falvastagsággal hízelegni a töréstesztelőknek. Ebből is látszik, a BMW mindenkori legnagyobb kupéja a városi kínszenvedés helyett a hosszú, tartalmas, csomagokkal tervezett túrákra készült.

Az oldalról ajánljuk

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
A helyes válasz középen van
  • Szerelem

A helyes válasz középen vanRestaurálták: Toyota MR2 Turbo (1991)

Két ülés, középmotor, kivehető üvegtető, bukólámpa, alacsony súlypont – mi kell még a boldogsághoz?! Kanyargós út.

27 perce
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06