A tömött erszény előnyei
Ehhez nem elég a sok pénz. Ehhez stílus is kell. Mármint a veterán kupéhoz, mert sajnos az újhoz meg előbb nagyon vastag buksza kell, aztán jöhet, amit a jó ízlés diktál.
Bevezetés – Rövid modelltörténet
Az E24-es BMW-vel indul a 6-os kupészéria, 1976-ban. A CS-t és a CSL-t váltja, két változatban: 630CS (185 LE) és 633CSi-ként (200 LE). Két évre rá érkezik a 218 lóerős 635CSi, amitől bizonyos német korosztályok szemére máig pára ereszkedik. A következő esztendőtől itt a szerény 184 LE teljesítményű, nevében is alsóbb rangú 628-as, vele egy időben eltűnik a 630-as.1984-ben kiveszik a gyártásból a 633-ast, cserébe itt a legerősebb 6-os kupé, az M635CSi. Hengerenként négyszelepes motorja 286 lóerős, a csodálatos M1-esből származik. Egészen 1989-ig készül a cápakupé, amikor is a 8-as széria váltja, 10 évig ez a BMW nagy kupéja.
Korunk Hatosa az E63-as, 2003-tól készül. Tesztautónk a 2007-es modellfrissítés első darabja, rögtön egy döbbenetes változattal, dízelmotorral.
Egyediség és tucatjegyek – külsők
Emlékszem, micsoda tátott szájú ámulat övezte az első hazai 6-osokat. A lapaj 7-es karcsúbb, sportosabb, elegánsabb öccse mindenkiben kontrollálhatatlan vágyakat indított. Voltam olyan merész, hogy egy eladó darabot még meg is néztem. A kecskeméti tanyavilágban, hosszas dűlőutazás után egy ecsettel (!) sárgára mázolt, bent szétvert, technikailag azonnali bezúzásra érdemes példányt találtam, akkor nagyon hosszú időre kiábrándultam belőle.
De azóta legalább 15 év telt el, a tüzelőolaj pancsolása átadta a helyét más jövedéki termékek hamisításának, és a 628/630/633/635-ösök rég nem a hirtelen gazdagodás szimbólumai. Ismét olyan embereknél vannak a még működő példányok, akikkel normális interakcióra is képes az átlagpolgár. És (újra) rájöttem, micsoda szédületesen jó arányokkal bíró, pazar autó. Természetesen keret nélküli oldalablakkal, és nekem még a B-oszlop sem zavaró. Elöl klasszikus cápa, két aprócska kereklámpa-párral. Hatalmas, sík motorházteteje előre dől, hogy ékként fúrja magát a levegőbe. Így is fejeződik be.
Akkoriban még keskeny csík a lökhárító, mégsem nevetséges tőle: komoly köténylemezzel emelik sportosságát. Mérete – kétajtós, ne feledjük – igazán tekintélyes: 4,75 méter hosszú, 2,63 méter a tengelytáv, 172 centi a szélessége. A markánsan kiemelkedő utasfülke ellenére meglepően lapos, 136 centi.
Érdekes, hogy a 31 év ellenére nem sokat nőtt a BMW 6-os. Új tesztautónk 7 centivel hosszabb, 15 centivel vannak távolabb a tengelyei, felfelé másfelet gyarapodott. Egyedül a szélességében változott nagyot az arány, 1,855 méter. Apropó, arányosság. Nekem az új kupé is tetszik, de kevésbé emelkedik ki az egyenautók sorából, mint annak idején a 633-as. Sokak szerint csúnyán mellélőttek, mások szerint a piac egyik legszebb granturismója. Tény, hogy három évtizeddel ezelőtt nem volt szokás BMW-k formáján vitatkozni.
Bár pont a lámpái változtak, ez az a részlet, amin nem tudok hosszasan mélázni. Miközben az Alfa van olyan merész, hogy különálló fényszórókat tesz autóira, a bajorok belesimulnak az átlagba. Azért nem annyira elkeserítő a helyzet, mint a Volvónál, ahol elölről félmagasan semmi különbség a C30-S40-V50-C70 között, de amikor visszavittem a gazdájához, tétován keresett a parkolóban a sok egyforma BMW- vesétől káprázó szemmel. Ettől függetlenül szép, csak nem ezt akarja hangsúlyozni, hanem az erőt.
20 vagy 100 kilométerre négyszemélyes – belterek
Mindkét 6-os kupé négyszemélyes. Helyesebben ennyire vizsgáztatták őket. Mindkettőben ült hátul a közepesen nyurga Csikós és a langaléta Orosz kolléga: szenvedtek a hálátlanok. Pedig micsoda kocsikban kuporoghattak! Lábtér hátul mindkettőben kevés (főleg a régi szűk), az ülések a kagylósítással felületben nagynak látszanak, de gyereknek valók. A fejtér a 633-asban kicsi, a 635-ösben drámaian szűk: 188 centinél már 45 fokban félre kell fordítani. Ahogy O.P. mondta, a régiben 100, az újban 20 kilométerig hajlandó hiszti nélkül utazni.
De az a húsz is fogcsikorgató lenne
– O.P.
A 2+2-es kupék hátsó ülései rossz viccek. Pedig negyven éve Marcello Gandini formatervező megtalálta a megoldást. Úgy hívják: Lamborghini Espada . Erről, és az egész Rögtönzött 2+2-es Hátsóülés-teszt, Zsiráf Editionről olvashat a Belsőség Zsiráfszállítók figyelmébe című írásában.
Elöl mindjárt más. Bár az újabb itt is egy űrhajós leszállókabin meghitt közelségét biztosítja a szerkezeti elemekkel, ennek a biztonság, meg a látszatja az oka. A régi bezzeg nagy, kényelmes, mint egy limuzin. Az ülés jól tart, kellemes, szép is a félbőr. A műszerfal informatív, rengeteg ismeretlen üzenetet hordozó lámpával, kapcsolóval, ilyenekkel. Úgy látszik, az iDrive-nak volt előzménye. A CSi-ben fantasztikus részletmegoldásokkat fedezünk fel, így az ülésállítás kallantyúját vagy egy hatalmas fegyver többujjas ravaszát mintázó ajtónyitót. Meg kell említeni, hogy a 31 éves 633CSi nem zörög, nem potyognak alkatrészei – némi bőrkopáson kívül tökéletes.
A csomagtartó mindkettőben döbbenetesen nagy. Konkrétan 530/450 liter – persze a veterán nyer, akkor még nem kellett kétarasznyi falvastagsággal hízelegni a töréstesztelőknek. Ebből is látszik, a BMW mindenkori legnagyobb kupéja a városi kínszenvedés helyett a hosszú, tartalmas, csomagokkal tervezett túrákra készült.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Szerelem
A helyes válasz középen vanRestaurálták: Toyota MR2 Turbo (1991)
Két ülés, középmotor, kivehető üvegtető, bukólámpa, alacsony súlypont – mi kell még a boldogsághoz?! Kanyargós út.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
