Mit vársz három kilóért?
Használtteszt: Opel Corsa B 1.2 (2000)
Ahány Corsa-tulajt ismerek, mind imádja az autóját. Akárhogy is nézzük, ennél nagyobb dicséret nem is kell egy autónak. Viszont azt is tudjuk, hogy a használtpiac szenvtelenül, érsebészi pontossággal árazza be a típusokat, és három kilóért már egész jó B Corsákat kapni.
Kedvenc importautóink
A regadócsökkentés óta fellendült használtautó-import toplistáját dolgozzuk fel használtteszt-sorozatunkban. A legnagyobb darabszámban behozott típusok közül a leggyakoribb évjáratokat, motortípusokat nézzük meg közelebbről, érdemes-e válogatni közülük. Eddig megjelent:

Meglehetős hazai populációval bír a B Corsa, és annak ellenére, hogy már mind vastagon a tízes éveit tapossa, még mindig rendületlenül talicskázzák be őket az országba. Azt gondolnánk, hogy egy félmillió alatti értékű autóért nem érdemes külföldön kajtatni, de a számok mást mondanak: az év első nyolc hónapjában behozott 773 Corsa 44 darab ezer köbcentis, 99-es évjáratú B Corsa volt. A háromhengeres iránti vonzalmat nehéz megmagyarázni, de az látszik, hogy még most is keresik a kis gombócot.
Tízpontos dizájn, ez kétségtelen, meggyőződésem, hogy a mai napig a testéből él. Azt mondjuk nem állítanám, hogy mindkét nemre azonos csábító erővel bír, de a kisautók nagy rajongóit általában leveszi a lábáról. És innen már nyert ügye van, hiszen tudjuk, hogy az alfások is elnézőek még a legborzalmasabb hibákkal szemben is. Hiszen egy Alfa még a tréleren is jól mutat. Mindennél többet ér, ha egy autó meg tudja szerettetni magát.

A kis Corsa pedig egy javíthatatlan sármőr. Hízeleg a kis bumszli orrával, a hűséges kölyökkutya-nézésével, a gömbölyű, paskolni való fenekével. Odabent meg bármilyen régimódiak is a gombok, kapcsolók, a kicsit jobban felszerelt változatoknál már plüssszerű szövet van az ajtókon is, a kerekded formák rímelnek a külső dizájnra, hátul is el lehet férni, és még csomagtartója is van. Különben is, ez egy Opel, tisztességes, megbízható autó: drágám, ezt vesszük meg!
Valahogy így képzelem el egy B Corsa megvásárlását. Innentől már hiába hápog drágám a próbaúton, hogy béna a kormányzás, lötyögős a váltó, billegős a futómű, hiába sorolja a szerelő a potenciális taposóaknákat, a gombócot meg kell venni.

De térjünk vissza a realitást kegyetlenül tükröző használtautó-árakhoz. Öt éve még egymillió körül mentek a jobb Corsák. Rácz Tamás, amikor 2005-ben bábáskodott egy tízéves B Corsa vásárlásnál, meg is jegyezte, hogy ilyet érdemes venni, ha el is akarja egyszer adni az ember, bár ő sem igazán értette, miért ilyen túlárazott. Azóta persze kicsit átrendeződött a piac, de sokat mond, hogy ma ötszázért már a legeslegjobb, klímás, szervós ötajtósok közül válogathatunk. Rendben, nem tíz, hanem tizenkét évesek a legfiatalabbak, de ilyen korban az évjárat már nem is annyira meghatározó.
Tesztautónk is a crème de la crème kategóriába tartozik, 2000-es, vagyis utolsó évjáratos, lufis, klímás, szervós, villanyablakos. Az Opel századik születésnapja alkalmából kiadott, rogyásig extrázott modellek egyike, és hála istennek nem az importlistát vezető háromhengeres, hanem egy jó erőben levő 1,2-es Ecotec. A mindig segítőkész MOTE-n keresztül találtuk meg a tulajdonost, Viktort, aki négy éve vette az autót, motorhibásan. Nem kergült meg, helyzeti előnyben van, hiszen opeles alkatrésznagykerrel kombinált szervizben dolgozik.

A vételkor fő szempont volt, hogy ne legyen törött az eleje, ami elmondása alapján elég ritka a B Corsák között. Az áldott állapot azóta meg is szűnt, volt egy lökhárító- és lámpazúzás, és ahogy körbejárjuk az autót, minden elemen látszik a tizenkét év intenzív használat nyoma. A vezetőoldali ajtó talán egy felfeszítési kísérlet miatt áll csálén, a csomagtérfedél feltehetően egy koccanás miatt rohad, a tetőről foltokban hámlik a lakk. Műszakilag viszont rendben van tartva, kevés Corsának van például ilyen pöpec motorhangja - mondja Viktor. Valóban, csak egy kis surrogás hallatszik, amikor járó motor mellett beszélgetünk.

De miért lenne ronda hangja egy tizenéves Opelnek, ami egyszerű, mint a bevert szög? A vezérműlánc szokott csörögni a 97 utáni, láncos motoroknál, ez egy elég gyakori probléma már 100-120 ezret futott autóknál is, meséli Viktor. Érzékeny a motorolaj minőségére, és a corsások bizony nem arról híresek, hogy pedánsan betartják a szervizintervallumokat. 5W-30-as vagy 5W-40-es olajat illik használni, akkor tovább bírja.
Ha már a motornál tartunk, kifaggatom a szervizeseket, mik a jellemző hibák. EGR-szelep, trafósor, légtömegmérő, sorolják egyből, és ez a hármas bizony ismerősen csenghet az opelesek fülében. A főtengely-jeladó is szokott tébolyító hibajelenségeket produkálni, az sem ritka probléma, de a lambda-szonda is el tud fáradni ilyen korban. Ezek egy része könnyen megállapítható hiba, de aki komolyan gondolja a Corsa-vásárlást, érdemes kiolvastatnia előtte a hibakódokat, több tízezres tételekről van szó. Egy alapos átnézés a Csergő kft.-nél, ahol alámentünk az autónak, megvan egy ötezresből, és az Opelekre szakosodott szervizben tudják, hová kell nézni.

A B Corsánál például a hátsó rugótámaszokat és az első lengőkarok bekötési pontjait kell alaposan megnézni, mert ha itt komoly rozsda van, azt nem könnyű és főleg nem olcsó javítani. A szokásos helyeken, a küszöbnél és a sárvédőíveknél is szokott csámcsogni a korrózió, de az felemelés nélkül is egyből szemet szúr.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
