Mit vársz három kilóért?

Használtteszt: Opel Corsa B 1.2 (2000)

2012.11.19. 05:45

Adatlap Opel Corsa 1.2 16V - 2000

  • 1199 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 65 LE @ 5600 rpm
  • 110 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    14.0 másodperc
  • Végsebesség:
    163 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km

Ahány Corsa-tulajt ismerek, mind imádja az autóját. Akárhogy is nézzük, ennél nagyobb dicséret nem is kell egy autónak. Viszont azt is tudjuk, hogy a használtpiac szenvtelenül, érsebészi pontossággal árazza be a típusokat, és három kilóért már egész jó B Corsákat kapni.

Kedvenc importautóink

A regadócsökkentés óta fellendült használtautó-import toplistáját dolgozzuk fel használtteszt-sorozatunkban. A legnagyobb darabszámban behozott típusok közül a leggyakoribb évjáratokat, motortípusokat nézzük meg közelebbről, érdemes-e válogatni közülük. Eddig megjelent:

  1. BMW 316i (E36)
  2. Volkswagen Golf III 1.9 TDI 90 PS (1996)
  3. Volkswagen Passat TDI 1997-2000
  4. Opel Astra H 1.7 CDTI (2008)
  5. Audi A4 1,9 TDI (1996)
  6. BMW 525 TDS E39 (1999)
  7. Opel Corsa B 1.2 (2000)
  8. Ford Focus 1.8 TDCi (2002)
  9. Mercedes-Benz E osztály (1995-2003, W210, S210)
  10. Ford Mondeo IV. 2.0TDCi (2008)

Meglehetős hazai populációval bír a B Corsa, és annak ellenére, hogy már mind vastagon a tízes éveit tapossa, még mindig rendületlenül talicskázzák be őket az országba. Azt gondolnánk, hogy egy félmillió alatti értékű autóért nem érdemes külföldön kajtatni, de a számok mást mondanak: az év első nyolc hónapjában behozott 773 Corsa 44 darab ezer köbcentis, 99-es évjáratú B Corsa volt. A háromhengeres iránti vonzalmat nehéz megmagyarázni, de az látszik, hogy még most is keresik a kis gombócot.

Tízpontos dizájn, ez kétségtelen, meggyőződésem, hogy a mai napig a testéből él. Azt mondjuk nem állítanám, hogy mindkét nemre azonos csábító erővel bír, de a kisautók nagy rajongóit általában leveszi a lábáról. És innen már nyert ügye van, hiszen tudjuk, hogy az alfások is elnézőek még a legborzalmasabb hibákkal szemben is. Hiszen egy Alfa még a tréleren is jól mutat. Mindennél többet ér, ha egy autó meg tudja szerettetni magát.

A kis Corsa pedig egy javíthatatlan sármőr. Hízeleg a kis bumszli orrával, a hűséges kölyökkutya-nézésével, a gömbölyű, paskolni való fenekével. Odabent meg bármilyen régimódiak is a gombok, kapcsolók, a kicsit jobban felszerelt változatoknál már plüssszerű szövet van az ajtókon is, a kerekded formák rímelnek a külső dizájnra, hátul is el lehet férni, és még csomagtartója is van. Különben is, ez egy Opel, tisztességes, megbízható autó: drágám, ezt vesszük meg!

Valahogy így képzelem el egy B Corsa megvásárlását. Innentől már hiába hápog drágám a próbaúton, hogy béna a kormányzás, lötyögős a váltó, billegős a futómű, hiába sorolja a szerelő a potenciális taposóaknákat, a gombócot meg kell venni.

De térjünk vissza a realitást kegyetlenül tükröző használtautó-árakhoz. Öt éve még egymillió körül mentek a jobb Corsák. Rácz Tamás, amikor 2005-ben bábáskodott egy tízéves B Corsa vásárlásnál, meg is jegyezte, hogy ilyet érdemes venni, ha el is akarja egyszer adni az ember, bár ő sem igazán értette, miért ilyen túlárazott. Azóta persze kicsit átrendeződött a piac, de sokat mond, hogy ma ötszázért már a legeslegjobb, klímás, szervós ötajtósok közül válogathatunk. Rendben, nem tíz, hanem tizenkét évesek a legfiatalabbak, de ilyen korban az évjárat már nem is annyira meghatározó.

Tesztautónk is a crème de la crème kategóriába tartozik, 2000-es, vagyis utolsó évjáratos, lufis, klímás, szervós, villanyablakos. Az Opel századik születésnapja alkalmából kiadott, rogyásig extrázott modellek egyike, és hála istennek nem az importlistát vezető háromhengeres, hanem egy jó erőben levő 1,2-es Ecotec. A mindig segítőkész MOTE-n keresztül találtuk meg a tulajdonost, Viktort, aki négy éve vette az autót, motorhibásan. Nem kergült meg, helyzeti előnyben van, hiszen opeles alkatrésznagykerrel kombinált szervizben dolgozik.

A vételkor fő szempont volt, hogy ne legyen törött az eleje, ami elmondása alapján elég ritka a B Corsák között. Az áldott állapot azóta meg is szűnt, volt egy lökhárító- és lámpazúzás, és ahogy körbejárjuk az autót, minden elemen látszik a tizenkét év intenzív használat nyoma. A vezetőoldali ajtó talán egy felfeszítési kísérlet miatt áll csálén, a csomagtérfedél feltehetően egy koccanás miatt rohad, a tetőről foltokban hámlik a lakk. Műszakilag viszont rendben van tartva, kevés Corsának van például ilyen pöpec motorhangja - mondja Viktor. Valóban, csak egy kis surrogás hallatszik, amikor járó motor mellett beszélgetünk.

De miért lenne ronda hangja egy tizenéves Opelnek, ami egyszerű, mint a bevert szög? A vezérműlánc szokott csörögni a 97 utáni, láncos motoroknál, ez egy elég gyakori probléma már 100-120 ezret futott autóknál is, meséli Viktor. Érzékeny a motorolaj minőségére, és a corsások bizony nem arról híresek, hogy pedánsan betartják a szervizintervallumokat. 5W-30-as vagy 5W-40-es olajat illik használni, akkor tovább bírja.

Ha már a motornál tartunk, kifaggatom a szervizeseket, mik a jellemző hibák. EGR-szelep, trafósor, légtömegmérő, sorolják egyből, és ez a hármas bizony ismerősen csenghet az opelesek fülében. A főtengely-jeladó is szokott tébolyító hibajelenségeket produkálni, az sem ritka probléma, de a lambda-szonda is el tud fáradni ilyen korban. Ezek egy része könnyen megállapítható hiba, de aki komolyan gondolja a Corsa-vásárlást, érdemes kiolvastatnia előtte a hibakódokat, több tízezres tételekről van szó. Egy alapos átnézés a Csergő kft.-nél, ahol alámentünk az autónak, megvan egy ötezresből, és az Opelekre szakosodott szervizben tudják, hová kell nézni.

A B Corsánál például a hátsó rugótámaszokat és az első lengőkarok bekötési pontjait kell alaposan megnézni, mert ha itt komoly rozsda van, azt nem könnyű és főleg nem olcsó javítani. A szokásos helyeken, a küszöbnél és a sárvédőíveknél is szokott csámcsogni a korrózió, de az felemelés nélkül is egyből szemet szúr.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Opel Corsa

6,6
Nép
7.8
5.6
7.4
6
8.4

Az oldalról ajánljuk

Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

39 perce
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21