Egy Volvo ritkán érdekes. A Volvók alapvetően jók, de ha jól emlékszem a spontán szerkesztőségi vitatkozásokra, a virtuális jegyzőkönyv egészen pontosan nulla százalék Volvót tartalmaz. Érdektelenek, na.
Ezen próbál a Volvo mindenféle sportos és izgalmas modellekkel és azok kampányaival segíteni, de most, hogy visszaadtam az XC70 tesztautót, megnyugodva jelenthetem ki: a Volvo továbbra is unalmas. Ez azonban inkább a beteljesült szerelem unalma, egyfajta négykerekű gyémántlakodalom. Rettenetesen rákívántam egy XC70-re.
Kinézetre mint bármelyik Volvo, amelyik nem P1800-as vagy XC90-es: a kutya sem fordul utána. Ugyanakkor viszont elegáns, de ez olyan elegancia, mint az átlagos politikusoké: a zsíros ruhapénzből jó minőségű alapanyagokból varratnak drága szabónál, az öltönyük azonban inkább egyfajta exkluzív munkaruha. Minőség feltűnés és mások irigységének felkeltése nélkül.
Az Ocean Race-csomag sem hivalkodóbb, mint bármi más, ami kijön a Volvo-gyárból. Kapunk egy speciális óceánkék-metál fényezést, egy-egy picike, stilizált vitorlás Ocean Race-emblémát a sárvédőívekre és vitorláshajók schwertjeit ábrázoló felniket, de belül is alig vesszük észre, mi fán terem az Ocean Race. A komputer bejelentkező képernyője óceános, de a zsenialitás a csomagtartóban szabadult el: a roló fogantyúja hajókötél jellegű. Mivel az Ocean Race magyarországi célközönsége is nagy eséllyel vitorlázik a Balatonon vagy a Tisza-tavon, ez nekik igen jól fog esni.
Nagy, összkerekes Volvo 17 millió forintért. De megér-e ennyit egy yachtkikötőben látható árbocerdőt stilizáltan ábrázoló embléma? Az Ocean Race felszereltség bő egymillióval olcsóbb, mint a Volvo felsőháza, a 15 és félmilliós Summum: az Ocean Race alapára 14 230 ezer forint. Ebben van még aktív dual xenon, ami, mármint az aktív valószínűleg kanyarfényszórót jelent, de szegény óceánversenyzőknek nélkülözniük kell a tükörházakba épített padlóvilágítást is. Az alapárban nincs villanyülés, más a bőr, nincs villanyos csomagtérajtó, esőérzékelő, vagy kromatikus visszapillantó belül. Tesztautónkban a kóbor apácák megtévesztésére természetesen több minden is volt a felsoroltakból, csak szólok, ne a szalonban kezdjék csapkodni a pultot.
Egy 17 milliós Volvo, amiért nem irigyel a szomszéd, és nem jelent fel, hogy engedély nélkül építettünk egy kerti lugast. A jószomszédi viszony fenntartásának záloga pedig, hogy soha ne is engedjük beülni. Mert akkor még az is lehet, hogy egyszer megöl. Odamegy tehát az ember az autójához, meghúzza a kilincset, mert nem csak az indítás, a bejutás is kulcs nélküli. Átlép az Ocean Race-feliratos fémküszöbön és beül. És nem bír megszólalni. Az egyes Volvo-generációk híresek a kényelmükről, mármint az üléseikről. Az XC70-ben most még modellfrissítés sincs, nemhogy modellváltás, de ez valami új fotel, igaz, sajtóanyag még nincs róla.
Az ember beül, kicsit fészkelődik, mert elsőre szűknek tűnik, aztán úgy szól, mint a Gyaloggaloppban a rajzoló, amikor szívroham érte: ááááááááhhhhh... Az S60 meg a V70 ülései is kényelmesek, azokra is mondtuk már, hogy áááááááááhhhh, de ez most újfajta sóhaj. Az XC70 ülései kicsit olyanok, mint egy babzsák, első pillanatban nem értjük, a másodikban maga a nirvána. Ha odaértünk, ahová mentünk, pár percig még simán elüldögélünk.
Van az autóban elektronikus kézifék, amit nem szeretek, pláne, hogy gázra nem old magától, mint az Audi A6-é, de kit érdekel, egy automata váltó mellett úgyis csak különleges esetekben aktivál az ember rögzítőféket. Nem igazán kedveltem meg a biztonsági öv-figyelmeztetést sem: azonnal sivalkodik, hamar átvált az elviselhetetlen hangerőre és felkapcsolja a belső tükörnél a vamzerfényt, hogy lássa a mögöttünk haladó rendőr, hogy bűnözünk, pedig én parkolóházban továbbra is szívesebben keresek helyet öv nélkül. A Volvo öthengeres dízelét viszont továbbra is a legkevésbé kellemetlen hangú dízelek között jegyzem. 215 ló, 420 Newtonméter, 8,3-as 0-100 és a végsebesség ugyanannyi, mint a teljesítmény, csak nem LE, hanem Km/h. Megannyi érdektelen, de megnyugtató adat.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
