Milyen kényelmes és csendes autó – mondogattam magamnak az Opel Corsában ülve. Indulás előtt elolvastam az Opel honlapján, hogy: ihletett életérzéssel átitatott, szellemes autó, az Opel Corsa vezetése valóságos álom. Sokat vártam, na.
Jól elszigetel a külvilágtól az F Astránál magasabb és szélesebb kisautó. Sokszor ropog a belseje a karosszéria tekeredése miatt, de ha nem padkától garázsfelhajtóig közlekedünk, tényleg csendes menet közben. Percek alatt sikerült beleélnem magam a helyzetbe, hogy én fizettem ki az alaposan felextrázott, listaáron nagyjából négymillió forintos, de Bandi módszerével akár félmillióval is lealkudható kocsit, majd nagy erőkkel igazolom magam előtt a döntést.
Csodálatos volt az első nap, amit a Corsával töltöttem. A Sunny Melonnak nevezett színnel kilógtam a forgalomban zombifejjel hazafelé araszolgató tömegből, mindenki megbámulta a valóságnál legalább ötven lóerővel többet sejtető tizenhetes felniket, és menet közben biztosan senki nem látta a hátsó dobfékeket. Rádiózás közben hamar feledtem, hogy előzőleg egy közönséges pendrive és néhány mp3-as felvétel többszöri kísérletezéssel teljesen lefagyasztotta a navigációt is tartalmazó audiorendszert. Csak a ki-bekapcsolás, illetve a stick eltávolítása segített a bajon. Nem lettem ideges, mert a Touch & Connect nevű fejegység többi funkciója jól működik. Érzékeny a képernyő, lehet ujjal nyomogatni a felbukkanó gombokat, van BMW stílusú, klasszikus állomáskereső-képernyő, és amikor szól, tulajdonképpen egész jól szól a száznyolcvanezer forintos csúcskészülék.
A sertéskommandó tagjai boldogan újságolták, hogy a Corsa négyesben gyorsítva robogott fel valamilyen felüljáróra több mint négymázsányi élőrakománnyal a fedélzetén, majd repítette tovább a társaságot a sült vastagbelek és csirkelábak felé. Később, amikor megláttam a hétliteres átlagfogyasztást a műszerfalon, rájöttem, a gázpedált már induláskor tiporni kell, hogy történjen valami. Vicces, hogy a váltóasszisztens kétezres fordulat fölött felkapcsolásra biztat. El sem tudom képzelni, hogyan lehet a gyárilag megadott 4,6 liter közelébe szorítani a lakott területen kívüli fogyasztást. Ha valaki elhiszi a zöld kamut, és eléri ezt az értéket, feltétlenül írja meg a módszert!
Néhány nap alatt megtanultam elvonatkoztatni a semmiségektől. Arra gondoltam, milyen jót fogok autózni az egynégyes kocsival, ha végre kijutunk a városból. A százlovas blokk a Corsa motorpalettájának közepe, ha nem számítjuk a Fiattal közös kisdízelt. Felára az egykettes verzióhoz képest alig több mint hetvenezer forint, így nem tűnik rossz választásnak. Néhány kilométer és harmincöt visszaváltás után mégis elő kellett vennem a forgalmi engedélyt, hogy ellenőrizzem a teljesítményadatot. Tényleg hetvennégy kilowatt, tényleg százharminc newtonméter? Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy a már a parkolóházban is furcsán lomha gázreakciójú, hegymenetben egyenesen zsibbasztó, autópályán pedig csak noszogatásra meginduló motor papíron hozza a régi egyhatosok szintjét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
