Mindenki bőszen ekézi a Magyar Suzukit a Kizashi miatt, valójában úgy csinálják a dolgot, ahogy kell. Hát az autókereskedelem nem egy szociális intézmény, akármennyire is felháborodunk ezen néha. Például akkor, amikor megjelenik egy hatalmas Suzuki a piacon, 9,3 milliós alapáron.
Ilyenkor pedig az van, hogy állunk, és nézünk, mint kisnyugdíjas a prémium parizerre. Oké, hogy tényleg fullos, na de kérem, ez akkor csak parizer, nem? Hát, sajnos erről szól az imidzs. Vagy hívjuk akárhogy is azt, amikor nem az számít, hogy az autó milyen, hanem az, amit hisznek róla.
Mondjuk nem használt a Kizashinak, hogy az új Swift után érkezett. Gondolom az eredeti szándék az lehetett, hogy amikor beül valaki a Swiftbe, azt érezze: lám-lám, ez olyan belül, mint egy drága Kizashi. Így viszont azt mondjuk, hogy a Kizashi egy gigantikus Swift. Mert tök úgy néz ki, és az anyagminőség is ugyanolyan. Mármint kemény, még a műszerfal tetejének a borítása is. Mindössze annyi kedvezményt kap a kizashista, hogy a körülötte lévő alsó szekció kellemesebb tapintású.
De ne lovagoljunk a műanyagokon, mert feltöri a popónkat: funkciója úgy sincs a dolognak, és még azt sem mondhatjuk, hogy ettől kongó hangú, zajos, vagy rossz akusztikájú a mega-Suzuki. Nem az. Csendes, és amikor megy, akkor is szépek a hangjai, egyetlen esetet kivéve. De ne szaladjunk a dolgok elébe.
A Suzuki a Kizashit egyetlen motorral (2,4 l benzin), egyetlen váltóval (CVT), összkerékhajtással és egyetlen felszereltséggel hozza forgalomba nálunk. Elsőre égbekiáltó ökörség, de ezt csak azok mondják, akik még nem kereskedtek autóval. A Kizashiból ugyanis kétféle létezik: kéziváltós fronthajtással, meg ez, amit nálunk árulnak. A németeknél meg lehet venni az olcsóbbikat, háromezer ajróval olcsóbban. Azaz mennyibe kerülne az olcsó Kizashi? 8,5-8,7 millióba? Ugyan már, akinek van ennyije egy Suzukira, ott akad 9,3 is.
Így kell ezt csinálni: először a legdrágább változatokat árulni, hápogjanak kicsit az újságírók az ár miatt. Sőt, terjedjen el, hogy ez drága, aztán amikor majd jönnek a valóban olcsó kivitelek, a vevők boldogan gombolják le azt 7-8 milliót, amennyibe egyébként minden más hasonló autó kerül. Mégis úgy érzik majd, hogy jól jártak. Azon sem lennék meglepve, ha lelkesen dolgoznának egy dízelmotor beleheftölésén.
Az viszont tény, hogy a Kizashi átkozottul érdekli az embereket. Ennek több oka is van. Egyrészt Suzuki, és ezért azt hiszik róla, hogy elérhető; másrészt az életben meglepően jól néz ki, csöppet sem konvencionális a formája. És amikor érdeklődtek, azt kellett mondanom, hogy nem rossz.
Mert egyáltalán nem rossz, mindössze egyetlen komoly fenntartásom volt vele szemben. Lapozzon, és megtudja, mi.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Olajdoktor
10 ezer kilométer alatt 2 liter olaj fogy, másikkal jobb lenne?
Eszi az 5W40-et a kétliteres szívó benzines. Jobban járnék egy 10W40-nel?
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
