Az új Renault Twingo, vagy leánykori nevén Clio 2-ből készült CC, a Renault Wind, nem egy különösebben jó autó. Ugyan a futóműve mutat némi rokonságot a Clio RS-sel, a motorja 133 lóerős, amire a Twingo Gordinit is rá merték bízni, mégse jó. És tudják, mit? A gyáriaknak igazuk van.
Ki a franc akar húsz év múlva azon idegeskedni, hogy a kölyköm fejre áll-e az érettségire kapott (akkor húszéves) autóval? Na ezzel biztosan nem fog, mert gyorsan nem lehet vele se menni, se kanyarodni. Kényelmes ugyan, de ez az ára, hogy nem fordul. Menni se igazán megy, ráadásul jóval a piros mező elérése előtt letilt, de nincs is értelme forgatni, mint mondtam, nem megy. Üveghang? Hogyne, a plázaparkolóba, mi? Oda minek?
Ez nem sportos kocsi. Tudják, kiknek szól? Fodrászoknak, műkörmösöknek, MILF-eknek meg egyetemre járó apukakedvencéknek. Esetleg nemi identitásukat frissen elvesztett emósoknak. Nekik meg jó ez így, ahogy van. Erre akkor jöttem rá, amikor elolvastam a sajtóanyagot, ezt írja:
„A Renault Wind bizony nagyban profitált a Renault Sport Technologies mérnökeinek tapasztalatából.”
Igen. Mi is volt a tapasztalat? Hogy a súlypontját a teteje felett fél méterrel viselő kisautóval ne akarjunk indulni a Monte-Carlo Ralin, mert nem oda való. És ennek szellemében elkészítették a lehető legkényelmesebbre, ahol még épp az úton marad, és nem pattog le róla.
A tető megoldása például teljesen vállalható, biztosan tovább bírja majd, mint a száz darabból álló, nyeklő-nyakló CC tetők. Annyi történik, hogy egy ökölnyi tekerentyűt kiengedve, a kéziféket felhúzva, a tetőt egy az egyben behajítja a csomagtartóba. Nyeklés-nyaklás nincs. És csomagtér is marad, pont annyi, mint volt, 270 lityi. VDA persze.
Maga az autó kisautó. A Clio és a Twingo hossza között van, 3,83 méter, ez igazából kicsi. Épp emiatt alkalmas városi gyösznek, mondjuk ezt véteti észre a kétféle motor is: 1,2 TCE és 1,6 16V, 100 és 133 lóerővel. Ja, persze, hogy nem megy, amikor üresen 1131 és 1173 kilósak. Benzin, olajok, utasok, cuccok, máris megvan a másfél. Tonna.
A kasztni merevségéről vannak fogalmaim, inkább érződik egy tömbből kifaragottnak, mint hebehurgya vacaknak, gondolom, ezért került a csomagtérbe is két merevítő, meg ezért olyan vastag a küszöb, hogy Szergej Bubkát kivéve sose láttak még embert elsőre beülni. Nem baj ez, csak ugye nehéz, meg kicsi lesz az utastér. Kétszemélyes.
A formáról különösebben nem nyilatkoznék, nem vagyok célcsoport, tudják, de eleve idegenkedem az orra eső designú CC-ktől, a műfaj csúcsa a Colt. Volt eddig. A Peugeot 206 még épp elviselhető, a nagyobb már nem, de a Micra például közelebb áll az eddigi győztes Colthoz, na de ez a Wind, ez azt hiszem, átveszi az első helyet.
Szóval kiderült, hogy egy nyitható tetejű, konfekciócuccokból (motor, váltó, padló, beltér, futómű) felépített, kisméretű Renault-ról van szó, aminek a célközönsége nem képez közös halmazt a trackdayekre járókkal. Oké. Akkor most nézzük meg az árát, hogy hogy is van ez?
4 490 000 forinttól indul. Hogy micsoda? Ennyiért Megane-t kapunk, Dynamique felszereltséggel, az erősebb 1,6 16V motorral, mert a Wind ennyiért csak ezerkettes. Tovább megyek, ha különlegeset keresünk, Twingo RS Gordinit kapunk félmillióval olcsóbban, sima Twingo RS-t 1,1 millióval olcsóbban. Így azért annyira nem buli. Négy és féltől indul. Mire motor is lesz benne, legalábbis az 1,6-os 133 lóerős, már 5,2 millió.
Kérem szépen, tegyenek rá egy Dacia emblémát, és adják 3 millióért az alap kis turbóst és 3,5-ért az 1,6-ost. Mindenkinek jobb lenne így, főleg annak a sok-sok Daciának, amelyek ott árválkodnak a kereskedésekben, és miután a kedves vevő megnézte és tetszett, most még a neve miatt nem veszi meg. Fontolják meg odakint, kérem.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
