Kár, hogy nem Dacia

Renault Wind 1.6 (2010)

2010.07.10. 07:29

Az új Renault Twingo, vagy leánykori nevén Clio 2-ből készült CC, a Renault Wind, nem egy különösebben jó autó. Ugyan a futóműve mutat némi rokonságot a Clio RS-sel, a motorja 133 lóerős, amire a Twingo Gordinit is rá merték bízni, mégse jó. És tudják, mit? A gyáriaknak igazuk van.

Ki a franc akar húsz év múlva azon idegeskedni, hogy a kölyköm fejre áll-e az érettségire kapott (akkor húszéves) autóval? Na ezzel biztosan nem fog, mert gyorsan nem lehet vele se menni, se kanyarodni. Kényelmes ugyan, de ez az ára, hogy nem fordul. Menni se igazán megy, ráadásul jóval a piros mező elérése előtt letilt, de nincs is értelme forgatni, mint mondtam, nem megy. Üveghang? Hogyne, a plázaparkolóba, mi? Oda minek?

Ez nem sportos kocsi. Tudják, kiknek szól? Fodrászoknak, műkörmösöknek, MILF-eknek meg egyetemre járó apukakedvencéknek. Esetleg nemi identitásukat frissen elvesztett emósoknak. Nekik meg jó ez így, ahogy van. Erre akkor jöttem rá, amikor elolvastam a sajtóanyagot, ezt írja:

„A Renault Wind bizony nagyban profitált a Renault Sport Technologies mérnökeinek tapasztalatából.”

Igen. Mi is volt a tapasztalat? Hogy a súlypontját a teteje felett fél méterrel viselő kisautóval ne akarjunk indulni a Monte-Carlo Ralin, mert nem oda való. És ennek szellemében elkészítették a lehető legkényelmesebbre, ahol még épp az úton marad, és nem pattog le róla.

A tető megoldása például teljesen vállalható, biztosan tovább bírja majd, mint a száz darabból álló, nyeklő-nyakló CC tetők. Annyi történik, hogy egy ökölnyi tekerentyűt kiengedve, a kéziféket felhúzva, a tetőt egy az egyben behajítja a csomagtartóba. Nyeklés-nyaklás nincs. És csomagtér is marad, pont annyi, mint volt, 270 lityi. VDA persze.

Maga az autó kisautó. A Clio és a Twingo hossza között van, 3,83 méter, ez igazából kicsi. Épp emiatt alkalmas városi gyösznek, mondjuk ezt véteti észre a kétféle motor is: 1,2 TCE és 1,6 16V, 100 és 133 lóerővel. Ja, persze, hogy nem megy, amikor üresen 1131 és 1173 kilósak. Benzin, olajok, utasok, cuccok, máris megvan a másfél. Tonna.

A kasztni merevségéről vannak fogalmaim, inkább érződik egy tömbből kifaragottnak, mint hebehurgya vacaknak, gondolom, ezért került a csomagtérbe is két merevítő, meg ezért olyan vastag a küszöb, hogy Szergej Bubkát kivéve sose láttak még embert elsőre beülni. Nem baj ez, csak ugye nehéz, meg kicsi lesz az utastér. Kétszemélyes.

A formáról különösebben nem nyilatkoznék, nem vagyok célcsoport, tudják, de eleve idegenkedem az orra eső designú CC-ktől, a műfaj csúcsa a Colt. Volt eddig. A Peugeot 206 még épp elviselhető, a nagyobb már nem, de a Micra például közelebb áll az eddigi győztes Colthoz, na de ez a Wind, ez azt hiszem, átveszi az első helyet.

Szóval kiderült, hogy egy nyitható tetejű, konfekciócuccokból (motor, váltó, padló, beltér, futómű) felépített, kisméretű Renault-ról van szó, aminek a célközönsége nem képez közös halmazt a trackdayekre járókkal. Oké. Akkor most nézzük meg az árát, hogy hogy is van ez?

4 490 000 forinttól indul. Hogy micsoda? Ennyiért Megane-t kapunk, Dynamique felszereltséggel, az erősebb 1,6 16V motorral, mert a Wind ennyiért csak ezerkettes. Tovább megyek, ha különlegeset keresünk, Twingo RS Gordinit kapunk félmillióval olcsóbban, sima Twingo RS-t 1,1 millióval olcsóbban. Így azért annyira nem buli. Négy és féltől indul. Mire motor is lesz benne, legalábbis az 1,6-os 133 lóerős, már 5,2 millió.

Kérem szépen, tegyenek rá egy Dacia emblémát, és adják 3 millióért az alap kis turbóst és 3,5-ért az 1,6-ost. Mindenkinek jobb lenne így, főleg annak a sok-sok Daciának, amelyek ott árválkodnak a kereskedésekben, és miután a kedves vevő megnézte és tetszett, most még a neve miatt nem veszi meg. Fontolják meg odakint, kérem.

Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

tegnap, 19:00
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38