Fújjad, fújjad, ne szívjad!
Teszt: Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline (2010)
Egyesek helyből reménytelen esetnek mondták. Mások azt hajtogatták – jó lesz az, ne aggódj. Kétségek között hánykolódva kezdtem neki a mikromotorral szerelt Golf tesztelésének. Ha jó lesz, úgyse hiszi majd el nekem senki, ha rossz, a golfosok bosszúja sújt le rám. Mely, tudjuk, kilotonnákban mérhető.
Csalás, csalás! – kiálthatnánk az új Golfra, hiszen ez lényegében az előző modell kicsit átszabott ruhával, zamatosabb belső térrel, kevesebb zajjal, vibrációval, no meg egy csomó új motorral. Hadd vegyem védelmembe a Volkswagent, ha már egyszer egyenesen Wolfsburgból utalják a fizetésem felét (a másikat meg Stuttgartból, csak hogy tisztában legyenek az erőviszonyokkal)...
Mert nem csak a Volkswagen műveli ezt az új köntösben-régi autó trükköt, hanem egy csomó más cég is. Soroljam? A Mazda a 3-assal, a Peugeot a 308-assal, a Renault a Lagunával. A Toyota pedig még ennél is messzebb ment a Corolla Versóval – sem műszakilag, sem küllemileg nem módosította, amikor megjelent az új verzió, egyszerűen csak lehagyta a névből a Corollát.
Ebből az következik, hogy vagy az autóipar csücsül nyakig a híg barna lében, és emiatt megszorítások vannak, vagy a platformok lettek olyan jók, hogy több generációt is simán kiszolgálnak, és elég a rájuk épített autót finoman a modern igényekhez igazítani – nem tudom. Egyvalamiben azonban érezni a hatást: klímás, új, turbós Volkswagen Golfhoz ma négymillió forint alatt hozzá lehet jutni a szalonban. Igaz, ez csak egy akció (ki tudja, meddig tart?), az is igaz, hogy a háromajtós, alap Trendline kivitelre érvényes, na de akkor is, az ajánlat több mint elgondolkodtató. Reméljük, ha az ember bemegy a szalonba, tud is ilyet venni, nemcsak vevőcsalogatónak van.
Valahogy mindig elfog a rémület, amikor népautók legolcsóbb verzióiba kell ülnöm. Ilyenkor jön a hideg zuhany, mert az a jól felszerelt kivitel, amit az újságíró általában tesztelésre kap, egészen más autó, mint a hitelből összekapart alapverzió. Nemcsak extrákból, lóerőből és menésből van kevesebb egy ilyen autóban, de a kárpitok minősége, a rugózás, a zajcsillapítás is rosszabb – silányabb kocsit adnak alapáron, ennyi.
Nem is szokása az importőröknek mindenféle bézik modellel bombázni minket. A végén még rosszabbat írunk, mint szeretnék.
Khm. Ez a tesztelt Golf egy alapmodell. Igaz, ötajtós, meg van benne egy-két extra, de semmi túlzás, a klíma, az ESP az akciósban is megvan, tolatóradar, tempomat, bőrkormány pedig a tesztkocsiban sem volt, tehát tényleg ez nagyjából Golfland legalja. És oda merték adni... Ráadásul akkora motorral, amit Havas Henrik csupán olvasószemüvegben látna, akkor is csak egészen közelről.
Igazából nem szörnyű, sőt, egész jó. A műanyag kormány tapintása tényleg borzalmas, a karima sisegve csúszik a kiszáradt téli kézben, mint tescós esődzseki az áruházi tolvaj markában. De igénytelen kárpitokról, rossz zajszigetelésről beszélni itt nettó rosszindulat lenne. Minden szépen illeszkedik, a műszerfal kinézetén éppen annyit tuningoltak az ötös szériához képest, hogy ne a fantáziátlan dögunalom szobra legyen, hanem képviseljen egyfajta hűvös, visszafogott nyugalmat, amelyet az elemcsere előtt álló pacemakeres szívbetegek is simán élvezhetnek. Erre a Golfra izgulni nem fogunk ugyan, de már nem is kell repülősót szagolgatnunk attól a pillanattól kezdve, hogy beülünk, mondom én, nagy az előrelépés az elődhöz képest. Ja, már nem kék a műszervilágítás!
Kényelmes is, méghozzá nem kicsit. Tud például budapesti utakon jól rugózni. Nem olyan zsírszerű puhasággal, mint egy Mégane, de azért mindenképpen kellemesen gázol át a február közepi, fővárosi aknamezőn. És az ülések komfortosak, ölelik a testet, pedig szemre nem különösek, a kormány jó helyen van, ráadásul minden, ami állítható, széles határok között mozog. Aki egy Golfban nem találja meg a helyét, az gnóm. Pontosítok – még a gnómok is megtalálják a helyüket, tehát inkább marslakó.
A helykínálat lényegében ugyanaz, mint az 5-ös Golfban volt, hiszen az azonos alapok miatt nem is nagyon lehetnének mások, s ez jót jelent, mert elöl, hátul minden irányban elegendő a centiméter. Nem egy hodály, de semmiképpen sem szűk, a Golf 4 nemlétező hátsó üléseit tehát végképp a múlt bugyraiba száműzték Wolfsburgban. És van csomagtartó is, olyan ötajtós-ferdehátús, tehát nem óriási, de használható.
Ha lapoznak, végre megtudják, hogy jó-e bele a turbós zsebmotor.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
