Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
Mostanában több a traffipaxos autó. Lépten-nyomon láthatjuk őket sok olyan helyen is, ahol előtte évtizedekig sohasem. A rendőrség toleranciája csökken, a bírságok nőnek, igen ám, de mi lesz a bírságokból származó bevétellel, ha minden autós betartja majd a szabályokat?
Bármilyen abszurd, azt gondolom, a rendőrségnek szüksége lenne egy logisztikai szakértőkből álló bizottságra, amely kitalálná, mi az az ideális traffipaxmennyiség, ami még hoz a konyhára rendesen, de nem lehetetleníti el a gyorshajtókat. Az utóbbi időben nőttek a bírságok, szigorodtak a szabályok, újabban már a sárgán sem mehetünk át anélkül, hogy fizetnénk. Ennek egyik következménye az lett, hogy egy kedves olvasónkba beleállt egy rendőrautó a sárgánál, mikor megpróbált megállni, a másik, hogy érezhetően lelassult a forgalom.
Betojtunk, ismerjük be. Nem kell szégyellni, sok a traffipax, súlyos a bírság, jelenleg nem sok olyan ember él ebben az országban, aki könnyű szívvel dobálhat ki havi tíz- meg százezreket az ablakon. A baleseti statisztikák azonban javultak valamelyest, tehát nehezen vitatkozhatnánk arról, hogy a karhatalom szigora nem a mi érdekeinket szolgálja.
Igen ám, de ha már most így tele a gatyánk, mi lesz, ha még jobban szorul a hurok? Mindenkinek világos, hogy egy kis anyagi ráfordítással pikk-pakk meg lehetne szüntetni, de legalábbis minimálisra csökkenteni a gyorshajtók számát. Fix sebességmérőket raknának a kritikus utak mellé, megsokszoroznák a traffipaxos autók számát, és lenne itt olyan rend meg fegyelem, amilyet még nem látott az ország.
És akkor jönne a nagy pofára esés, hiszen a befektetés egyáltalán nem térülne meg, ugyanis mindenki kénytelen lenne betartani a szabályokat, ezért az állam és a rendőrség elesne a közlekedési bírságokból származó bevételtől. Ezen a ponton kezdtünk el megőrülni a szokásos hétfő reggeli értekezleten. Volt, aki szerint itt ér véget a történet, mások azonban úgy gondolták, ha a gyorshajtással már megvannak, nem állnának meg, folytatnák szép sorban a biztonsági övvel, mobiltelefonnal, záróvonal-átlépéssel.
A végén eljutnánk oda, hogy nem az kapna büntetést, aki tojik a szabályokra, hiszen ilyen ember egy-két megrögzött dúsgazdag törvényszegőt leszámítva nem nagyon lenne, hanem azokat bírságolnák, akik hibáztak. Nem vették észre, hogy a kilométeróra mutatója egy pettyet feljebb csúszott, nem látták a záróvonalat, vagy túl későn észlelték, hogy a lámpa időközben sárgára váltott, mert a gyerek közben ordított és rúgkapált hátul a gyerekülésben, mert leejtette a cumit.
Olyan borzalmas lenne ez? Valószínűleg nekünk, felhasználóknak lenne a legkevésbé rossz. Mindent meg lehet szokni, és az egészben lenne valami megnyugtató, hogy mind egy oldalon harcolunk és egyenlők vagyunk. Nem ér oda hamarabb az ügyesebb/gazdagabb/merészebb, soha nem kell, hiszen nem is lehet rohanni, nagyon pontosan meg tudjuk becsülni, mennyi idő alatt érünk oda valahová, többet vezethetnek oldalbordáink, és még így is nagyobb biztonságban vagyunk. Nemcsak mert egyszerűen nincs gyorshajtásból adódó baleset, hanem mert minden sofőr egyfajta leszedált tudatállapotban ül a volán mögött, hiszen tudja, sokba kerül, ha ugrabugrál.
Hanem bizony az államnak nagyon fájna a bevételkiesés, ezért hát a rabló-pandúr játék folytatódik a végtelenségig. Nemcsak nálunk, Magyarországon, hanem mindenütt a világon. Mindig lesz olyan útszakasz, ahol lehet egy jót autózni, ahol a rendőr félrenéz, és hagyja, hadd csapasson, aki úgy érzi, mert ez a játék ilyen, ez csak így éri meg.
Pedig még traffipax sem kéne hozzá, tök egyszerűen meg lehetne oldani a problémát: minden autóba tennénk egy leplombált rendőrségi GPS jeladót, ami egy központi komputernek küldené az adatokat, melyeket a számítógép – mely pontosan tudja, hol milyen sebességkorlátozás van érvényben – kielemezne és automatikusan küldözgetné a csekkeket, ha kihágást észlel. De ha így lenne, nem lenne többé kihágás, nem lenne több móka, és főleg nem dőlne a pénz. És a traffipaxokat üzemeltető rendőrök is szomorúan unatkoznának az őrsön. Ezt pedig nyilván senki sem szeretné…
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
