Bálnaszoptatásunk lapjai - második felvonás - a pöcök
Negyed egy van. Éjjel. Az udvaron már órák óta csend honol, a sötétség körbeölel mindent, mint valami szelíd, fáradt takaró. 12 óra meló után az ember már azt hinné, csak a matrac és a párna lehet a végállomás, de nem, helyette a laptop hideg fényében gubbasztok, mintha valami ördögi küldetést teljesítenék, ugyanis lengyel bontók webshopjait bújom, amikről eddig azt se tudtam, hogy egyáltalán léteznek – de most hirtelen nélkülözhetetlenné váltak. Hopp, egy újabb cikkszám a Messenger fotón - gyorsan beütöm, gépelek, keresek, ajánlatot teszek, veszek, és valahol legbelül, ott a legmélyebben, egy kicsit élvezem is. Talán.
"Szia, ma elkészült a gsdfsaklfmsdfl és a fdslakfnsdkfns, meg a kfmdslfdssfm, de van valami AMINEK NEM FOGSZ ÖRÜLNI, MONDJAM?!” - köszönt rám a vonal túlfeléről Attila, a bálnamentő Professores Rex, akinek nap végi összefoglalója már-már szokásossá vált. A hangjából érzem, hogy ma is egy olyan elcseszettül magyarázhatatlan és körülírhatatlan műanyag keret bizbaszpöckéről fog magyarázni, amit lehetetlen elképzelni is, nemhogy megérteni vagy BESZEREZNI. Persze, nem is okoz csalódást. Egy mondattal később már a váltókulisszát burkóló rózsafa betétre tűzött-ragasztott, de letört pöcök elhelyezkedéséről magyaráz, én meg hallgatom, szép lassan kikapcsol a kávéfőző, meg a telefon is lemerül. Minden nap egy újabb vesztes csata, de a háború még folyik, nem adjuk fel, cikkszámot kérek, beszerzést ígérek.

Mint később a fotókról kiderült, egy A1406830086-ra lett hirtelen szükségünk – vagyis arra a legendás, soha senki által se látott, ámde beszerezhetetlen pöcökre, ami nélkül a világ nem lenne ugyanaz. Ez a dugóhúzó formavilágú műanyag rögzíti a hétrétegben lakkozott, sablonban feszített-ragasztott, felmelegített majd lehűtött, több rétegű rózsafa betétet a váltókar körül, a könyöklő felőli végnél, hogy szépen simuljon, ne álljon ki bután, és ne tűnjön csálénak, ha valaki benéz az utastérbe. Így:

Ezt a pöcköt a szakembörök törik le mikor a panelt erőből feszegetik, hogy bekössenek valami később már idegesítő, vagy nem is működő kiegészítőt. Pedig elég lenne csak rápillantani a váltókar körüli burkolatra, felpattintani a műanyagot, és a sötét lyuk mélyén felfedezni azt a 3 mm átmérőjű, fekete pöcökvéget, amit ha meghúznának, közben a homlokukkal a rózsafa burkolatot szépen a helyén tartva, simán oldhatnák az oldható kötést – anélkül, hogy eltörjön az a nyomorult, beszerezhetetlen, soha senki által még nem látott pöcök, ami csak komplett fabetéttel, háromszázezerért együtt kapható. Vagy újban kilenchatvanért.
Egy napsütétes kedd délelőtt láttam meg először. Ott ültem, néztem a monitort, gyönyörködtem benne, és éreztem, hogy ő is visszanéz. Ismerkedtünk. Csak a pöcök, meg én. Eleinte hezitáltam, nem akartam ekkora cirkuszt rittyenteni köré, de úgy voltam vele, essünk túl rajta! - annak ellenére, hogy elsőre sosem adom magam ilyen könnyen, de legyen! - jönni akar, éreztem, hát fizettem. És most? Van egy pöcköm valahol Litvánia és Óbuda között az űrben, dobálódik, törhet, sérülhet, én pedig aggódom, mert nincs másik, ő már az én pöcköm, a fabetétem pöcke, a Bruno a bálna pöcke, ő mindannyiunké.

Szia, ma elkészült a dsanbfkasjfjvkbs és a fndskjfnsd, meg a fnksdjf sdkj, de van valami AMINEK NEM FOGSZ ÖRÜLNI, MONDJAM?! - jön a szokásos telefon kedd délután pont, miután megrendeltem a dedet. Figyu az van, hogy kivettem a fabetétet és nagyon jó, hogy jön a 1406830086-os pöcök, csakhogy most ahogy nézem, hogy nem lesz hova bepattintani, mert valaki kipattintáskor elpattintotta a tartófület, és hát kéne még egy A1406832200 is, amit csak gyáriban lehetett megvenni egytrilliárd forint körüli összegér, de már nem árulják. - Na, itt már én kapcsoltam ki a kávéfőzőt, hordtam ki egy sztrókot, már zsibbadt a szemgolyóm, a fejemet meg azért nem vertem a falba, mert gipszkarton és egy részét én raktam fel. ANYÁD!!!! - üvöltöttem magamban, miközben Attinak csak annyit suttogtam köszi, intézem.

A A1406832200 tulajdonképpen egy rács, ahogy a képen is látszik és ez van a fabetét aljára tapasztva, meg tűzve az örökkévalóságnak. Csakhogy ez nem teljesen sikerült, ugyanis törik, reped, pattan, utána pedig a gombok beesnek, meganyátlanodik a pöcök, a fabetét erektál, a világ összedől. Vagyis dőlne, ha Atti nem tudná megragasztani, csakhogy most nincs mit, meg mivel, mert ami letört azt is kidobták, vagy a földbe hantolták. De mindegy is, hiszen, ha jön a pöcök, kell az a szar is, ugyanis egyik sem ér a másik nélkül fabatkát sem.
Fabatka
A batka – vagy régi nevén babka – aprópénz volt Sziléziában és Csehországban, hazánkban pedig a 16. század elején jelent meg. Értéke oly csekély volt, hogy egy 1548-as törvény szerint mindössze három batkát ért egy krajcár – de mivel az emberek igyekeztek túladni rajta, gyakran négyet is kínáltak érte. A batkához társított „fa” előtag hangsúlyozza a pénzdarab jelentéktelenségét, hiszen már önmagában is alig ért valamit. Így alakult ki a „fabatka” kifejezés, amely azt jelenti, hogy valami egyáltalán nem ér semmit.
Egy éjfekete hajnalon pillantottam meg őt, a rózsafa betét alján pihenő, műanyag megmentőt. A lengyel Allegro webshop kínálatában árválkodott, és nem is kértek érte sokat, mindössze ötvenezret, szállítással. Yeah. Csakhogy ez egy jobbkormányos autóból maradt meg, a fát magát pedig szétfúrták, így a vásárlást egy ajánlat előzte meg, amit végül elfogadtak, hogy utána kiderüljön: amúgy nem is szállítanak hazánkba. :))) Hát miért is szállítanának? Végülis, ha már Honduras ott van a listán, Magyarországnak nincs helye, nem? :D Rövid agyvérzés után végül sikerült megbeszélni az eladóval, hogy elküldi a már harmincezer forintos, használhatatlan, szétkopott, szétfúrt fabetétet, hogy levakarhassuk, kaparhassuk az aljáról a pöcökpólyát, amivel a saját fánkra átműtésével elmegy majd Atti egy teljes munkanapja, éljen!

Hát most itt tartunk, ez egy rövid helyzetjelentés volt Brunoról, a bálnáról, de közben azért vettünk hozzá ezt-azt úgy hétszázért, majd később beszámolok róluk.
Csak az nem tiszta még, hogy ki szoptat kit.
UPDATE: a cikk leadásának másnapján megjött, íme:

A Bálna-kaland első része itt olvasható!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
