Africa Race 2024: … és akkor mi karácsony után elindulunk
Közeleg az év vége, normális emberek ilyenkor karácsonyi ajándékokat vesznek, vagy már a szilveszteri bulit szervezik. Én meg agyhártyagyulladás elleni oltásra járok, önfelfújó matracot kutatok a Decathlonban, és minden nap eszembe jut még valami, amit be kell szerezni az út előtt.
Az egész úgy indult, hogy Bunkoczi László, akinél több alkalommal is jártam már a Rádió Café Autórádió című műsorában vendégszakérteni – és nem mellesleg a legendás Szalay-Bunkoczi Dakar csapat navigátoraként ismert – felhívott, lenne-e kedvünk Dakart tudósítani, mert mennek, és jó buli lesz. Ez még valamikor augusztusban volt, nagyon könnyen mondtam igent, Balló Marci és a Bamako-felkészülése mindannyiunkat hangulatba hozott, jobbkor talán nem is jöhetett volna egy ilyen kérdés. Szerintem még most sem tudom, mire vállalkozok, akkor pedig még kevésbé volt róla fogalmam.

A december 30-tól január 14-ig tartó verseny teljes, hivatalos neve Africa Eco Race, mivel az eredeti Dakar Rally először Dél-Amerikába, majd Szaud-Arábiába költözött. A francia szervezésű verseny alapvetése nem változott, és az útvonal is nagyon hasonló, viszont a fókusza sokkal inkább a fenntarthatóság és a jótékonyság felé ment el, helyi iskolákat, könyvtárakat támogatnak, van kategóriája a megújuló energiával hajtott járműveknek, és a táborokat is úgy helyezik el, hogy az a lehető legkevésbé zavarhassa a helyieket.

6500 kilométer, 11 állomás, a végcél pedig Dakar. Franciaországból komppal fogunk átkelni, Nadorból indul az afrikai szakasz, Marokkó, Nyugat-Szahara, Mauritánia és Szenegál érintésével.
Versenyhelyzet elméletileg nem lesz, de tartanunk kell az ütemtervet, ami azt jelenti, hogy nekünk is elég gyorsan kell megtennünk az etapokat. Követjük a csapatokat, interjúkat készítünk, megpróbáljuk megmutatni a helyi kultúrát, és közben igyekszünk jól érezni magunkat, már amennyiben az egy két hétig tartó sátras buliban, egy totál ismeretlen és embert próbáló körülmények közt lehetséges. Mert persze a verseny tájékoztatója és a legendásan hipochonder Marci beszaratás-maratonjai egyáltalán nem nyugtattak meg. Megcsíp egy szúnyog, amitől maláriás leszel, majd meghalsz. De ha nem is halsz meg, bármi bajod van, a helyi kórházi ellátástól nem leszel jobban, ezen kívül felborulhatsz a dűnék között, megállhat az autód a semmi közepén, kirabolhatnak, nem is sorolom, hosszú a lista.

Egészségügyi felkészülésről már Marci mindent megírt, előírásosan én is beadattam az összes kötelező és ajánlott védőoltást, felfrissítettük a Tetanus-oltásomat is, így a szükséges előkészületek elvileg megvannak, Marci még nem számolt be írásban a rövidtávú hatásokról, de én most megteszem helyette is: a sárgaláz-tifusz-hepatitis kombinációt mindketten jól viseltük, maximum kicsi hőemelkedés és levertség volt másnap, ellenben a nemrég érkező agyhártyagyulladás és kanyaró, mumpsz, rubeola ellen kapott duó Marcit olyan szintű hőrohamos lázba taszította, amitől lenge öltözetben kellett hűlnie a teraszon, és nagyjából azt sem tudta, melyik bolygón jár. Én szerencsére egész jól viseltem a dolgot, és most már az anyagi vonzatáról is be tudok számolni: 125 ezer forint volt minden kötelező és ajánlott oltás, amire még körülbelül 10 ezer forint jön extrém erős szúnyogriasztó és maláriatabletták formájában.
A vírusok nem viccelnek, ahogy a majmok sem - egészségügyileg is készülünk a 2024-es Bamako Rallyra
Szavannák, fekete nők, majmok és Malária!
Az autó egy vadonatúj Isuzu D-Max a Fábián Autótól, amit a Maxliner pickup-specialista segítségével készítünk fel a túrára: kapott IronMan FoamCell lengéscsillapítókat és a hozzájuk tartozó, erősített rugószettet, amivel teljes terhelés mellett is 5 centi emelés van a kocsin, ezen kívül kerül rá teljes alsó haspajzs, lökhárítóba rejtett, 5,4 tonnás csörlő, snorkel (az A-oszlop mellett felülre vezetett levegőcső a por miatt), dupla akkumulátoros rendszer, meg persze platóbélés és egy robusztus felépítmény, hogy legyen helyünk pakolni, és akár tetősátorban is alhassunk. Ezeknek a hasznosságáról, hatékonyságáról és az általános tapasztalatokról majd menet közben fogok tudni beszámolni, egyelőre annyi biztosnak látszik, hogy nagyon stabil technikával indulunk útnak.
A D-Max már elkészült a mátészalkai műhelyben, most épp a dekoráció alatt áll, én még gyorsan beszerzek mindent, ami a kempingcuccaimból hiányzik, csapatunk, a Monaco Dakar Rally Raid, utastársaim Bunkoczi László és fia, Bunkoczi Soma lesznek. A felkészülésről hamarosan videóval is érkezünk!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
