- Belsőség
- Parkoló Parádé!
- volvo
- volvo xc70
- autonánia
- totalcar flotta
- parkoló parádé
- pp42
- camper gustafsson
Erre nem számítottam
Keresgélésem véget ért, megvan a kiválasztott!
Az elmúlt hetekben, hónapokban irtózatos mennyiségű hirdetésen rágtam át magam, a többségnél már el se indultam megnézni, olyan, a képekről is jól látható ár/érték aránytalanság van a pickup piacon sokaknál. Jól láthatóan porrá rohadás közeli, 20-25 éves, közel 0 felszereltségű autókat hirdetnek elképesztő áron. Persze van közte azért vállalható, de mire rátalálsz, hááát… Aztán egyszercsak elsuhant mellettem egy 850-es kocka Volvo , és kicsit elvesztem.
Kitépi a kezedből, ne aggódj
Sportkocsi, ruhásszekrény, menő, ciki – minden volt már a 850-es kombi. Helyretesszük, izibe.

Akkor már 4x4-es Pandákkal volt tele a Hahu Parkolóm, és épp egy leharcolt Sisley felé kacsingattam, viszont gyors kereséssel kiderül, a hazai piacon a 850-es annyira nem elterjedt, nem tolonganak végtelen mennyiségben a keresőben. És ekkor jött szembe azt XC70. A forma még mindig eléggé kocka, de jóval modernebb, és ami fontos, elég jó választék is van belőle, így jobb az esély az egyben lévőre.
Aztán feldobott egy második generációs zöld kockát a hirdetésfigyelő. Napokig szemeztem vele, lekértem a lekérdezőkön, rágódtam. A legnagyobb különbség a többséghez képest kézi váltó, szinte az összes XC70-es automata, de ez egy ennyi idős autónál talán előny is lehet (bár kedvelem az automata váltót). ÉS szinte ritkaság, hiszen mindössze 3 évig gyártották ebben a 200 ló körüli turbós, 5 hengeres, benzines konfigban.
Felhívtam az eladót, megállapodtunk egy köztes helyszínben és kipróbáltam az autót. Közben beszélgettünk és kiderült, hogy igen szereti az autót és gyakorlatilag az autó egész előéletét a kezembe adta dokumentáció formájában és amit azok mutattak, az gondos gazda képét mutatta.
A kocsi valóban nem tűnt rossznak, ahogy mondani szokták, jön megy teszi a dolgát. Érdekes felszereltséget választott az eredeti rendelő, a GPS, mobil modul és a kéziváltó kombó annyira nem tipikus. A navi modul sajnos korábban távozott a kocsiból, de annyira nem is hiányzik, érthető módon. A kijelző szerencsére megvan, így ha sok időm lesz, elvileg rá lehet okosítani egy Raspberry alapú Adroidos rendszert is akár. A mobilmodul működik (ez még nem a kihangosítós történet, így középen ott figyel a kagyló!), de még kitalálom, hogy ne cseréljem-e le egy pohártartóra inkább. Ebből nem volt elkényeztetve a jármű, konkrétan 0 darab van benne, mivel dohányzó csomagot rendeltek egykor (bár szerencsére ez nem érződik sehol), és a hamutál-tároló komból a középkonzol pohártartója helyére kerül.

Külsőleg egyben van, de azért látszik rajta az eltelt 20 év. A fényezetlen műanyag elemek eléggé megfakultak, de ezen változatos módon lehet segíteni. A fényezés karcos, bár ez számomra nem volt különösebben riasztó. Nem túl mélyek, hozzáértő szerint simán el lehet őket tüntetni, plusz akárcsak az előző tulaj, mi is vadkempingezni visszük majd részben, a raktáramban pihenő iKamper Skycamp Mini 3.0 (és Tonyék is) már türelmetlenül várja, hogy felkerülhessen rá. A Vadmusso projekt a tervek szerint a Volvóval folytatódik!
A fejben építés folytatódik
Fejben nagyon épül a Vadmusso, de azért már megmunkáltunk egy kis vasat is és megnéztem, miben is fogok lakni a Grand Musso tetején

Miközben kellemesen ringatóztunk Keszthely utcáin, kiderült pár dolog. Egyfelől, ahogy az fel is tűnt, igen szereti a kocsit, nehezen engedi el, de sajnálatosan flottát kell optimalizálnia. Másfelől, mint kiderült, sok közös ismerősünk van, többek között Rézmonyó és Bumbi, akik egykor meg is énekelték a kiváló Oldsmobilját .
Az eljegyzett autó
Bár az autónak leáldozóban van, az Ökumenikus Autószeretet Egyháza él, virul és várja híveit, még ha mostanra már csak hagyományőrzésre is.
Na ekkor elkövettem a tipikus hibát, nem csaptam le azonnal az autóra, így volt pár izgatott napom, miközben mellesleg a Szigeten melóztam ezerrel egy Transittal, onnan meg azért nem lehet annyira elszaladni. De azért egy-két nap múlva felhívtam Tony-t, és fixáltuk a vételi szándékot a gentlement’s agreement jegyében és reménykedtem.

Végül nyélbe üttetet az üzlet és én aznap este boldog Volvó tulajdonosként suhantam haza az autópályán, élvezve olyan, szegény Berlingómból hiányzó extrákat, mint a szervókormány, a tempomat, a teljesítmény és ami a legfontosabb talán, a klíma. És tényleg jéghideg.
Amikor a baráti chat-re beírtam, hogy mit tettem, mindjárt kaptam az úristen benzines Volvó, úristen leeszi a hajad. De hát eddig pickupokkal jártam, szóval olyan nagy izgalmak egyelőre az első párszáz kilométer alatt nem látszottak a fogyasztásmérőn, sőt jelenleg olyan 500 km pályázás (120-130 km/h meg pár dugó) épp 8,5 litert ír a kijelző.
Persze azért nem tökéletes a kocsi, van pár hiányosság, beállítani való, meg biztos használat közben is kibuknak dolgok. De az első tapasztalatok jók, de azért még egy alapos átvizsgálást megejtünk vele és ezt ti is végig izgulhatjátok velem együtt, mert a tervek szerint a szeptemberi Parkoló Parádé élő MűhelyPRN forgatásának egyik áldozata lesz a zöld kocka! Lehet jönni kárörvendeni ;)
Totalcar Parkoló Parádé
V8 és USA tematikával jelentkezik a Parkoló Parádé, de gyertek, gyertek, nyugodtan, bármivel!
Május 4-én tartjuk 2025 első Parkoló Parádéját, ahol fókuszban az európai autógyártás.
Az idén 25 éves Totalcar születésnapi rendezvénysorozatának első állomása a már jól ismert Hungexpo és a Parkoló Parádé. Lesz minden, amit eddig megszoktál: ökumenikus autószeretet, barátkozás, eszmecsere, gyerekprogramok, szakmai előadások, autóztatás és persze autók minden mennyiségben.
Ugyanakkor kicsit meg is újulunk, ráadásul az év nagy durranása, hogy a magyarországi Red Bull Show Run partnere a Totalcar lesz: idén minden Parkoló Parádén ott lesz a Red Bull Forma-1-es kerékcsere-szimulátora, a Pit Stop, amit Te is kipróbálhatsz.
Kapunyitás 14 órakor!
Részletes program és jegyvásárlás ide kattintva!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
- Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
