Lehet, hogy már járni tudtam, amikor a Cadillac kivonult Magyarországról, de jogsim még tuti nem volt. Mégis, a Cadillac valahogy vonz, talán azért mert annyiféle autón volt a Cadillac Herald. Ott vannak a szerencsétlen próbálkozások, mint a Cimarron, vagy a Catera, utóbbi egy Opel Omega átmatricázva. Tényleg.
10 nagy bukás az autóiparból
Ajánló: Gyilkos kormányoszlop, érthetetlen formaterv, nyomasztó megbízhatatlanság. Egy autó sokféleképpen lehet rossz, de egy bukáshoz több kell.
De épült Cadillac öt méternél is nagyobb kupé kasznival, 7,5 literes V8-assal, elsőkerékhajtással(!), vagyis elég széles a skála. Utólag belegondolva furcsa is lett volna, ha pont a pokoli erős sportkombi marad ki.
A műfajt talán a Volvóval és az Audival a legkönnyebb azonosítani, közös bennük, hogy egyik sem kommersz technika. A Volvo sportos kombijaiban ott az öthengeres turbómotor, az Audinak meg a Quattro, de 2000-es években a Mercedes és a BMW is 5-6 literes, nagyfordulatú motorkban hitt, ha gyorsan kellett mozgatni a családot.
Majd pont azért nem fogyaszt, mert Mercedes?! :DD
Szoktuk volt mondani, manapság a BMW csinálja a legjobb Mercedeseket. Néha viszont a Mercedestől érkezik egy istentelenül jó BMW.
Nem nehéz kitalálni, hogy a Cadillac is a saját márkaidentitását akarta megmutatni a közepes (mid-size) sportszedánjában és kombijában. A 2007 és 2014 között gyártott CTS a General Motors Sigma II platformjára épült, egy nagyjából a kortárs Audi A6 méretű szedánt kell elképzelni, csak sokkal több art deco elemmel. És míg az akkori riválisok a turbóban vagy a fordulatszámban hittek, a GM polcairól könnyű volt levenni a Corvette-ben is alkalmazott LS3-as V8-at.

Ez a V8 önmagában sem lett volna kevés, hiszen 6,2 literből erőlködés nélkül jön ki 430 lóerő, de nem Amerikáról lenne szó, ha nem akasztottak volna rá még egy 1,9 literes Eaton kompresszort. Az így létrejött LSA motor a Cadillac addigi történetének legerősebbje lett, 556 lóerővel és 750 newtonméterrel. Képzeljék el az LS jellegzetesen gurgulázó hangját, ahogy a kompresszor nyígása festi alá:
A legtöbb változat vélhetően a hatsebességes automatával ment el, de Amerikának mindig volt egy fura vonzódása a kézi váltóhoz, elég csak az M3-as vagy M5-ös BMW-kre gondolni, amelyekből kizárólag Amerikában árultak manuális kivitelt. Így került be a CTS-V-be a Tremec TR-6060-as hatgangos kézi, ami még a drabális T-56 egyik elszármazása. Utóbbit még a Borg-Warner fejlesztette ki a Dodge Viper számára, és a kilencvenes évektől kezdve mindenbe bekerült, ami erős volt és hátsókerekes, Aston-Martintól a Shelby Mustangig. A CTS-V-be épített változat 810 newtonméterig garantáltan bírja.
Ehhez a teljesítményhez persze már kellett körítés is: az adaptív futóművet a BWI szállította be, ebben a csillapító folyadék viszkozitását a benne lévő fémrészecskék mágneseses gerjesztésével változtatják, a hatdugattyús nyergek pedig a Brembótól származnak. 2009-ben a CTS-V 4 másodperc alatt futotta a 100-at, és az Amerikában mérvadó negyed mérföld is megvolt 12,3 alatt.
Ez már bőven elég lenne, hogy ráfixálódjak, hiszen a Cadillac gyökeresen más úton jár műszakilag, mint az európai gyártók, de nekem a kombisága adja el igazán a CTS-V Wagont. Az önmagában nagy dolog, amikor egy gyártó kombit is készít a csúcsmodelljéből, viszont ez egy a szokásosnál dögösebb darab. Ahogy lecsapták a csomagtérnél a kasznit, az a másik kedvencemet, az IS200 Sportcrosst juttatja eszembe, és nagyon menő, hogy a kombi hátsó nem kényszermegoldás, hanem sikerült továbbvinni benne a formanyelvet.
Mindez csak arról jut eszembe, hogy a Bring a Trailer árverésén éppen elvittek egy kék CTS-V Wagont 68 ezer dollárért. Ha figyelembe vesszük az inflációt, közel annyit adtak érte, mint amikor kitolták a szalonból, vagyis elég hamar klasszikussá érett. Valószínűleg az is benne van, hogy többé nem készült Cadillac kombi kasznival, de a konkrét darab is döbbenetes állapotban van. Akárhogy is, a motor, a kézi vált, a kaszni olyan ütős kombó, ami nem valószínű, hogy valaha visszatér.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
