Biztos feltűntek már a címlapjainkon azok a kicsi kék négyzetek, az úgynevezett csokik. Ezek segítik az olvasót abban, hogy kitalálja, milyen kategóriára, milyen témára számíthat az adott cikkben, a kreatív, blikkfangos cím mellett jó, ha ott van, hogy MűhelyPRN, Fotelnepper vagy mondjuk Használtteszt. Tavaly óta egy rikító világoskék, nexTC csokink is van, amit minden olyan cikk és sztori megkap, ami az autóipar történetében épp megnyíló törésvonalon túl történik. Ezt a törést nem kell bemutatni, nagyjából köztudott, hogy a belső égésű motorok hamarosan technológia szinten dobják le az ékszíjat, egy-két évtizeden belül a gyártásuk is leáll, helyettük pedig az alternatív hajtások lépnek porondra.
Egyelőre úgy néz ki, hogy az akkumulátor+villanymotor kombó lesz a meghatározó irányzat, de simán lehet, hogy hosszú távon a zöldhidrogéneseknek lesz igazuk, szóval lehet itt még egyházszakadás. Az autós média dolga egyebek mellett az, hogy bepillantást nyújtson az éppen tartó, évtizedes zsinatra, és kapaszkodót nyújtson a hívőknek, hogy tudják, mi a fene történik a fejük felett. Fekete füst jelentette a dízelpápa távozását, most meg épp kendercsuhás villanypüspökök celebrálják a szertartásokat, mi meg közvetítjük a Szent Péter tér oldalába támasztott furgonunkból, amit úgy hívunk, nexTC. Nyilván még nyakig benne állunk a hagyományos hajtások uralmában, az átállás nem megy egyik évről a másikra, de az infrastruktúra lassú kiépülése miatt igazából jobb is így. Mindenesetre úgy ítéltük meg, hogy érdemes lehet egy külön platformot is fenntartani ezeknek az alternatív hajtásokról és egyéb, jövőbe mutató technológiákról szóló cikkeinknek, egy olyan aloldalt, amin azok az olvasóink böngészhetnek, akiket a halványuló jelen technológiáknál jobban érdekelnek az újdonságok. Ők a nexTC-n tisztán, szűrve kapják az elektromos, hidrogénes, bioüzemanyagos, önvezetéses tartalmakat, egyelőre kísérletezünk, hogy mi lehet nektek a legjobb formátum, a címlap ezért még változhat.
Emellett egy külön Facebook-oldalt is nyitottunk. Miért van rá szükség? Eddig is elkommentelgettetek a Totalcar anyaoldalon, de úgy vettük észre, hogy a releváns posztok alatt a fundamentalista keménymag kitartóan méri a csapásokat az értelmes diskurzusokra. Ez egy idő után fárasztó. Az aloldal egy rezervátum/inkubátor szeretne lenni, ahol nyugodt körülmények között, nyilván kisebb számban - remélhetőleg családias, Belsőséges időket idéző környezetben - lehet majd elbeszélgetni a villanyautókról és minden egyébről, ami a közeljövőben átírja az autóipar viszonyait. Vagy nem írja át, és az egész elektromos mizéria 20 éven belül magába roskad, és viszi magával a szektor nagyjait. Ez is egy forgatókönyv, azért vagyunk itt, hogy ilyenek fölött is elmorfondírozzunk - fontos, hogy társadalmi vita is legyen a témában.
Eleinte biztos lesznek olyan szorgalmas trollok, orkok meg uruk-haiok, akik merő szórakozásból, de követni fogják az oldalt. Félreértés ne essék, az ellenvéleményeket is nagyon szívesen látjuk, sőt, sőt, sőt, de a rekreációs célú köpködésnek nem szívesen adunk helyet. Az irányelv a szokásos, igyekszik ésszerű lenni: hozzáadott értékkel bíró, az adott témához kapcsolódó kommentek jöhetnek, ontsátok őket dögivel, de akármennyire értelmes legyen is tartalmában az adott hozzászólás, ha a stílusát olyannak ítéljük, sajnos offolni fogjuk. Nem vagyunk gyufaárus lányok, egy szintig lehet bazmegolni, de a személyeskedőket, az alsós harmadikosok módjára cívódókat, a cigányozókat, buzizókat, satöbbizőket szempillantás alatt vágjuk ki, aki pedig különösen visszataszítóan viselkedik, azt bónuszként a TC-ről is tiltjuk.
Mindenesetre reméljük, hogy egy tök jó közösség épülhet ki így, és olyan beszélgetések kerekednek majd, amikből a megrögzött Musk-hívőktől elkezdve a benzinben kandírozott konzervatívokig mindenki tanulhat, ad absurdum meg is barátkoznak egymással a felek. Itten a link még egyszer!
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
Senkinek sem kell.
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.