Hahó, új Facebook-oldalt indítunk a NexTC-nek

2022.02.01. 16:01
4 hozzászólás

Biztos feltűntek már a címlapjainkon azok a kicsi kék négyzetek, az úgynevezett csokik. Ezek segítik az olvasót abban, hogy kitalálja, milyen kategóriára, milyen témára számíthat az adott cikkben, a kreatív, blikkfangos cím mellett jó, ha ott van, hogy MűhelyPRN, Fotelnepper vagy mondjuk Használtteszt. Tavaly óta egy rikító világoskék, nexTC csokink is van, amit minden olyan cikk és sztori megkap, ami az autóipar történetében épp megnyíló törésvonalon túl történik. Ezt a törést nem kell bemutatni, nagyjából köztudott, hogy a belső égésű motorok hamarosan technológia szinten dobják le az ékszíjat, egy-két évtizeden belül a gyártásuk is leáll, helyettük pedig az alternatív hajtások lépnek porondra.

Egyelőre úgy néz ki, hogy az akkumulátor+villanymotor kombó lesz a meghatározó irányzat, de simán lehet, hogy hosszú távon a zöldhidrogéneseknek lesz igazuk, szóval lehet itt még egyházszakadás. Az autós média dolga egyebek mellett az, hogy bepillantást nyújtson az éppen tartó, évtizedes zsinatra, és kapaszkodót nyújtson a hívőknek, hogy tudják, mi a fene történik a fejük felett. Fekete füst jelentette a dízelpápa távozását, most meg épp kendercsuhás villanypüspökök celebrálják a szertartásokat, mi meg közvetítjük a Szent Péter tér oldalába támasztott furgonunkból, amit úgy hívunk, nexTC. Nyilván még nyakig benne állunk a hagyományos hajtások uralmában, az átállás nem megy egyik évről a másikra, de az infrastruktúra lassú kiépülése miatt igazából jobb is így. Mindenesetre úgy ítéltük meg, hogy érdemes lehet egy külön platformot is fenntartani ezeknek az alternatív hajtásokról és egyéb, jövőbe mutató technológiákról szóló cikkeinknek, egy olyan aloldalt, amin azok az olvasóink böngészhetnek, akiket a halványuló jelen technológiáknál jobban érdekelnek az újdonságok. Ők a nexTC-n tisztán, szűrve kapják az elektromos, hidrogénes, bioüzemanyagos, önvezetéses tartalmakat, egyelőre kísérletezünk, hogy mi lehet nektek a legjobb formátum, a címlap ezért még változhat.

Emellett egy külön Facebook-oldalt is nyitottunk. Miért van rá szükség? Eddig is elkommentelgettetek a Totalcar anyaoldalon, de úgy vettük észre, hogy a releváns posztok alatt a fundamentalista keménymag kitartóan méri a csapásokat az értelmes diskurzusokra. Ez egy idő után fárasztó. Az aloldal egy rezervátum/inkubátor szeretne lenni, ahol nyugodt körülmények között, nyilván kisebb számban - remélhetőleg családias, Belsőséges időket idéző környezetben - lehet majd elbeszélgetni a villanyautókról és minden egyébről, ami a közeljövőben átírja az autóipar viszonyait. Vagy nem írja át, és az egész elektromos mizéria 20 éven belül magába roskad, és viszi magával a szektor nagyjait. Ez is egy forgatókönyv, azért vagyunk itt, hogy ilyenek fölött is elmorfondírozzunk - fontos, hogy társadalmi vita is legyen a témában.

Eleinte biztos lesznek olyan szorgalmas trollok, orkok meg uruk-haiok, akik merő szórakozásból, de követni fogják az oldalt. Félreértés ne essék, az ellenvéleményeket is nagyon szívesen látjuk, sőt, sőt, sőt, de a rekreációs célú köpködésnek nem szívesen adunk helyet. Az irányelv a szokásos, igyekszik ésszerű lenni: hozzáadott értékkel bíró, az adott témához kapcsolódó kommentek jöhetnek, ontsátok őket dögivel, de akármennyire értelmes legyen is tartalmában az adott hozzászólás, ha a stílusát olyannak ítéljük, sajnos offolni fogjuk. Nem vagyunk gyufaárus lányok, egy szintig lehet bazmegolni, de a személyeskedőket, az alsós harmadikosok módjára cívódókat, a cigányozókat, buzizókat, satöbbizőket szempillantás alatt vágjuk ki, aki pedig különösen visszataszítóan viselkedik, azt bónuszként a TC-ről is tiltjuk.

Mindenesetre reméljük, hogy egy tök jó közösség épülhet ki így, és olyan beszélgetések kerekednek majd, amikből a megrögzött Musk-hívőktől elkezdve a benzinben kandírozott konzervatívokig mindenki tanulhat, ad absurdum meg is barátkoznak egymással a felek. Itten a link még egyszer!

Az oldalról ajánljuk

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

2 órája
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16