Elképesztő merészséggel forgatta fel a Renault Cliót a Tom Walkinshaw Racing, akik a szokványos francia kisautóból nem egyszerűen egy hot hatchet csináltak, hanem valami olyan szürreális kreténséget alkottak, ami még koncepciónak is durva volna. A franciák pedig beleálltak és utcára engedték a meglehetősen túlmotorizált Cliót.

Annyira kiszélesítették a háromajtós bódét, hogy talán még az R5 Turbo is pironkodna mellette, mert a Clio V6 tényleg úgy néz ki, mintha egyenesen szteroidból volna. Ahol a motornak lenne a helye, ott csak egy akkumulátor és néhány cső fut, máskülönben egy hasznavehetetlen üreg. Hátsó ülések pedig nincsenek benne, mert a pad és a csomagtér helyét foglalja a 60 fokos hengerszögű V6-os motor, ami ebben a Ph2-es verzióban már 230 helyett 255 lóerős.
Turbó, de nagyon!
Minden autó itt van, amitől a Renault igazán menő lett. És még vezethettünk is párat.
Esőérzékelős ablaktörlője van, automatán kapcsoló fényszórói és van benne klíma is, de hagyományos kisautónak korlátozottan alkalmas, hiszen azon kívül, hogy rövidke, nem könnyű a Clio V6-ossal az élet. 13 méteres a fordulóköre és nyugodalmasan vezetve 12 literes fogyasztással lehet számolni, ráadásul a nagybevásárlást is csak több körben tudja hazaszállítani ennyi tárolókapacitással. Ellenben kevesebb mint 6 másodperc alatt van 100-on és közel 250 km/óra a végsebessége.
Megjelenése pillanatában tudni lehetett, hogy ilyen autó nem születik többet a világra, így teljesen egyértelmű volt, hogy klasszikussá érik majd az a pár darab, ami életben marad belőle. A Clio V6-os vezethetősége nagyon ügyes pilótát kíván, mert nem könnyű összekanalazni, ha nyerésre áll a fizika, tehát messze nem mérhető egy Megane RS kezességéhez.
Mai ajánlatunk pályanapokra
Karakteres, kemény és erős. Nem lehet vigyor nélkül kiszállni belőle és nem fél kérni tőled, de azért cserébe, amit ad, minden semmiség.
2003-tól két éven át készültek már a franciaországi Dieppe-ben a Ph2-es Clio V6-osok, mindössze 1309 darabot gyártottak belőle. Ezt a jobbkormányos Liquid Yellow-t pedig egyértelműen az utókornak őrizgették, mostanra csak 1580 km van benne, és megért bő 31 millió forintot.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
