Aki régóta túrja a hazai használtautós oldalakat egy dögös kétajtós után kutatva, bizonyosan belefutott már a Mitsubishi Starionba (abba az egybe, amit kínálnak), ami a maga nemében és idejében egészen kompetens, de a kortársakhoz képest alulértékelt kupé volt. Ma a markáns vonalaival és felnyíló lámpáival emlékeztet a Mitsubishi szebb, sőt talán legszebb napjaira.

Ez az időszak egybeesik a B csoportos ralival (golden era, hej, hej), és a sportos imázst alátámasztandó, a Mitsubishi sem akart kimaradni a legendából, megépítette a maga versenyautóját. A nóvum az, hogy a Mitsubishi UK levelezéseiből nemrég előkerült néhány kép az autóról, amiből 200 darabot szántak gyártásra, ennyi kellett a homologizációhoz. A Starion 4WD-t a Ralliart (a Mitsubishi sportrészlege) Egyesült Királyságban működő ága fejlesztette a Lancer 2000 Turbo utódjaként, a munkában két nevesebb szakember is részt vett, egyikük egy korábbi versenyző, Andrew Cowan, másikuk egy ex-Audi mérnök, Alan Wilkinson volt.
Újra felbukkan a Mitsubishi Ralliart
Az egykori házi tuningcég nevét állítólag sportos modellváltozatokon tervezik újra használni.
A normál verzióba a Lancerből származó 2 literes motor került volna, amivel 350 lóerő volt a cél, az eggyel durvább modellbe, az evolutionbe pedig egy 2140 köbcentire fúrt verzió került volna, utóbbiból húsz példányt terveztek legyártani. A karbon/kevlár karosszéria miatt 1000 kiló lett volna az összsúly, ez a súly/lóerő arány az 1985-ben érkező Peugeot 205 Turbo 16 durvább változatig versenyképesnek számított. Az autó dobozos, szélesített sárvédői ismerősek lehetnek az utcai Starion sportos verziójáról, legkönnyebben az autó orráról lehet megkülönböztetni őket: a felnyíló lámpák helyett kerek dupla-lámpákat kapott, ami miatt megrövidülhetett az autó első túlnyúlása: ezzel a súlyelosztás is javult és egy nagyobb hűtő is befért.
Az autó végét természetesen a B csoport tragédiája jelentette, ami a Starion 4WD-t díszes társaságba taszította: a rali olyan, sosemvolt autója lett, mint az Escort RS1700T (amit végül az RS200 miatt hagytak félbe), vagy az Audi Sport Quattro Csehszlovákiában, titokban tesztelt középmotoros verziója. Mégsem dolgoztak hiába az autón a mérnökök, a hajtásával szerzett tapasztalatokat felhasználták a Galant VR-4-hez, ami a márka első WRC-győzelmeit hozta el, és megágyazott a későbbi Lancer Evóknak is.
Via Autoexpress

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
