Régen maga mögött hagyta a hülyegyerek korszakot az E30-as BMW, a korai darabok meg javában veteránná értek. A legnagyobb kincs mind közül az első M3-as, ami köré olyan vastag legendából húztak falat, hogy esélye sincs elkerülni az ikon státuszt meg az üveges tekintetű rajongókat. Hogy a BMW indulhasson a DTM-ben és az A csoportban, 5000 darab homologizációs autót kellett legyártaniuk, amit bőven sikerült megugrani, mert az M3-as egyértelmű siker lett.

Valamivel 18 ezer példány előtt állt meg a gyártás, amiknek döntő többsége kétajtós kupé és csak 786 lett kabrió. Az 1988-tól gyártott nyitható vászontetős változat egyértelműen polgári felhasználásra készült, hiszen a motorsportban sok hasznát nem vették volna a kevésbé merev karosszériának. Vonalai úgy kívánták, hogy a nyitható tetős M3-ason ne legyen rajta az emelt csomagtérajtó és a hátsó szárny sem, de a szélesítések azért ott vannak, így nyitott tetővel csodálatos, letisztult formája van.
Nyomasztóan makulátlan ez az E30 M3
Ez az E30 talán még új korában sem volt ilyen patika. Megkívánni könnyű, de miért csak a garázs örüljön neki?
215 lóerőt tud az S14-es kódú, 2,3 literes, négyhengeres, amihez dog leg kiosztású ötgangos kézi váltó csatlakozik és mindez itt sokkal inkább az élvezetért és a menetszélért van, mint a versenypálya miatt. Ide passzol is a szövet helyett az elegánsabb, világos szürke bőr belső. Legutóbb 23 évet töltött egy családnál, akik első tulajdonosához hasonlóan gondosan szervizelték. Kicserélték az üzemanyagtankot, az elektromos tető mechanikáját és felújították a szelepfedelet, hogy ennyire szép legyen a géptér.
Ez a Macao kék 1991 júliusában készült el és egyike az utolsó három autónak, mára pedig kicsit több mint 147 ezer kilométer van benne. Néhány horpadás javítása után a fényezése már friss, de a felniken látható apró sérülések és a beltér néhány hiteles kopása meg a kis repedések a bőrön igazából csak hozzátesznek az M3 kabrió hangulatához.
Olyan az egész autó, hogy kedvem volna kis bámészkodás után helyére csúsztatni a gépházfedelet, elcsomagolni a tetőt és két napraforgóval teli mező között beleautózni a naplementébe. Inkább, minthogy álldogáljon csendben a garázsban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
