Enzo Ferrarinak a versenyzés volt a szívügye és ezért azt is megtűrte, hogy még az autózást csak ugató, módos urak vigyorognak az ágaskodó lovacska mögött. Persze, kissé gőgösen állt hozzá, de Commendatore már csak ilyen. Juan Manuel Fangioból csak egy volt, a többiek pedig nem csak gyorsan, hanem kényelmesen is szerettek volna utazni, méghozzá a csomagjaikkal, ezért a Ferrarinak szüksége volt egy mindennap használható túraautóra.

Pinin Farinát kérte fel az autó megtervezésére, aki a 250 MM formáit finomította, és figyelembe kellett vennie azt is, hogy nyereségesen gyártható típus legyen. A kétajtós, kétüléses kupé miatt bővítette gyárát a Ferrari, hogy ne legyen akadály rövidebb időn belül több vevőt kiszolgálni. Ez egyfajta nyitás volt a sorozatgyártás felé, de ez nem jelenti azt, hogy 250 Europa GT-ből sok készült volna.
1954-ben mutatták be az autót a Párizsi Autószalonon, mely alá a korábbi keresztlaprugós helyett elöl független, tekercsrugós futómű került, hátul hosszanti laprugós, merevtengelyes maradt. A motortérbe viszont a 3,0 literes Colombo V12-es került 220 lóerővel, amivel megfutotta a 230 km/órát.
1955 októberében készült el a 0413 GT alvázszámú autó, melynek első tulajdonosa a Ferrari egyik legfontosabb korai pártfogója volt, a genovai Dottore Enrico Wax. Ő volt az elnöke a Wax & Vitale SpA-nak, mely neves luxusmárkák olaszországi forgalmazója volt, így a Johnnie Walker viszkié, a Moët & Chandon pezsgőé és a Connolly bőré. Imádta az olasz autókat, több Alfa Romeo és Maserati is állt a garázsában a Ferrarik mellett.
Egyes pletykák szerint Waxnak annyira jól ment, hogy évente új Ferrarit vásárolt, és voltak köztük teljesen egyedi darabok is. A 250 Europa GT-jén a hátsó lámpák és a műszerfal különleges, valamint az elegáns színösszeállítás. A fémes sötét szürke metál (Grigio Metallizzato, mennyire szépen hangzik olaszul!) narancssárga bőrkárpitot választott.
1960-ban szállították át a kaliforniai William Gottwaldnak, aki gépészmérnökként a Messerschmitt Aircraftnál is dolgozott, majd saját vállalkozást alapított, a United Research and Manufacturingot. Szélesebb skálán mozgott a gyűjteménye, mint Waxnak, de minden autóban közös volt az alacsony futásteljesítmény és az eredeti állapot.
Ma sincs ez másképpen az 1955-ös Ferrari 250 Europa GT-vel, aminek ennyi év után 33 671 km-t mutat az órája (a szakértők szerint ráadásul jogosan). Rozsdás és kopott, nem csillognak rajta a krómok, néhol horpadt a karosszéria és lekopott a festék, de varázslatos patinája van így, a fekete kaliforniai KPP 427 rendszámmal.
Hibátlanra restaurált öreg Ferrariból van elég, de ilyen gépből, amin látszik minden egyes eltelt év, csak nagyon kevés. A Gooding & Company szerint ez majd megér valakinek bőven több mint 2 millió dollárt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
