Szép korszak az a BMW-nél, amiben a Z3 M is született. Ekkoriban már adottak voltak a jó karakterű, sorhatos szívómotorok, de kellően kulturált felszereltségű, élhető belterű autók születtek. A Z3 bizonyos értelemben mégsem lett egyértelmű siker, de a sneaker formájú Z3 M kupé egy másik univerzum.

Valahogy nem hozták az elvárható minőséget az amerikai gyárban készülő Z3 roadsterek, kezdetben még az ülés is kényelmetlen volt bennük. A kissé hervasztó, négyhengeres motorokkal meg a nyitott diffivel tompán emlékeztetnek csak azokra a tipikus angol sportautókra, amikkel tényleg ünnep minden nap, amikor nem esik a ködös Albionban. Ellentétben az MX-5-össel, ami ugye nettó zseniális.
Úgy szól a legenda, hogy a nyitható tetőssel ellentétben a kupé Z3-as olyan szerelem-projekt volt, amit a mérnökök munkaidő után dolgoztak ki. Az eredmény egy mókásan cipő formájú, shooting brake jellegű apró kétajtós lett, ami 2,7-szer merevebb lett a fém tetővel.
Csomó karosszériaeleme egyezik a roadsterrel. Egyrészt azért, mert a BMW akkori vezetősége annyira nem látta benne a fantáziát, hogy csak nehezen ment át ez a változat a menedzsmenten, másrészt pont emiatt költséghatékonyan kellett megoldani a gyártást. Persze, ettől még rápakolták az összes M-es kiegészítőt a kigyúrt sárvédőktől a kopoltyún át a négy kidörgőig.
Ott van az orrában az E36 M3-ból is ismerős 3,2 literes, hengerenkénti pillangószelepes sorhatos sportmotor (S50B32) 320 lóval és 350 Nm nyomatékkal. A Z3 M Coupé közel 150 kilóval könnyebb, mint az E36 ugyanezzel a motorral, így 1390 kg. De a felcsavart intenzitást nem csak ez adhatja, hanem a szűk kabin, a rövidebb tengelytáv és az alacsonyabb üléspozíció, amitől minden egy kicsit izgalmasabb lesz.
Nagyjából 6300 darab készült a Z3 M Coupéból, és mind közül szerintem pont ez az összeállítás a legjobb. Ezt kevesen gondolták így, mert egyben az örökzöld színű fényezéssel a legritkább is, csak 89-re fújták, köztük erre az 1998-as, 87 ezer kilométert futott autóra, amit a Sotheby’s aukcióján, gondos olasz tulaj kezei közül lehet megszerezni. A sovány malacperselyem szerint a licitből kimaradok, a nyálcsorgatást viszont nem tudom elengedni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
