1300 kilométer egy 48 éves autóval
Túl vagyunk az első napon. Az 1300 kilométer, minimális megállásokkal, néhány apró eltévedéssel, alig 15 óra alatt meg is volt. A Bertone csodálatos. Egy ideje már csorgatom a nyálamat, de a pusztán digitális rajongás után élőben még nagyobbat üt.

Annak ellenére, hogy Csikósnak nem igazán volt ideje összeszokni a frissen talpra állított Alfával, hiba nélkül lehoztuk a távot 130-as átlag utazóval. Nem mondom hogy pihentető ilyen tempót menni egy egész napon át egy veteránnal, főleg amikor ömlik az eső, és az egyik ablaktörlő már elszállt, de ha már közel ötven éve is ilyet tudott az autóipar, az ember megkérdőjelezi az utóbbi évtizedek fejlesztéseinek létjogosultságát.

A kérlelhetetlenül szakadó esőben olyan hetykén lavíroztunk a rettenet forgalomban, hogy öröm volt nézni a bizonytalanul lemaradó puhányokat a modern autójukban. Bár ehhez a nézéshez azért meg kellett erőltetnem magam, míg Csikós előtt szorgalmasan törölt az egy szem lapát, én nagyjából ennyit láttam:

Aztán néhány órányi reménytelen zuhé után kisütött a nap, és kissé berezelve beülhettem a kormány mögé, ami ugyan a 20 éves Mazdáméhoz képest kissé sokat holtjátszik, de fél óra után szépen elkezdett felengedni a kezem, és a végére már élvezni is tudtam a gépészkedést. Nem sokszor vezettem eddig veteránt, de tény, hogy hangulatban hozzáad az egyébként kötelező unalomként kezelt utazáshoz.

A svájci határ előtt végre elvonult a monszun, és beigazolódott az első benyomásom: nagyon hosszú távon is kényelmes a Bertone. A maradék néhány száz kilométer a szép időben már gyorsabban elröppent, és a végére a fogyasztás is beállt a 9,5 literre.

A 15 órás út végén sikerült 2 perc késéssel megérkezni a szállásunk mellé, hogy aztán még egy negyed órán át keresgélhessük az utat a kerítés túloldalára. Jó szokása a Google-nek, hogy igyekszik a lehető legközelebb navigálni a célhoz. Légvonalban legalábbis.

Ha valaki Besancon közelében szeretne 10 után vacsorázni, érdemes figyelembe vennie, hogy ilyenkor csak a Meki jöhet szóba, ami valami miatt itt elvesztette gyorsétterem jellegét. Alig néhány lézengő tinédzser állt előttünk, de mire megkaptuk burit, a Blahán már rég kiszolgálták volna a fél kerületet.

Mindez kedden történt. Szerdán már csak egy négyórás út van hátra és végre ott leszünk, ahova indultunk: egy halom felbecsülhetetlen értékű veterán versenyautóról igyekszünk majd minél több anyagot összekutyulni a Magny-Cours-i versenypályán. Ja, és köszönjük a sok hasznos úti tippet és tanácsot - eddig ott tankoltunk, ahol elfogyott a benzin, a mai naptól pedig az érdekes látnivalókra időnk nem nagyon lesz.
A túra további cikkeit ide kattintva találod.
Ha pedig kedvet kaptál az autócsodákhoz, hamarosan itt az egyik kedvenc autós rendezvényünk, a Hungaroring Classic, gyere el. Mi is ott leszünk!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
