Biztos önökkel is előfordult, hogy elméláztak egy vágyott autó hirdetései felett, mi a szerkesztőségben kifejezetten gyakran csinálunk ilyet. Ilyenkor sokáig egyetértő hümmögések kísérik az onanizálást, aztán feltűnik egy ellenvélemény, amely így indít: Jó-jó, de ennyiből már van más is. És indul a matek. Ne számít a felhasználás, sem a kor, sem pedig állapot, csupán a vételár mentén ütköző személyes, teljes mértékben irracionális preferenciák. Így kerülhetett egymás mellé ez a két autó:

Audi RS2
A szerkesztőségben túltengenek az Audik, Papp Tibi és Szimós Zsolti is ilyennel jár, de persze néhány egzotikus műszaki megoldás miatt (öthenger, torsen diffi) az Audinak amúgy is különleges helye van azon a bizonyos polcon. Az RS2 régi kedvenc, egyrészt érvényesül benne a sleeper hatás, vagyis amíg csak elvillan a forgalomban, senki meg nem mondja, hogy egy Porsche által hevített 2,2-es, öthengeres turbómotor viszi, másrészt egy 320 lóerős, összkerekes kombi sosem lehet rossz. A nyolcvanas évek végén-kilencvenes évek elején a Porsche komoly anyagi gondokkal küzdött, így mérnöki és gyártókapacitását bérbe adta. Az egyik így született autó a W124-es Merciből faragott baltás gyilkos, az 500E, amiről sokat elmond, hogy szélesíteni kellett a kardánalagúton, hogy V8-as motor és a váltó valahogy beférjen. Vezettük, gyilkos. A másik ilyen gép az RS2-es Audi, amely tulajdonképpen egy 80-as kombi, de több benne a Porsche alkatrész, mint az Audi. Természetesen erre Zsolti kívánt rá, és különösen ez a kanárisárga (speedgelb) darab annyira az ember arcába mászik, hogy akkor is kéne, ha csak egy 125-ös kétütemű lenne a motortérben. Ezt ráadásul 2014-ben elképesztően alaposan felújították, még valami skandináv Audi találkozón is díjat nyert. A fájdalmas pillanat az, amikor az ember meglátja az árat: 55 ezer euró, az némi apró híján 17 millió forint. És itt estem gondolkodóba én.

Porsche 911 Carrera 4s
Ennyiért bár bitang jó Porsche 911-es van, ráadásul már a 997-es, széplámpás szériából. Komoly lélegzetvétel volt a Porschénak, amikor 1998-ban megjelent az első vízhűtéses szériája, mert bár sok ortodox porschés is elpártolt a márkától, rengeteg új vevőt is hozott a frissítés. És sokáig lenézte az első vizes Porschékat a közvélemény, valójában bitang jó autók ám. Ráadásul a második vizes széria, a 997 a legsikeresebb 911-es valaha, így elég nagy a merítés. 55 ezer euróért remek Carrera 4S kapható, kézi váltóval, 3,8 literes bokszerrel, 355 lóerővel. És amiért a Porschét választanám, az maga az autó nehezen megfogható eszenciája. Hogy az első méter után tudom, hogy ez nem valami, már korábban létező autó sportosra szabott változata, hanem az első tollvonástól sportkocsinak tervezett célgép, és higgyék el, ez egy fantasztikus érzés. De amiért leginkább ezt vinném haza az Audi helyett, az a használhatóság, és most nem arra gondolok, hogy a kombiba ne férne elég cucc. Az RS2-esből épp csak 2890 darab készült, ezért ha netán baja lenne, a világegyetem egy érdekes, értékes, és nagyon ritka darabkája pusztulna el, nem merném rendesen hajtani. Ellenben a Porsche újabb, sok is van belőle, és bár biztos szilánkosra törne a szívem, ha letámasztanám egy árokba, de tudnám, hogy nem pótolhatatlan értékkel lett szegényebb az autós világ.

És ön melyiket vinné haza?
Egyik oldalon a sorötös fűrészeli a hallójáratot, a másikon a bokszer puffog mérgesen. Két teljesen más korszellem, más világlátás, más anatómia, de mindkettő egyformán imádni való. Szavazzon, kommenteljen mondja el, melyiket és miért vinné haza.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
