Sokkal jobban néz ki

2017.02.04. 11:08
9 hozzászólás

...a nemzetközi hírű, sok száz sérült gyermekkel foglalkozó magyar intézet járműparkja 2017. február harmadikától.

Kapcsolódó
Így adtam el a Rulettkerék-Audit

Így adtam el a Rulettkerék-Audit

Több mint tíz olvasó versengett a Totalcar A6 Avantjáért, végül nehéz helyzetbe kerültünk – az utolsó krónikája.

Életem legnehezebben megírható posztjára készülök épp, mert tegnap volt egy autósnak mondható rendezvény. A Pető Intézetben. A Renault adott egy Trafic kisbuszt az intézménynek, áldassék a nevük ezért. Hoztak még egy furgonnyi játékot is hozzá, meg még a csoda tudja, mi mindent gyűjtöttek a gyerekeknek a márkakereskedők. A Master furgon méretei alapján, amibe bepakolták, 4-5 köbméterre saccolnám a mennyiséget.

Ilyenkor nincs sok protokoll: kis ácsorgás, megjönnek a gyerekek, még egy kis téblábolás, pármondatos beszédek, éneklés, köszönetmondás, kulcsátadás.

Csakhogy ezek az ovisok nem teljesen úgy érkeznek, ahogy az ovisok szoktak, a lassabb csoport járókerettel, kis biciklin, bottal – melyikük hogy tud mozogni. Sokuknál az a kunszt, hogy egyáltalán tudnak menni, és ebben a petősöknek sok-sok munkája van. Ezek a gyerekek is énekelnek, mint bármilyen más ovis, és szemmel láthatóan nem azon keseregnek, hogy nekik ez jutott. Odatipegnek az ajándékokhoz, és boldogan távoznak valami nekik tetsző zsákmánnyal. Az autó nem is annyira érdekli a többségüket, de jó napjuk volt.

Akinek van gyereke, az érti, mit érez itt az ember. Ha egészséges, akkor azért, ha pedig sérült vagy beteg, akkor meg azért.

Senki se higgye, hogy maga a látvány újdonság nekem. Úgy alakult az életem, hogy a baráti körömben mindig feltűnt pár gyógypedagógus vagy épp petős konduktor. A kettő nem ugyanaz, de ebbe most ne menjünk bele, bármelyik szakmát is választja az ember, abban biztos lehet, hogy küzdelmekkel teli, lelkileg megterhelő élet vár rá, miután túlélte a nem könnyű iskolaéveket. De pár év gyakorlattal már biztosan jobban keres, mint a Mekiben, mióta bevezették a pedagógus életpálya-modellt.

És igen, jártam már hasonló intézményben, még külföldön is. Most annak kéne következnie, hogy milyen borzalmas állapotok uralkodnak a Petőben, de nem. A környezet, ahol átszaladunk az udvarra, a járművekhez, kifejezetten kulturált, van beléptetőrendszer meg infraajtó is, de ez a legkevesebb. Az itteni munkához nagyon sok speciális eszközre van szükség, és ahogy beszélgetünk Ferenccel, a helyi osztályvezetővel, azért szavaiból úgy tűnik, rá-rászorulnak a cégek támogatására. Szóval megkértem, hogy mutassa már meg, az új Renault-n kívül milyen a járműparkjuk. Mégiscsak autós újság vagyunk.

Kezdjük rögtön a lerohadt Sharannal, megjavítani nem nagyon éri meg, kétliteres benzines motorral eladhatatlan, rozsdás, nem hozná vissza a befektetést.

Mellette áll a jobbik Transitjuk, ezzel nincs baj, és még negyedmillió kilométer sincs benne, elégedettek vele. A tesója, a rohadós Transit most épp bevetésen van, iskolásokat vitt úszni, ez már nem sokáig húzza. Még jó, hogy jött a Renault.

A legérdekesebb gép egy reptéri busz, amit imádnak. Az osztrák Kutsenits nevű cég építette, speciális, VW T5 Transporter orrú jármű ez, három tengellyel, légrugózással és sorötös TDI motorral, tudják, a V10-es PD TDI fele a motor, fogaskerekes vezérműhajtással. Nem is olyan rég volt szükség motorgenerálra, elvitt másfél milliót, de továbbra is örömmel használják. Automata, remek a fűtése, a légrugók leeresztésével egészen könnyen bejut egy kerekes szék, a rámpát csak a mázsás súlyú elektromos székek kedvéért kell kihajtani. Igaz, a légrugókat hamarosan javítani kell, mert a tömlők elkezdtek kirepedezni, és már ereszt az egyik kissé.

Mi van még? Egy Fusion, ez sem marad már sokáig, és valószínűleg a legfiatalabb gép: egy Focus II. kombi, talán 2008-as, ezzel járnak a konduktorok vidékre. Nekem gyanús a Ford-túlsúly, lehet, hogy ezek is valamilyen támogatás formájában érkeztek, de persze lehet, hogy nem. Elfelejtettem megkérdezni, de nem is a lényeg, ezek is elkopnak egyszer. És igen, a Renault is majd.

Mit lehet itt még kérdezni? Ferencet megkértem, hogy küldje el, hányan fordulnak meg az intézményükben. (Tavaly decemberben egyébként az előző Rulettkerék-Audi vásárlónk és gyermeke is megfordult itt kezelésen, mint megtudtam tőle.) Meg is kaptam a számokat.

Amint ígértem, a létszámok:
- 100 fő óvodás
- 140 fő általános iskolás (Villányi úti intézményünkben)
- 120 fő felnőtt ellátott (felnőttkori idegrendszeri betegségek, jellemzően: Parkinson, stroke, sclerosis multiplex)
- bentlakó mamás csoport – 50 kisgyermek és 50 édesanya évente
- 800 fő/év korai fejlesztésre, ambuláns kezelés keretében érkező kisgyermek
- évente kb. 2000-2500 csecsemő szűréses vizsgálatát végzik konduktoraink

Továbbá 300 főiskolai hallgatót képzünk, akik 4 éves tanulmányuk végén konduktori diplomát szereznek.

Ha ezt összeadjuk, csak összejön egy stadionnyi ember. 

Az oldalról ajánljuk

Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

6 perce
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40