Sokkal jobban néz ki
...a nemzetközi hírű, sok száz sérült gyermekkel foglalkozó magyar intézet járműparkja 2017. február harmadikától.
Így adtam el a Rulettkerék-Audit
Több mint tíz olvasó versengett a Totalcar A6 Avantjáért, végül nehéz helyzetbe kerültünk – az utolsó krónikája.
Életem legnehezebben megírható posztjára készülök épp, mert tegnap volt egy autósnak mondható rendezvény. A Pető Intézetben. A Renault adott egy Trafic kisbuszt az intézménynek, áldassék a nevük ezért. Hoztak még egy furgonnyi játékot is hozzá, meg még a csoda tudja, mi mindent gyűjtöttek a gyerekeknek a márkakereskedők. A Master furgon méretei alapján, amibe bepakolták, 4-5 köbméterre saccolnám a mennyiséget.

Ilyenkor nincs sok protokoll: kis ácsorgás, megjönnek a gyerekek, még egy kis téblábolás, pármondatos beszédek, éneklés, köszönetmondás, kulcsátadás.

Csakhogy ezek az ovisok nem teljesen úgy érkeznek, ahogy az ovisok szoktak, a lassabb csoport járókerettel, kis biciklin, bottal – melyikük hogy tud mozogni. Sokuknál az a kunszt, hogy egyáltalán tudnak menni, és ebben a petősöknek sok-sok munkája van. Ezek a gyerekek is énekelnek, mint bármilyen más ovis, és szemmel láthatóan nem azon keseregnek, hogy nekik ez jutott. Odatipegnek az ajándékokhoz, és boldogan távoznak valami nekik tetsző zsákmánnyal. Az autó nem is annyira érdekli a többségüket, de jó napjuk volt.

Akinek van gyereke, az érti, mit érez itt az ember. Ha egészséges, akkor azért, ha pedig sérült vagy beteg, akkor meg azért.
Senki se higgye, hogy maga a látvány újdonság nekem. Úgy alakult az életem, hogy a baráti körömben mindig feltűnt pár gyógypedagógus vagy épp petős konduktor. A kettő nem ugyanaz, de ebbe most ne menjünk bele, bármelyik szakmát is választja az ember, abban biztos lehet, hogy küzdelmekkel teli, lelkileg megterhelő élet vár rá, miután túlélte a nem könnyű iskolaéveket. De pár év gyakorlattal már biztosan jobban keres, mint a Mekiben, mióta bevezették a pedagógus életpálya-modellt.
És igen, jártam már hasonló intézményben, még külföldön is. Most annak kéne következnie, hogy milyen borzalmas állapotok uralkodnak a Petőben, de nem. A környezet, ahol átszaladunk az udvarra, a járművekhez, kifejezetten kulturált, van beléptetőrendszer meg infraajtó is, de ez a legkevesebb. Az itteni munkához nagyon sok speciális eszközre van szükség, és ahogy beszélgetünk Ferenccel, a helyi osztályvezetővel, azért szavaiból úgy tűnik, rá-rászorulnak a cégek támogatására. Szóval megkértem, hogy mutassa már meg, az új Renault-n kívül milyen a járműparkjuk. Mégiscsak autós újság vagyunk.
Kezdjük rögtön a lerohadt Sharannal, megjavítani nem nagyon éri meg, kétliteres benzines motorral eladhatatlan, rozsdás, nem hozná vissza a befektetést.

Mellette áll a jobbik Transitjuk, ezzel nincs baj, és még negyedmillió kilométer sincs benne, elégedettek vele. A tesója, a rohadós Transit most épp bevetésen van, iskolásokat vitt úszni, ez már nem sokáig húzza. Még jó, hogy jött a Renault.

A legérdekesebb gép egy reptéri busz, amit imádnak. Az osztrák Kutsenits nevű cég építette, speciális, VW T5 Transporter orrú jármű ez, három tengellyel, légrugózással és sorötös TDI motorral, tudják, a V10-es PD TDI fele a motor, fogaskerekes vezérműhajtással. Nem is olyan rég volt szükség motorgenerálra, elvitt másfél milliót, de továbbra is örömmel használják. Automata, remek a fűtése, a légrugók leeresztésével egészen könnyen bejut egy kerekes szék, a rámpát csak a mázsás súlyú elektromos székek kedvéért kell kihajtani. Igaz, a légrugókat hamarosan javítani kell, mert a tömlők elkezdtek kirepedezni, és már ereszt az egyik kissé.

Mi van még? Egy Fusion, ez sem marad már sokáig, és valószínűleg a legfiatalabb gép: egy Focus II. kombi, talán 2008-as, ezzel járnak a konduktorok vidékre. Nekem gyanús a Ford-túlsúly, lehet, hogy ezek is valamilyen támogatás formájában érkeztek, de persze lehet, hogy nem. Elfelejtettem megkérdezni, de nem is a lényeg, ezek is elkopnak egyszer. És igen, a Renault is majd.

Mit lehet itt még kérdezni? Ferencet megkértem, hogy küldje el, hányan fordulnak meg az intézményükben. (Tavaly decemberben egyébként az előző Rulettkerék-Audi vásárlónk és gyermeke is megfordult itt kezelésen, mint megtudtam tőle.) Meg is kaptam a számokat.
Amint ígértem, a létszámok:
- 100 fő óvodás
- 140 fő általános iskolás (Villányi úti intézményünkben)
- 120 fő felnőtt ellátott (felnőttkori idegrendszeri betegségek, jellemzően: Parkinson, stroke, sclerosis multiplex)
- bentlakó mamás csoport – 50 kisgyermek és 50 édesanya évente
- 800 fő/év korai fejlesztésre, ambuláns kezelés keretében érkező kisgyermek
- évente kb. 2000-2500 csecsemő szűréses vizsgálatát végzik konduktorainkTovábbá 300 főiskolai hallgatót képzünk, akik 4 éves tanulmányuk végén konduktori diplomát szereznek.
Ha ezt összeadjuk, csak összejön egy stadionnyi ember.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
