A Volvo, ami mindenen átmegy
Ha menet közben csak az eget és a fák lombkoronáját látod, hajlamos vagy megijedni. De a BV202-esről elhiszed, hogy bárhol átgázol.
Megfutamodtam, de nem bántam meg
"A tornácon ülve, egy sör mellett gondold végig: akarsz-e két hobbiautót?" Hosszas őrlődés után így lesz sorhatos BMW-ből dízel Audi.
Eddigi életem során két meghatározó terepes élményem volt – már ha nem számolom azt, amikor a telekről hazafelé, még jogsi nélkül betettem a nagyfater Kispókját a földút melletti árokba. Igazából a másik kettő is sántít kicsit. Az egyiknél ugye kicsit teleszaladt a gatya, amikor csak lombkoronákat láttam magam előtt – de a Volvo BV202-t akkor nem én vezettem. A másik pedig inkább bénázás volt, mint terepezés: a 80-as Audimmal egy taknyos márciusi éjjelen beástam magam a sárba, nem győztem segítség után telefonálgatni. Így hát nem csoda, hogy megörültem, amikor Nyegleo elhívott offroadozni a Suzuki Jimnyvel.

Snitt. A Jimny hátsó ülésén kuporgok. Szerencse, hogy keskeny az autó, mert így csodásan ki tudom magam feszíteni. Most biztosan felborulunk. Oké, a rézsű csak huszonöt fokos, de ez a helyzet akkor is rendellenes. Persze, valós veszély nincs, Csaba, az instruktorunk nem most lát először sem terepet, sem terepjárót. Ekkor még nem gondoltam, hogy hamarosan én is megküzdök a rézsűvel.
Az offroad tanpálya egyébként nagyon jó kialakítású, az olyan zöldfülűek is körbetalálnak rajta, mint amilyen én is vagyok. Induláskor végre azt is megtudom Csabától, mit is csinál pontosan a felező. Felez, vághatnánk rá gyorsan. Hát nem, ugyanis inkább háromszoroz. Jelen esetben a Jimny úgy viselkedik, mintha háromszor annyi nyomatékkal gazdálkodhatnánk, ennek megfelelően óvatosabban kell bánni a kuplung-gáz pedálkezeléssel.
Egy pillanatra nem figyelek oda, és a sárból máris ráfordulunk a rézsűre. Oda, ahol utasként már fejtetőn, de legalább az oldalán pihenő Suzukit vizionáltam. Kormánnyal a kezemben kicsivel jobb a helyzet. Egyesben, alapjáraton lépegetünk előre, majd szépen le is fulladunk. Oktatóm azt mondja, egy dízellel itt nincs probléma, a benzinesnek viszont a jelek szerint szüksége van egy pici gázra. A második körben már jobban megy. A kormánnyal kell egy kicsit gépészkedni, és furcsa, hogy a három és fél méteres autó segge mintha folyton meg akarna előzni, de már kezdem élvezni.
A terepjárózás legmélyebb bugyraiban
Ami egy terepjáróra nem való, az az első komoly kirándulás során úgyis leszakad róla.
A következő hibát egy meredek emelkedőnél követtem el. Tartsam kicsit magasabban a fordulatot – hangzik az utasítás. Tartom, de nem eléggé: az utolsó egy méteren megállunk, hiába tiprom a gázt padlóig, már késő, fullad a Jimny. Fékkel megtartom, indítózok, nyúlnék a kézifékért. Na, ezt itt megint csak nem szabad, hiszen mind a négy kerék megfékezésére szükségünk van. Visszagurulunk, majd a megfelelő fordulaton tartva szépen felmászunk. Erőlködés nélkül.
A nap végén már teljesen másképp néztem a Jimnyre. Azt persze tudtam, hogy a Suzuki Samurai kiváló terepképességekkel bír, sokan szeretik, népszerű típus, és rendezett papírokkal nagyon nehezen lehet találni belőle. Az utódban viszont eddig csak egy kis, cuki, terepjárószerű izét láttam. Marha nagyot tévedtem. A Jimny egy rendes, igazi terepjáró. Ráadásul abból adódóan, hogy kicsi, könnyű és keskeny, kiváló célszerszám is. A szűk erdei utakon is elmanőverezhetünk vele, közben pedig olyan kaptatókat is leküzd, amelyeken egy nehezebb gép már súlya miatt elvérzik. Én pedig egy kicsit tanulhattam arról, mennyivel másabb kezelni egy autót terepen, mint aszfalton.
A Suzuki Jimny tesztjét hamarosan olvashatják a Totalcaron.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
