Micsoda? AMG-tuningos Mitsubishi?
Szeretem az érdekes autóipari összefonódásokat, azokat a néha egészen meghökkentő vadhajtásokat, amiket az ipar kitermel. Ezeket többnyire a pénz mozgatja, hiszen olcsóbb egy meglévő részegységet készen venni, mint kifejleszteni, így létezhetett például Mercedes Vito Volkswagen VR6-os blokkal.

Sok ilyennel találkoztunk az elmúlt pár év során, de azért az AMG által reszelt Mitsubishi Galant több mint meglepő. Ugye az AMG napjainkban a Mercedes házon belüli tuning divíziója, és az általuk kezelt Mercikben jellemzően a világ összes lóereje benne van, néha kétszer is. Minden finomságtól mentes, kérdésre okot sem hagyó, nyers állatiasság, amikor az ember kipróbál egy AMG GT S-t, az újraírja a viszonyrendszert, amibe addig az erős autók tartoztak.

Ez az AMG ma, de 1990 előtt – ekkor írtak alá a Mercedesszel egy együttműködési szerződést – egy független vállalkozás volt, amely már akkor is többnyire Merciket tuningolt, de tettek kitérőt más gyártók felé is, így jöhetett képbe a Mitsubishi. Az első ilyen autó az 1987-es rendkívül ritka AMG Debonair volt, ám itt még csak külső kiegészítők és belső elemek utaltak a németekre, például az AMG kormány.

Az igazi rock n’ roll 1989-ben jött, amikor a Galant kétliteres változatát piszkálták meg. Ez a 4G63 kódú blokk volt az, amely turbósra alakítva az Evóba is – és a Galannt VR4-be - bekerült, ám az AMG mérnökei a szívómotorhoz nyúltak, klasszikus fogásokkal. A dugattyúk cseréjével megemelték a kompresszió viszonyt, kicserélték az olajozó fúvókákat, hegyesebb vezérműtengelyeket építettek be, a szeleprugókat titánra cserélték és nyitottabb kipufogórendszert csavaroztak fel. Átprogramozták a vezérlést és a szívósor sem maradt érintetlen, így sikerült 170 lóerőt kihozni a négyhengeresből.

Az AMG Galanthoz rövidebb fokozatkiosztású váltó járt és nagyobb teherbírású kuplung, és ugyan a futóművet is kicserélték, ezt mégis inkább kényelmesre hangolták, így a korabeli tesztek szerint hajlamos volt billegni a kanyarokban, ha rányitották a tüzet. A típust mindössze 1989 és 1990 között lehetett megvásárolni, valószínűleg a Mercedesszel kötött szerződés vetett véget a az együttműködésnek. Hamar elfeledték, hiszen az utókor inkább a turbós-összkerekes VR4 kiadásra emlékszik, így az AMG Galant megmaradt érdekes vadhajtásnak.
Önnek melyik a kedvenc autóipari szerelemgyereke?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
