
1945 márciusában volt a német hadsereg utolsó, átfogó ellentámadása, a Tavaszi ébredés. Szűcs Ferenc szakaszvezető egyetlen eredményt jelentett le az ütközet után. A Jak-9-est sokáig üldözte, mire eljött az a pillanat, amikor a nyomjelző lövedékek fénye eltűnt az orosz vadászgép duralumínium testében és füstöt okádva lepörgött valahol Igal környékén. Ebben a csatában 21 légi győzelmet könyvelt el a Puma század. Ferike (ahogy pilótatársai hívták) és gépe, a Messerschmitt 109 G10 jó társak voltak, nyugdíjas korában is sokat mesélt a közös kalandokról. Amint lehetősége nyílt rá megvásárolta azt az autót, ami a legjobban emlékeztette a Messzerre. Az E21-es BMW orra pont úgy hasítja a levegőt, mint a Gustavom a Balaton felett – mondta Ferike.
Halála után felesége megtartotta az autót, nyáron a kertben állt, télen pedig fűtött tárolót bérelt az utolsó emléknek. Edit asszonynak nem volt jogosítványa, itt jöttem a képbe én. A jogosítványomon már éppen megszáradt a tinta, izzadó tenyérrel forgattam azt a kormányt, amelyen előttem egy második világháborús pilóta kezei pihentek. Ebben az időben voltam pilótanövendék az MHSZ kötelékében, ez a tény katalizálta az áhítatot. Ekkor, ott 1993-ban eldöntöttem, hogy nekem is lesz egy kiscápám még ebben az életben.
Folyamatosan nézegettem az E21-kínálatot, de vagy elképesztően drága, vagy borzalmasan tákolt autók kerültek a látókörömbe. Azt észrevettem, hogy gyorsan kell lépnem, mert az áruk elkezdett az ég felé ívelni. Nehéz dolgom volt, mert csak átalakításmentes, gyári autók jöhettek szóba. Eszem ágában sem volt projektállapotú autót venni, és az öreg autókkal szopók együtt élők Valhallájában letaszítani Csikós Zsoltit Odin trónusáról.
Megtörtént az áttörés, rátaláltam a megfelelő darabra. Mivel a forgalmijában elírták a gyártási időt, a keresők nem jelenítették meg a célirányosan E21-est keresők számára, hiszen 1984-ben már az E30-as szériára váltott a gyár. E21, 320, sorhat, semmi rozsda, 144 ezer kilométer, szervizkönyv. Nem csoda áll a háttérben, hanem egy eladósodott család. A kiscápát '91-ben lefoglalta a bank, berakták egy raktárba. Mostanra került eladósorba.
Boldogan öntöttem a képeket Vályi Pistára - Na? Ugye, hogy milyen szép? Taknyos szemmel vizionáltam már a közös kalandokat, de ekkor Pista kicsi és gonosz ördöggé zsugorodva felcsücsült a vállamra és ott is maradt egy ideig. Laci, ez egy budi. Tompa, mint a kötőtű. Át fognak verni. Vegyél inkább véhatos alfát öt kilóért, abban van bugi. Gyere ki Érdre, ott majd lehűtenek! –hangzottak István barátom támogató javaslatai. Kivittem a BMW képeit és a kisördögöt Érdre. A Bavarian Classicsnál mást sem csinálnak, csak meglett korú BMW-ket állítanak talpra, tartanak karban. A cégtulajnak mutogattam a képeket, közben a kisördög megállás nélkül zsolozsmázott a vállamon – Nézdmá' milyen fost talált! Tudod, hogy ez BMW-nek még nagyon Lada!
Hosszasan elemeztük az E21-es forgalmiját és a képeket. A BMW-guru egyetlen mozdulattal letaszította a gonoszkodó törpét a vállamról: azonnal utald a foglalót, itt a tréler, menjetek most! Pista utolsó erejével bevetette az adu ászt: - De a kocsi Dél-Olaszországban van! A legsittesebb, calabriai maffia kellős közepén. 1600 kilométer csak oda.
- Ha nem kell nektek, elhozom én! – mondta Bavarian Peti, a tulaj. Pista belátta, hogy ebben a csatában nem győzhet, úgyhogy együtt megyünk.
Másnap felhívtam az olaszokat. Jó pár nyelvet rájuk próbáltam, de ők ragaszkodtak az olasz megoldáshoz. Az meg nekem nem megy. Elég sajátos kommunikáció alakult ki köztünk: én angolul írtam nekik, ők meg olaszul válaszoltak. Az első 900 euró utalásakor kicsit aggódtam, mi lesz, ha tényleg átverés az egész és Gino már másnap dobtáras Thompson gépfegyverre költi a pénzemet, ezzel erősítve a 'ndrangheta calabriai ágának stabilitását. Szerencsére nem így történt, és eddig minden a tervek szerint zajlik.

A kisördögöm addig turkált a gardróbban, amíg megtalálta a kisangyal ruháját és most a másik vállamon csücsülve közösen tervezgetjük a kiscápa hazahozatalát. Vasárnap, a kétszemélyes trélerben Stefano Vályi és Ladislao Pere nekivágnak a kalandnak és egy újabb idióta ötletet rángatnak le a valóság talajára. Remélem, az én 1979-es 320-asomnak is lesz tavaszi ébredése, maradjanak velünk, rendszeresen bejelentkezünk! Valahogyan. Vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse - így hangzik a legendás Puma-jelmondat. Mindkettőre szükségünk lesz.
A kiscápáért olaszba' út összes posztját itt gyűjtöttük egy helyre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
